Nintendo 8-bitars

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
Köpte precis två beggade spel till gamla fina 8-bitars; Tennis och Super Mario 3. Har haft båda innan när jag var yngre men sålt. Nu är dom dock tillbaka hos mig, ska bli ruggigt skön nostalgitripp i föräldrahemmet i helgen!

Kommer ni ihåg klassikerna? Lobbarna i tennisen, de 100 % -iga servarna och det böljande spelet.. För att inte tala om SM3 när mario har groddräkt och tvättbjörnsdräkt på sig... :hoppa

NES är alla tiders bästa spelmaskin. Fy fasa vad nostalgisk man blir när man sitter med smb eller zelda.

mb skrev:
NES är alla tiders bästa spelmaskin. Fy fasa vad nostalgisk man blir när man sitter med smb eller zelda.

Det lustiga är att dom gamla spelen är precis lika roliga som alla nya extrema grafikkrävande spel.

Ett bevis på att vi inte kommer nånstans med att köpa bättre och bättre grafikkort och processorer med mera..

självklart har man sparat det,o varje år man tar fram det så tänkar ja alltid att,fan nu e spelen lätta nu när man e vuxen,nu e det inga problem.
Det var lättare när man va mindre!

pro wrestling e favoriten :tummenupp

Nä nu blev jag sugen på att dra fram mitt 8-bitars. :gnissla

Ska nog spela world cup 94 sen, skitfräckt när man glidtacklar en spelare så han blir skadad, ögonen åker ut ur skallen o grejor. :D

Tennisspelet är skitbra ju. :yoparty

PollySmurf skrev:
Det lustiga är att dom gamla spelen är precis lika roliga som alla nya extrema grafikkrävande spel.

Ett bevis på att vi inte kommer nånstans med att köpa bättre och bättre grafikkort och processorer med mera..
Gamla NES-spelen var ju grymt genomtänkta och hade skön spelkänsla. Det vägs inte upp av en massa grafik för grafikens skull :fakta

Dessutom fanns ju inte så mkt annat att välja på när NES kom än mattel intellivision, gammamiga och C64 så det var klart man tyckte det var grymt :yoparty

Hazel skrev:
FUCK, jag fick erbjudande om att köpa det oxå för en hundring men trodde det var kasst... :huvet

Har du spelat Mega-Man spelen?

DET är kult! :Bugar

EDIT: stvafle

EDIT2: stvafle igen

Last edited:
Megaman 2 och 3 kan vara bland dom bästa till nes. Tennis spelade jag å en polare senast förra året, fan va svårt det är då man kör på lite högre svårighetsgrad :) Är det förövrigt bara jag som blivit mycket sämre på nes spel sen jag var liten? Då man var barn kunde man ju klara vilket spel som hellst, typ zelda 2 är ju jävlat omöjligt nu men det gick bra då man var barn och inte ens kunde engelska. Har varvat Snakes revenge också men det är också för svårt nu.
Nån som hade star tropics?

spectre skrev:
Ice clamber är fortfarande det bästa NES spelet :tungan
Fy fan vad nostalgisk man blir. Man borde anordna en NES-fest. Tänk er "talet till 8-bitarn" som inledning framme vid podiet. Sen dras skynkena av och 20 skimrande NES står klara för "varva smb1 på kortast tid"-tävling. Sen blir det ice climber-turnering under fri tillgång till öl :yoparty

Ja har alla nintendo 8 bitars spel till datan :D :D
Riktigt roligt när det är dåligt väder ute :)

Funtar på att tjacka en GBA, dom har ju släppt en NES version som har samma design som gamla 8-bit´s nes, och så har dom släppt massa sköna nes spel till den.
Tex: ExciteBike, IceClimer, supermariobros mfl...

/N

Jag har köpt ett och samlat på mig 15 spel typ.

Favvoriten är ändå att ha turnering i Ice Hockey med vänner ;)

Jag hoppas du kan "knepet" för att få studsande puck, shit va kul man kan ha med det.

/N

stoffer skrev:
Jag har köpt ett och samlat på mig 15 spel typ.

Favvoriten är ändå att ha turnering i Ice Hockey med vänner ;)

isse skrev:
Jag hoppas du kan "knepet" för att få studsande puck, shit va kul man kan ha med det.

/N

Är det blades of steel vi snackar om?

Det spelet är ju bra som fan! :Bugar

Solid snake skrev:
Är det blades of steel vi snackar om?

Det spelet är ju bra som fan! :Bugar
Nepp, det är originalhockey, heter bara "Ice Hockey".

Enda regeln som finns med är "Icing", och enda gången man blir utvisad är om HELA laget slåss samtidigt! :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back