Ninja tråden

ZX-10R, da big Ninja

Efter en väl genomförd krasch och skrotning av min kära ZX-9R -98 för två år sedan köpte jag en ZX-10R -04 i våras.
9:an är en skitrolig hoj som jag kunde utan och innan efter 7 säsonger och 3500mil i sadeln. Men jäklar vad överaskad jag blev när jag provade 10:an! Den är ju löjligt enkel att svänga med och har en svinstark motor som svarar direkt. Nu efter några hundra mil i sadeln på 10:an har jag kommit upp i och förmodligen förbi det tempo jag hade innan kraschen. Flinet får knappt plats innanför hjälmen och hade jag inte haft öron hade jag förmodligen sett ut som en tisdagsbulle (semla)....:D

En sak till! Den blåa är snabbast....för den är dekaltrimmad:yoparty

Så här ser den ut:
 

Bifogat

  • ZX-10R -04 (Nyvaxad) 023 SH.jpg
    ZX-10R -04 (Nyvaxad) 023 SH.jpg
    139.9 KB · Visningar: 120
Kör en ZX6-R från -01. Är min första hoj, kört drygt 1400mil på den nu, tycker fortfarande den är sjukt rolig :) :) :)
En hoj du verkligen måste köra med och gör man de så går den som tusan :yoparty gott nyp i bromsarna också!
Såklart längtar man efter något större och frågan är om ZX10-R -05 är så grym som alla säger....

Negativt är dock service-intervallen som är var 600mil och varannan service är stor dvs. närmre 4500:- för en stor service. Med de milen jag kör så blir de en om året hittils. Intervallen är förmodligen typisk för hoj sorten men ändå. Läste någonstans att den nya R6 har ventiljustering först vid 4000mil... de låter humant, istället för var 1200mil.
 
Ninja äger eller hur ;)

Både jag och polaren skaffade en varsin grön plastraket, dame va kul. Har dock inte kortet ännu men snart hoppas jag.

Vill ju ut och GASA!!!:tummenupp
 
Last edited:
Jag vill också va med...! Nybliven ägare till grön plastraket och kan bara instämma med föregående att det är en jävligt rolig & rå leksak...:yoparty Alltid trevligt att se dem ute i trafiken också... Så ut & kör nu in i det sista...:tummenupp
 
Klart det ska ut o köras. Säsongen är ju inte slut än. Måste bara tvätta upp min kära 10:a först. Kan ju inte åka runt med en skitig. Är som alla andra på den här tråden skitnöjd med min ninja. Går som skottet, helst nu när man satt på annat system, kn filter och ett PC. Hoppas man möter några ninjas idag.

Tjing Tjing
 
har prexis fått kort och köpte i somras en liten raket....zxr-93!!!
 

Bifogat

  • 7243741399.jpg
    7243741399.jpg
    55.5 KB · Visningar: 75
HUUUUUR har jag kunnat missa denna underbara tråd :va

Är ju en stolt ägare till en Zx10r -05

Har haft 2 st zx6r innan en -95 o en -97 sen insåg jag mitt kall här i livet..
det ska vara GRÖNT...går snabbare då :tuttar

Bilder finns i mitt garage..
 
Klart det ska ut o köras. Säsongen är ju inte slut än. Måste bara tvätta upp min kära 10:a först. Kan ju inte åka runt med en skitig. Är som alla andra på den här tråden skitnöjd med min ninja. Går som skottet, helst nu när man satt på annat system, kn filter och ett PC. Hoppas man möter några ninjas idag.

Tjing Tjing

Har du bromsat den, eller har du en "standardmapp" för den utrustningen? Bara nyfiken... :)

Har en zx10r-05.
bänkad till 160.2hk på bakhjulet. 108.2Nm
Jag har endast ett slip-on på min. i övrigt helt orginal.
gör det inte större skillnad med pc och kn-filter?

mvh Bananen

Beror ju på... Alla bänkar visar ju olika, tjänade mer än 5hk med optimering jämfört med "fabriksmapp" till min utrustning...
 
Last edited:
Ni som åker ZX9 94-97:

Hur högt går era temp.mätare upp när ni kör "normal" landsvägskörning? Min kommer bara precis upp i underkant på normalområdet, men eftersom den gjort så ända sedan den var ny så har jag inte brytt mig.

