ninja zx9r -01

shimsen är stenhårda, de slits då inte mycket kan jag säga, en del har bytessystem på dem tom där man lämnar in sina gamla och betalar en mindre summa för tat få ut nya med rätt mått.

300 mil sen 01, ja då har den väl torkat ihop i svangelaxeln, denna slits hårt när hojen står, risken är att det är slutåkt när denna börjar ticka.

Silwer skrev:
shimsen är stenhårda, de slits då inte mycket kan jag säga, en del har bytessystem på dem tom där man lämnar in sina gamla och betalar en mindre summa för tat få ut nya med rätt mått.

300 mil sen 01, ja då har den väl torkat ihop i svangelaxeln, denna slits hårt när hojen står, risken är att det är slutåkt när denna börjar ticka.

Du kan lungt köra på, helt normalt med lite tickningar på kawan, nu vet jag ju inte hur mycket det låter men av egen erfarenhet vet jag att det ticka och man i början kan oroar sig lite, ingen fara att köra över 1200 mil heller, men som alltid har man igen om man sköter grejerna då blir den totala livslängden avser värt mycket mer. Njut du av denna sommar ha roligt på din hoj, en av de trevligast cyklar som finns :yoparty .

Man HÖR när ventilerna tickar.... så ÄR det. Det låter fruktansvärt.

Man HÖR när ventilerna tickar.... så ÄR det. Det låter fruktansvärt.

Jävla kärringar!! en kawa låter...o alla andra hojar me` så de´så.(punkt o slut)
vad är det som får er att tro att 100 mil mer eller mindre gör att motorn helt plötsligt RASAR?!Tänk då på rejshojar med MYCKET spel... skulle dom vara nära det skälvande STORA RASET ELLER?!!! :kocko

ja tyckte också min lät rätt mycke... var o kollade den hos kawa-mek.. de sa att ungefär att hojarna låter en del och att det inte var nått fel.. inte för att han kollade så noga, men han kollade iaf på den........

nosense skrev:
Tänk då på rejshojar med MYCKET spel... skulle dom vara nära det skälvande STORA RASET ELLER?!!! :kocko

Och jag som trodde att trimmade hojar hade nästan samma ventilspel som gathojar. Eller mindre om något.
Eller är det så med portade/hårt trimmade motorer att de har större ventilspel?

det ger ju åtminstonde i teorin mer effekt med lite tightare ventilspel.
Det finns ibland anvisningar Racing och standard mått.
Men jag håller inte alls på med racing av nåt slag så inet vet jag om de ställer större spel för att undvika ras?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025