Ninja 900 Fighter projekt

• Thread starter Thread starter EST
  • Start date Start date
tyska ebay,tyvärr är ju euron jävligt dyr nu men de jag kollade på skulle gå på ca 800 inkl frakt.

Låter ju vettigt men vad söker jag på ,har inte en aning vad de heter på tyska????

Den var ju riktigt snygg. Men jag råkade hamna i garaget förut så nu har jag grovklippt en spoiler i rostfritt, ska bara förbi polarn nån dag som har en riktigt bra bandslip & sen lura nån stackare att svetsa lite åt mig....(3delar just nu)....

Helt rätt tänkt,hade jag kunnat hade jag också gjort en själv men hojar görs ju väldigt sällan i trä(är snickare) tyvärr.Ska för den delen också försöka lura nån stackare att svetsa en bakram till mig letar nåt annorlunda på ebay nån som har förslag???:tummenupp

Jag tycker inte sadelvinkeln ser vidare bekväm ut eller är den förberedd för bakhjulskörning?

Jag tycker inte sadelvinkeln ser vidare bekväm ut eller är den förberedd för bakhjulskörning?

Nja har ju bara provsuttit på den än så länge men inget pungklämm iallafall, min traja blev lite för brant vinkel vilket var skitjobbigt så den ändrades snabbt nån grad....

Helt rätt tänkt,hade jag kunnat hade jag också gjort en själv men hojar görs ju väldigt sällan i trä(är snickare) tyvärr.Ska för den delen också försöka lura nån stackare att svetsa en bakram till mig letar nåt annorlunda på ebay nån som har förslag???:tummenupp

Så länge man kan nåt hantverk är det bara att byta tid mot tid så fixar det mesta sig, jag brukar bara bygga om orgilal bakramen då har man alla fästen osv...

Last edited:
Blir riktigt snyggt det där. Nu en lite OT grej, Vart får alla tag på inlösta hojar?Rätt sugen själv att fixa upp nån vurpad hoj men vet inte vart jag ska leta efter en. Är det försäkringsbolagen man ringer eller? Skrotar kan man väl inte köpa reggade ramar av?

Aja Keep up the good work som dom säger :tummenupp

Blir riktigt snyggt det där. Nu en lite OT grej, Vart får alla tag på inlösta hojar?Rätt sugen själv att fixa upp nån vurpad hoj men vet inte vart jag ska leta efter en. Är det försäkringsbolagen man ringer eller? Skrotar kan man väl inte köpa reggade ramar av?

Aja Keep up the good work som dom säger :tummenupp

Mer tur rätt plats rätt tid ,& så lite kontakter såklart.Kompisarna vet att man handlar å alla jag känner kör HD så de är ändå inte interesserade ifall de får nys om nått som går att svänga med(ifall det inte är en Bulle då).
Det går köpa ramar utan papper (se till att ha kvitto) & svetsa om styrhuvudet eller så & sen sfro:a men det är ju helt klart mer jobb med & kostar endel å andra sidan är det så de flesta choppers kommer till.

Hopp varit lungt ett tag men idag hämtade jag tejens hoj ifrån bänkörning osv.
Det var 60hk på hjulet & nu 74 så en klar förbättring + vridet blev mycket jämnare.Men det är ingen sporthoj utan en Triumph Adventurer -98 så klart bra ökning med lite luftburksradering & spett genom dämparna...
Sen så är även bellypanen så gott som klar ska bara poleras lite, så nu börjar den bli ganska klar.Föutom lack positionsljus (måste man ha det????)en inte blinka fort grej & expantionskärl.Men hursom så har jag provstartat den idag (sitter & sniffar ångorna än),hoppade igång fint & det nya avgaset lät riktigt dovt & bra ska nog se ifall man kan ta sig en provtur i helgen på gatan.....fast jag borde byta olja & stift & sånt tråk egentligen....
Skål!

