"Ninja"

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Kommer ihåg när jag var ca 10år och en bit framåt då var alla sportbågar "ninjor" i de ej insattas ögon, men nu är det rettor som gäller. Varför tappa kawasaki så mycket, nu är det r1 som gäller. Tappa de pga att yamaha fick en överlägsen design -98? Vilka modeller var det som gällde innan ninja? Vilket märke är det som kommer ta över efter R1 :confused: ?

jag tror att R1 på grund av sin design drog ifrån konkurrenterna. Suzuki kan bli framtidens hoj, dels p.g.a. förbättrad design samt att du gör bra hojar!!!

changco1 skrev:
2650018 Kommer ihåg när jag var ca 10år och en bit framåt då var alla sportbågar "ninjor" i de ej insattas ögon, men nu är det rettor som gäller. Varför tappa kawasaki så mycket, nu är det r1 som gäller. Tappa de pga att yamaha fick en överlägsen design -98? Vilka modeller var det som gällde innan ninja? Vilket märke är det som kommer ta över efter R1 :confused: ?

Du har ju har/haft båda 2.

Helt ärligt jag visste knappt skillnad på en ninja eller en fazzer när jag var yngre.
Men var det Spygrön då visste jag att det var en ninja :pannkyss

changco1 skrev:
2650018 Kommer ihåg när jag var ca 10år och en bit framåt då var alla sportbågar "ninjor" i de ej insattas ögon, men nu är det rettor som gäller. Varför tappa kawasaki så mycket, nu är det r1 som gäller. Tappa de pga att yamaha fick en överlägsen design -98? Vilka modeller var det som gällde innan ninja? Vilket märke är det som kommer ta över efter R1 :confused: ?

Vad pratar du om? :) Tappade Kawasaki? Är det R1 som gäller nu? Överlägsen design på R1 -98? Ta över efter R1? :lol Ja halleda.

Var du nykter när du postade tråden? :hihi

Zee skrev:
2650758

Ha ha ha ha!!!! :tuttar

Men det ligger något i det.. När jag var 10-15 så snackade alla om just ninjor när det pratades motorcyklar. Minns en gammal kompis som dekaltrimmade sin Puch Dakota med en hemmagjord ninja-dekal.. :pannkyss

Nog är det väl så att R1:orna har tagit över smågrabbarnas drömmar?!?! (Nej, jag är inte spydig emot alla vuxna som har R1:or.)

Har själv en förkärlek till just R1:or, och saknar ibland min skorv.. Men ninjan jag har idag väger upp rätt mycket i mina ögon.. Kanske inte i prestanda, men gott och väl utseende.

Tappat???
När z900 kom på 70-talet var det det grymmaste man kunde köra, när gpz 900 kom 84 så slog den sig in på marknaden bland de stora cyklarna t ex gsx1100.. när zx10r släpptes var det det grymaste man kunde köra..
r1 i all ära men kawa har väl knappast tappat....
ninja.....

Zee skrev:
2650758 Vad pratar du om? :) Tappade Kawasaki? Är det R1 som gäller nu? Överlägsen design på R1 -98? Ta över efter R1? :lol Ja halleda.

Full därimot trött, men ialf så är är det R1 som gäller i folks ögon, förut när jag hade en zx6r. SÅ sa folk på jobbet va? Ja en ninja. Jaha en tidig -90talare. Nu när man har en R1a jaha en sån där ny som är med i 300klubben bla bla. Vet att zx10r är bland det brutalaste som går att ha på gata, men i allmänhetens ögon är det R1 som gäller i allmänhetens ögon när man snackar nya sporthojar. därför jag undra när ninja inte längre var cykeln nr 1 i allmänhetens ögon.

Ps, är trött nu med

changco1 skrev:
2650977 Full därimot trött, men ialf så är är det R1 som gäller i folks ögon, förut när jag hade en zx6r. SÅ sa folk på jobbet va? Ja en ninja. Jaha en tidig -90talare. Nu när man har en R1a jaha en sån där ny som är med i 300klubben bla bla. Vet att zx10r är bland det brutalaste som går att ha på gata, men i allmänhetens ögon är det R1 som gäller i allmänhetens ögon när man snackar nya sporthojar. därför jag undra när ninja inte längre var cykeln nr 1 i allmänhetens ögon.

Ps, är trött nu med

precis, de som inte kan hojar tror att r1 är bäst! :hihi

Tråkiga intalare det finns på detta forum. Grabbar, bara för man kör kawasaki så betyder inte det att den fortfarande äger.

Ninjorna va det största bland tonnåringarna förr. Räcker väl att kolla annonserna om vilka motorcyklar som säljs och köps mest nuförtiden

Jag tror att konceptet är enkelt.
Vara årets värsting, med brutala prestanda och lätt tufft namn, Katana, Ninja, R1! Alla var dom värst när dom kom, sen tror jag att det är en genrationsfråga eller personlighetsfråga vilken hoj som är "din" värsting.

vbg_snake skrev:
2651081 Tråkiga intalare det finns på detta forum. Grabbar, bara för man kör kawasaki så betyder inte det att den fortfarande äger.

Ninjorna va det största bland tonnåringarna förr. Räcker väl att kolla annonserna om vilka motorcyklar som säljs och köps mest nuförtiden

hehe... snacka för dej själv, ja kör kawa o alla andra som vill ha d fetaste o snyggaste...

Råaste och fetaste. är det därför det går så bra för kawasaki i internationella tävlingar? WSBK, MGP, AMA etc... rätt wierd att toppnamnen där bidrar till strået till vilka hojjar som är de "fetaste"..

R1 har vart den hojen de flesta har viljat ha, R1 är det alla ungdommar vet om idag. Klart man vet ninja, men begreppet går inte att jämföra med denna mystiken runt R1. R1an är ju ett rymdskepp med 1000 hästar och alla som sätter sig på den kan omedelbart köra på bakhjulet, wheela och va coolast....

Att tro att ninjan är lika populär som R1 eller liknande idag är bara cyniskt

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back