nintendo

Anthrax skrev:
Och Mortal Kombat fanns ju till Snes.

Nintendo behöver ju inte bara betyda 8-bitaren... :gnissla

Vem har sagt något om 8-bitars?
Nintendo har inte utvecklat varken Mortal Kombat eller Tetris, catfish? :7peta

Mortal Kombat och Tetris finns till fler konsoler än Nintendo...
Yeye, nog om det, you get my point.

SuperMicke skrev:
Precis vad jag menade, vilka gör GameBoy?

Det är Nintendo. Men inte fan har de gjort Mortal Kombat eller Tetris för det...

Det var bättre förr.

Sitter hemma med en xbox och spelar till 90% gamla nintendospel på den, sitter och nöter Final fantasy 2 på snesemulator nu.
Det är fan så mycker roligare än de spel som finns till xbox,

Fanns inte Golden eye till N64? Det var ett sjukt roligt spel.
Fyfan vad man kunde bli osams på varann när man satt 4st i en deathmatch och två bestämde sig för att teama mot dom två andra.

sEiKo skrev:
Fanns inte Golden eye till N64? Det var ett sjukt roligt spel.
Fyfan vad man kunde bli osams på varann när man satt 4st i en deathmatch och två bestämde sig för att teama mot dom två andra.
Ja just ja golden eye var ju också riktigt bra, vad fanns det mer för riktigt bra spel till n64?

Supermetroid fanns väl till N64?
Eller var det Snes?
Nån slags metroid fanns iallafall och dom är bra allihopa.

honkiie skrev:
Ja just ja golden eye var ju också riktigt bra, vad fanns det mer för riktigt bra spel till n64?

Ja, Goldeneye var ett av de bästa spelen till N64. Det första riktiga bra filmlicensspelet, helt fantastiskt kul faktiskt. :banana

Förrutom Goldeneye var ju Mario 64 grymt (va fan, helt plotsligt fick jag en annan tangentbordlayout utan aao, helt weird! :3freak) nar det kom. The Legend of Zelda:Ocarina of Time var riktigt riktigt bra! Hann aldrig spela de andra Zelda spelen innan jag salde maskinen tyvarr, ar sugen pa att skaffa en maskin enbart for Zelda spelen...
Som nagon annan skrev, Waverace tyckte jag var riktigt kul, samt Mario Kart och Diddy Kong Racing. Perfekta multiplayer spel.

Sen kommer jag fan inte pa manga fler topptitlar, det var ju ocksa N64:ans storsta nackdel, fa spel... :(

om ni ser när han är klar med presentationen så säger han "excuse me while i boot it up" eller nåt sånt å sen låtsas han att han blåser i spelet, vilket var klassikern när spelet inte funkade som det skulle på 8 bitars

SuperMicke skrev:
Nintendo har inte skapat Super Mario heller, dom har snott hela idén från C64 Giana Sisters :gnissla
Nintendo har skapat super mario, giana sisters är en kopia av supermario

sEiKo skrev:
Supermetroid fanns väl till N64?
Eller var det Snes?
Nån slags metroid fanns iallafall och dom är bra allihopa.
Det fanns inget metroid till n64, super metroid var till snes, kanske världens enligt mig bästa spel. Spelade genom det på ett tag sen, allting satt fortfarande, kom inte riktigt ihåg men jag kände på mig vart alla energitankar och liknande fanns.

Törs man gissa på en lättklädd prinsessa i nästkommande nintendo?
aed.jpg

Undra hur man ska använda den nya "fjärren" i det här spelet. :va :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!