Så nu har jag gjort lite prylar ett positionsljus fick reda på att man måste ha det -99 & framåt.
Bellypanan sitter på plats men ska poleras å fixas lite till med, likaså ett kedjeskydd jag böjde ihop idag, men det blir nog bra...

Bifogat

• P1000077.jpg
    P1000077.jpg
    88.6 KB · Visningar: 125
  • P1000082.jpg
    P1000082.jpg
    85 KB · Visningar: 142
  • P1000084.jpg
    P1000084.jpg
    88 KB · Visningar: 125
Ja de är bra lyse i de där, jag hade 2 st på förra hojen :tummenupp

Japp såg även att de fans i svart på din hoj, snyggt.

Men whatthefuck nu har jag nog gjort det sista (till&med fixat så blinkersn har rätt fart uhhhu) förutom lite lack & polering.Ska bli sidensvart på plasten & bakramen. Men vad ska man ha på fälgarna??????
Inte solblekt röd iallafall så förslag tack....
Sen så ifall det är nåt annat skummt eller så nu är en bra tid för påpekanden .....Skål....

Bifogat

• P1000117.jpg
    P1000117.jpg
    85.5 KB · Visningar: 124
  • P1000109.jpg
    P1000109.jpg
    82.6 KB · Visningar: 108
  • P1000103.jpg
    P1000103.jpg
    77.5 KB · Visningar: 112
korta ljuddämparn? ser ut o sticka ut mycket?

korta ljuddämparn? ser ut o sticka ut mycket?

Jodå den sticker ut, men det är meningen sen så ser det mer följsamt ut i verkligheten än med vidvinketfoto....men visst har jag funderat på det , dock så tycker jag nog att ljudet är tillräckligt som det är på den skulle man göra nåt så skulle det va att ta av en bit nertill för svängmöjligheten, men den ska ju inte gå på bana så va fan men får väl ta dfet då om det blir aktuellt...

Ja det tyckte jag också, bör ta i vid nerlägg? men snyggt, gillar bygget med undertailen och allt, hur kom du på det där :) Måste verka dum och fråga varför man har den där röda flaskan vid kylaren hört nått om expansionskärl men behövs det? Dock tycker jag nästan att fälgarna kan vara så om du inte ska byta lack förövrigt vill säga. Lagt alla elhärvor under tanken?

Ja det tyckte jag också, bör ta i vid nerlägg? men snyggt, gillar bygget med undertailen och allt, hur kom du på det där :) Måste verka dum och fråga varför man har den där röda flaskan vid kylaren hört nått om expansionskärl men behövs det? Dock tycker jag nästan att fälgarna kan vara så om du inte ska byta lack förövrigt vill säga. Lagt alla elhärvor under tanken?

Tja hur jag kom på det, orginal är ju pissful så det var bara att skruva bort & hitta nån 1/2 så stor.Expantionkärlet är den röda flaskan & fördelen med att ha en är att den kan suga tillbaka ifrån den= behöver inte hålla på & fylla på kylvätska hela tiden....Jo den ska lackas satinsvart & fälgarna ska få nån färg men frågan är vilken????Elen ligger endel under tanken fast det mesta är under sadeln...schyst att du gillar den förresten.

Ska bli sidensvart på plasten & bakramen. Men vad ska man ha på fälgarna??????

Ska tanken vara som den är? Isåfall så tycker ja fälgarna ska vara röda.

Men om tanken också ska lackas svart så kanske vita fälgar vore snyggt?

Ska tanken vara som den är? Isåfall så tycker ja fälgarna ska vara röda.

Men om tanken också ska lackas svart så kanske vita fälgar vore snyggt?

Japp framskärm tank & bak ska va sidensvart, ingen ful Japan pixelgrafik tack.
Vitt skulle nog kunna funka men jag vet ej ihop med silverramen & motorn.
Har fondrat på oxblodsröd eller mörkgrå...grafit

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...