Ninja 900 Fighter projekt

• Thread starter Thread starter EST
  • Start date Start date
angående ditt placeringsval av ditt batteri.. såg Biltema har faktist Gel batteri som kan lutas i 90° :) för vad jag vet så bör man väll inte luta syra batteri pgr av att syran måste täcka elementen innuti batteriet..?

Nej det trodde inte jag heller men Joppe på Triumpcenter säger att det är så på flera nya Trajor & att de inte kör med gel-batteri.Men i värsta fall så får man köpa ett sånt. Det lär ju viasa sig ganska snabbt ifall det håller, å på min andra hoj så fick jag kortis i batteriet mitt i industrisemestern 5 mil hemmifrån kl 20 :00 en lördakväll & det står upp.Tacka vet jag magnet tändning då hade man iallafall kommit hem....

Då var den isärplockad igen & endel grejer lämnade på pulverlack( inklusive min rostiga båge till familjebilen Miatan).
Så snackade jag med Gunnar http://www.gunnarfoley.com/
han kommer förmodligen förbi efter jul & taggar ramen eller vad han nu hittar på,
det ska bli kul kanske kan lura in nån öl med då blir det en fyllemoppe....

Skruvade dit ett vevhusfilter idag sen så tog jag en bild på fotpinnen med, som vi gjorde på jobbet till nån Ducce men de passar ju fint här med.

Måste säga att du verkar vara helt överjävlig på att fixa i metall. Allt ser ju hur snyggt ut som helst. Jag kanske skulle kunna hyra dina tjänster någon gång om jag behöver hjälp att få något byggt till mitt projekt?
Har du för resten sålt hojen inom Örebro, eller försvinner den innan man hinner se den färdiga produkten live?

God jul.

Gött!

Skall bli kul att se hur lacken blir.

Gött!

Skall bli kul att se hur lacken blir.

Sådär nu är den taggad å klar, kommer inte att vara nån "vuxen" som tror att nån gjort så med flit. Redan fått fantastiska komentarer att det var ju taskigt å kludda på en MC & så vidare, med andra ord så är jag skitnöjd. Så tack Gunnar....

Bifogat

• P1000554.jpg
    P1000554.jpg
    99.7 KB · Visningar: 300
  • P1000563.jpg
    P1000563.jpg
    91.6 KB · Visningar: 242
  • P1000571.jpg
    P1000571.jpg
    95.8 KB · Visningar: 143
  • P1000575.jpg
    P1000575.jpg
    98.7 KB · Visningar: 132
  • P1000583.jpg
    P1000583.jpg
    97 KB · Visningar: 161
Fränt.. "kladdet" på ramen vetefan?
De lär ju störa folk, å de är väl de man vill ibland.
Ingen undertail?

Gött nytt år! :D

Kyligt, luftig, placering av batteriet :hihi
Inte risk för polknas?
Ska inte vara det vad jag fattat men olika läror så vi får se & isåfall är det ju bara att köpa ett gele så funkar det.

Fränt.. "kladdet" på ramen vetefan?
De lär ju störa folk, å de är väl de man vill ibland.
Ingen undertail?

Gött nytt år!

Undertail har jag alldrig haft förutom när man precis köpt en hoj för då sitter de ju där.Va fan ska de va bra för????Sek ju bara kuumpigare ut & blir förstörda så fort man burnar lite, angående kaddet så hoppas jag att de flesta ska tycka som du :D :D :D

Gott Nytt på er med

Ska inte vara det vad jag fattat men olika läror så vi får se & isåfall är det ju bara att köpa ett gele så funkar det.

Tänkte mer att dom satt så öppet och exponerade för vattenstänk och annat skit :)

Edit: Nyår och raketförkylning av sällanskådat slag is da shajt detta år!

Tänkte mer att dom satt så öppet och exponerade för vattenstänk och annat skit :)

Edit: Nyår och raketförkylning av sällanskådat slag is da shajt detta år!

Jaha nää det tror jag inte är nåt problem sen så är det elfett för över 1000:- spänn burken sån jag lånat lite av från jobbet & fettat in alla kontakter, å annars så får man väl sätta på såna små gummihattar som brukar sitta på polerna....

Jaha nää det tror jag inte är nåt problem sen så är det elfett för över 1000:- spänn burken sån jag lånat lite av från jobbet & fettat in alla kontakter, å annars så får man väl sätta på såna små gummihattar som brukar sitta på polerna....

Bra skit :)

Sådär nu är den taggad å klar, kommer inte att vara nån "vuxen" som tror att nån gjort så med flit. Redan fått fantastiska komentarer att det var ju taskigt å kludda på en MC & så vidare, med andra ord så är jag skitnöjd. Så tack Gunnar....

Ser redigt bra ut det där!
Nu får du bara lära Patric att köra hojen också så han inte kör ihjäl sig :tummenupp :D

Ser redigt bra ut det där!
Nu får du bara lära Patric att köra hojen också så han inte kör ihjäl sig :tummenupp :D

Shit ska jag göra det med, nädå det lär ju inte bli några problem har ju cyklat med honom så jag vet ju att han är bra på att hoppa av.....

Får återigen gratulera till ett mycket udda, och lyckat bygge. :tummenupp
Gillar skarpt din personliga stil som du även satte på trajjan. Går själv i planerna att bygga om min TLS något, kommer inte bli lika extremt som ditt till att börja med, men dina bygge är klart en inspiration!

Tänker eventuellt låna din design av bellypan något om det är ok, min gamla i plast tålde inte värmen så bra som jag hade hoppats på :näsblod

Får återigen gratulera till ett mycket udda, och lyckat bygge. :tummenupp
Gillar skarpt din personliga stil som du även satte på trajjan. Går själv i planerna att bygga om min TLS något, kommer inte bli lika extremt som ditt till att börja med, men dina bygge är klart en inspiration!

Tänker eventuellt låna din design av bellypan något om det är ok, min gamla i plast tålde inte värmen så bra som jag hade hoppats på :näsblod

Tackar alltid kul, man vet ju att det finns några som inte bara tycker att mainstreem är fränt.Bara synd att fler inte "vågar" att göra som de vill för det måste väl va så?????(Älskar alla hojåkare p3 musik eller???)
Angående bellypanen är det pisslätt att göra bara klippa till 3 kartongbitar så det ser bra ut, å sen göra i alu. Kör på Plast suger alltid mer!!!!Kolla i mitt garage på den andra Trajan har liknande bellypan bara något längre.

Stygg flicka på din förresten:mad: :mad: :mad: :mad:

Last edited:
Taggningen är helt underbar... fan, ser verkligen ut som om nån varit på med pennan o fulkladdat! :D

Som alltid, du bygger rått/fett... helt i min stil. Se nu till att polarn inte kraschar den det första han gör! :P

ps, hur går den då? Kanske inte e så lätt i det här vädret o provköra...

Taggningen är helt underbar... fan, ser verkligen ut som om nån varit på med pennan o fulkladdat! :D

Som alltid, du bygger rått/fett... helt i min stil. Se nu till att polarn inte kraschar den det första han gör! :P

ps, hur går den då? Kanske inte e så lätt i det här vädret o provköra...

Nej hade tänkt å köra bort den till andra garaget idag.Men du ser ju vädret som har blivit, så det sket sig men jag ska prova den lovar....
Trodde att du skulle gilla den, orkar man festa idag??????????

Snyggt vart det, men den ser bara stulen och våldtagen ut med kladdet på ramen!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti