Ninjan föräkrad

SpykeR1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
ingen nu
fick en superpremie på ninjan 1800 kr helhelår.. så jag bad dom skick hem hela räkningen som nu är betald och allt.. kan dom hjöja premien ändå jag redan betalt allt eller hur funkar det? kan säga att dom andra bolagen ville ha ca 19 000 helhel och detta ville ha 1800 :kocko jag bad han kolla en extra gång om han inte va ute å cyklade.. men tydligen stämde det så jag sa inte emot :) men nu om jag crashar den.. och dom påsår att dom gett mig fel premie och sånt? åker jag på nått eller vad händer.. nån som varit ute för nått sånt här.. jag menar jag har ju inte gjort nått fel! det är ju försäkringsbolaget som inte har koll isåfall.. skulle va kul å veta ifall försäkringen gäller ? :Bugar

betala och var glad - byt inte adress - då räknar dom om din premie......

Tja;
Vore intressant å veta vad det e för hoj och vilket bolag du har.

Härligt med en vettig försäkring....

Kör snyggt :yoparty

I Trygg Hansas villkor står det såhär:

"Har försäkringstagaren lämnat oriktig eller ofullständig uppgift när försäkringen
tecknades kan ersättningen minskas med ett särskilt avdrag. Detta
gäller om den oriktiga eller ofullständiga uppgiften lämnades med uppsåt
eller genom oaktsamhet som inte är ringa. Hänsyn tas också till uppgiftens
betydelse för skadan eller dess omfattning och till omständigheterna i övrigt.
Avdraget är 10% av ersättningen utöver eventuell självrisk, men lägst
1000 kronor."

Bara du har lämnat rätt uppgifter så är det nog lugnt...

SpykeR1 skrev:
fick en superpremie på ninjan 1800 kr helhelår.. så jag bad dom skick hem hela räkningen som nu är betald och allt.. kan dom hjöja premien ändå jag redan betalt allt eller hur funkar det? kan säga att dom andra bolagen ville ha ca 19 000 helhel och detta ville ha 1800 :kocko jag bad han kolla en extra gång om han inte va ute å cyklade.. men tydligen stämde det så jag sa inte emot :) men nu om jag crashar den.. och dom påsår att dom gett mig fel premie och sånt? åker jag på nått eller vad händer.. nån som varit ute för nått sånt här.. jag menar jag har ju inte gjort nått fel! det är ju försäkringsbolaget som inte har koll isåfall.. skulle va kul å veta ifall försäkringen gäller ? :Bugar

Dom kan nog aldrig neka dig ersättning men jag tror nog tyvärr att dom närsomhelst har rätt att höja din premie...

Vilket bolag gäller det??

Länsförsäkringar och Folksam brukar ha en tendens att räkna på fel effekt dvs ej ursprungseffekt...

Va står det i ditt regbevis?? Är den strypt??

gurra2fast skrev:
Dom kan nog aldrig neka dig ersättning men jag tror nog tyvärr att dom närsomhelst har rätt att höja din premie...

Vilket bolag gäller det??

Länsförsäkringar och Folksam brukar ha en tendens att räkna på fel effekt dvs ej ursprungseffekt...

Va står det i ditt regbevis?? Är den strypt??

kan dom alldrig neka dig ersättning???

dom kan hävda att du kört för fort
inte haft rätt uppgifter eller bara annse att vi tänker inte betala och du är mer eller mindre körd!

försäkringsbolag är svin! tro inte att allt är lungt när ni fått en lite för bra försäkring!

och till er som skenar på typ farsan kan ju se era försäkringar som halvförsäkring!

lycka till!

Mv. Oskar

hornet oskar skrev:
kan dom alldrig neka dig ersättning???

dom kan hävda att du kört för fort
inte haft rätt uppgifter eller bara annse att vi tänker inte betala och du är mer eller mindre körd!

försäkringsbolag är svin! tro inte att allt är lungt när ni fått en lite för bra försäkring!

och till er som skenar på typ farsan kan ju se era försäkringar som halvförsäkring!

lycka till!

Mv. Oskar

JOvisst kan det vara så... men normalt sett så kan dom inte neka dig ersättning bara för att dom har gett dig fel premie...

Tror nog inte ens de som skenar kan se sin försäkring som halvförsäkring.... Har hört talas om fall här på SH t.o.m där man inte ens fått ersättning stöld och det är klart att trafikförsäkringen funkar ändå men sen kan det ju tillkomma sånna där oväsentliga grejor som rättegångskostnader mot FB etc...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park