Ninja ZX9R -99

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
2003 Yamaha R1
Jag har gjort mig av med min gula 600cc Suzuki och äntligen köpt en riktig hoj...

Grejjen är den att jag är lite nyfiekn på vikg och prestanda. Är det någon här som har koll på vad en Zx9R från 99 har för spec?
Typ 0-100?
torrvikt?
HP?
Vrid?

Och annan onödig men rolig information. Den går som faan och jag sitter med ett brett leende på läpparna hela tiden.

Är övertygad om att många här tycker att det finns bättre hojjar. Men jag är nöjd!

Glad för svar på frågorna

/Pluto :squid

Toppar över 280 i äkta hastighet (når lätt 300 km/h vid 12.000 rpm på sexan)

Gott om effekt och helt underbar över 250 km/h

Bra komfort för föraren

Vikten är 210 kg

Vi andra ninjor på sporthoj.com finns också på www.ninjaclubsweden.com

Pluto skrev:
Jag har gjort mig av med min gula 600cc Suzuki och äntligen köpt en riktig hoj...

Grejjen är den att jag är lite nyfiekn på vikg och prestanda. Är det någon här som har koll på vad en Zx9R från 99 har för spec?
Typ 0-100?
torrvikt?
HP?
Vrid?

Och annan onödig men rolig information. Den går som faan och jag sitter med ett brett leende på läpparna hela tiden.

Är övertygad om att många här tycker att det finns bättre hojjar. Men jag är nöjd!

Glad för svar på frågorna

/Pluto :squid

0-100: 3,0-3,4 (beroende på test)
Torrvikt:180-190
HP:144hk
Hade en 01'a själv i våras men den blev stulen :zpy
Rolig och bekväm hoj(snygg) :D
Men sen var jag och provade en GSX-750R med turbo, då blev jag såld :rock :rock Helt vansinnigt roligt :D :D :D :D
Kawa är attityd kör hårt :tummenupp

Tack mannen!

Instämmer redan i vad du säger! Köpte den igår vid lunch. Och den är helt underbar. Har dock inte varit upp i över 250ännu. Komm bara upp i just 250 igår men inte över.

Tack Bad karma!

Alltid kul att veta när man snackar med polarna :) ... så de blir lite impade... :rock

I mc-pressen mätte man ofta upp ca. 147 hk vid ca. 11.000 rpm (det fanns inga katalysatorer etc. på svenska 98/99). Till detta ska man lägga till luffarturbon, ca. 5-7 % till då det går fortare än 200 km/h. :D

Re: Re: Re: Ninja ZX9R -99

maverick_750rr skrev:
nej, kanske i motorn på sin höjd.

750RR

Inte på slangen. Inga japsar anger vid slangen. :fakta
130-135 på slangen kanske :cool:
Tjo ho Mavve :squid

Nu hänger jag inte med

ÄR det inte 144 kusar eller? Fått lite bud åt ena och det andra hållet. Luffarturbor som hökar trycket vid högre farter och ger mer än 144 hästar. Och nu är det helt plötsligt "bara" 135 hästar?

Men det som står i specifikationer när man kollar på bilar och motorcycklar är väl motorns kraft HK och inte vad man får ut på hjulen. Förvisso förstår även jag att det är det man får ut på hjulet/hjulen som är det intressanta.

Hur som helst så pinnar det på rätt bra och jag kan äntligen köra på bakhjulet mer än ett par ynka meter. :bow

Transalp

Daddy. Visst rockar din transa. Men namnet klingar rätt bra med transsexuell....och det är ju precis vad din cyckel är. Den är lite av allt men igentligen inte bra på något. Ok i skogen, ok på landsväg, ok drag, ok komfort. ok utseende. En skön blandning av alla sexuella mc läggningar. Återspeglar lite dig som människa också!

Skojja ju bara med dig! Du vet att du har en bra cyckel. Fast jag ser fram emot att se dig på ZX6R. Och någon annan på din transa och att han eller hon får lika kul på den som du har haft....kanske en resa till till Afrika.

Ses ikväll!

/P

Vill du ha mer kubik? =) Får ändra avataren.

zx9r.jpg

Var faan gör man det?

Jag hittar inte vart man byter avatar någonstans...eller det gör jag men måste man byta bild för att kunna ändra texten eller? Hitta ingen rad där man skriver texten. Kommer inte ihåg var det är gömt.

Skön bild!

Min profil/Edit profile och sen Custom user text en bit ner på sidan. Skriv en ny text där bara.

Re: Re: Re: Re: Ninja ZX9R -99

Badkarma skrev:
Inte på slangen. Inga japsar anger vid slangen. :fakta
130-135 på slangen kanske :cool:
Tjo ho Mavve :squid

Det finns även ZX-9R (inte riktigt original) med betydligt mer än 135 hk på bakhjulet... :D

Nä'e nu drar jag snart från jobbet och går till Stadion och ser om Djurgår'n äntligen ska klara av Örgrytes brassar...

Re: Re: Re: Re: Re: Ninja ZX9R -99

08MeanieGreenie skrev:
Det finns även ZX-9R (inte riktigt original) med betydligt mer än 135 hk på bakhjulet... :D

Nä'e nu drar jag snart från jobbet och går till Stadion och ser om Djurgår'n äntligen ska klara av Örgrytes brassar...

Det är klart djurgården vinner! Glöm inte att ha mycket att dricka med dig för det lär ju bli rätt varmt

Back