Nu lånade jag en liknande hoj och upptäckte att den tempmätaren stod ungefär i mitten på normalområdet, något som min bara kommer upp i vid typ stadskörning.

Det är precis lika dant på min ZX9R -97. När min mätare kommer upp till mitten, det är då min fläkt drar igång. Så detta är nog helt normalt.
Min pärla:

0001.jpg

0001.jpg

0002.jpg
 
Last edited:
I morgon hämtar jag min zx10r -06 och lämnar min KTM 950 SMR:gråta men jag har en ktm 640 på ingång så det skall nog bli bra.
Jag hadde en R6 06 innan en idiot körde ut framför mig utan att titta och nu när handen är bra igen vill jag ha en sporthoj igen så varför inte en Ninja.

Lite bilder:
 

Bifogat

  • media.jpg
    media.jpg
    71 KB · Visningar: 94
  • medtia.jpg
    medtia.jpg
    78 KB · Visningar: 88
  • medytia.jpg
    medytia.jpg
    85 KB · Visningar: 93
Last edited:
Däck till zx10r??

Vad rekomenderar ni för däck bak o fram till en zx10r 2006?
Jag kör i alla väder inte bara bana.
Tack för alla vetiga tipps!
 
Ny inför denna säsong

Här är mina variant av ninja, ZX9r -1995.

Denna säsong blir det åka av.
 

Bifogat

  • fighter.jpg
    fighter.jpg
    54.3 KB · Visningar: 62
Vad rekomenderar ni för däck bak o fram till en zx10r 2006?
Jag kör i alla väder inte bara bana.
Tack för alla vetiga tipps!

Michelin Pilot Power fram o ett Pilot Road 2ct i bak fungerar ialla väder o på lite bandagar:tummenupp
 
Min polare tnkte köpa en ZX9R -96 idag, men då vi kollade vv´s hemsida står det 63kw (ca85hk). Det kan ju inte vara på riktigt!
Den andra han ska kolla på e´ en -99:a & på den e´ allt som det ska, dvs, det står 105kw (ca143hk).
Nån som VET hur många hk det ska vara i en -96:a, & om 63kw e´ fel, varför, står det så?? :va
Spelar ju ingen roll för mellanreg. m.m..
 
Min polare tnkte köpa en ZX9R -96 idag, men då vi kollade vv´s hemsida står det 63kw (ca85hk). Det kan ju inte vara på riktigt!
Den andra han ska kolla på e´ en -99:a & på den e´ allt som det ska, dvs, det står 105kw (ca143hk).
Nån som VET hur många hk det ska vara i en -96:a, & om 63kw e´ fel, varför, står det så?? :va
Spelar ju ingen roll för mellanreg. m.m..

96:an är på 102.9kW. Har en ZX-9R från 98, den är reggad som 55kW. Tidigare år grundades försäkringspremierna på effekten i regbeviset. Det var vanligt att man tryckte i strypbrickor i förgasarna å åkte å regbesikta hojen för att sedan plocka bort brickorna när man kom hem. Nu går försäkringsbolagen på ursprungseffekt. Välj inte bort en hoj för att effekten i regbeviset är "fel".
 
Har som många andra missat denna tråden men är kanon med en ninja tråd jag har en zx9r 99 som jag är grymt nöjd med..!!
 

Bifogat

  • 20080310020.JPG
    20080310020.JPG
    221.1 KB · Visningar: 60
  • andra på hojen.JPG
    andra på hojen.JPG
    209.4 KB · Visningar: 60
Ska bytta drivpaket på hojen jag har kollat typ överalt men lyckas inte hitta hur många kuggar det är på orginal dreven nån som vet..?? och har lite funderingar på att ändra drevningen lite nån som har bra förslag va man ska byta till för drev för att få en ännu roligare hoj..??
 
Har sålt min 9:a 95:a och är sugen på en 10:a, funderar på en 04-05. Någon som vet vad man ska hålla koll på? Har hört talas om ramsprickor, generator och drivpaketet slits ovanligt fort! Någon som har mer info att dela med sig av?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top