Ninja ZX-6R vs Ninja ZX-6RR

SthlmsKille82

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
ingen :(
Är väldigt ny, så jag har ingen koll. Vad är skillnaden egentligen mellan dessa hojjar? 6RR är mer avsedd för banan vet jag, men går den att köra på vanlig väg också (med liknande köregenskaper som 6R)? Allt ni har att berätta om vad som skiljer dessa hojjar är välkommet. Kom även ihåg att jag är nollad på allt som heter MC (har inte ens mc-kort - än...), så använd inga svåra ord jag inte förstår :)

Tack på förhand
/Johan

Är ingen kawwa-fantast, men RR har nog lite "häftigare/dyrare" delar.....(lite beroende på årsmodell)

Rasorblade skrev:
2096225 Är ingen kawwa-fantast, men RR har nog lite "häftigare/dyrare" delar.....(lite beroende på årsmodell)

ok... hur stor är prisskillnaden mellan de båda? lyckas inte hitta nån sida med svenskt MSRP för nån av dom.

Rasorblade skrev:
2096233 endast 3000:- enl. johansmc

Vad hade det kostat att försäkra en 6R för mig (ungefärligen...)? är 82a, så jag blir 24 i år... men hade inte tänkt skaffa MC förrens om typ 2 år eller nåt åt det hållet.

SthlmsKille82 skrev:
2096238 Vad hade det kostat att försäkra en 6R för mig (ungefärligen...)? är 82a, så jag blir 24 i år... men hade inte tänkt skaffa MC förrens om typ 2 år eller nåt åt det hållet.
....och bor i Sthlm.......inget man kan säga på rak arm. Försäkringar är en ehl jä...la djungel.
Räkna med minst 20k

SthlmsKille82 skrev:
2096251 hehe måhända... men det hade ju blivit billigare :)

Kan man inte bara berätta för dom på försäkringsbolaget att man inte är nån fartdåre i trafiken? :P

Hehe, försöka duger:)

SthlmsKille82 skrev:
2096251 hehe måhända... men det hade ju blivit billigare :)

Kan man inte bara berätta för dom på försäkringsbolaget att man inte är nån fartdåre i trafiken? :P

Då äre ju lika bra att köpa en glidare :näsblod

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...