Ninja 900 Fighter projekt

• Thread starter Thread starter EST
  • Start date Start date
har för mig en viss lutning typ 45 grader funkar mens gel har man hur man vill.

Sweet....

O så måste du ju ha spiralkabel till batteriet om det ska synas... cyberröv :yoparty

605-400.jpg

ps, bara exempel på kabel .. ej kontakt :D

Japp de ser kanon ut vet du vart man köper såna??????????

har för mig en viss lutning typ 45 grader funkar mens gel har man hur man vill.

Ja nu ska det få sitta så .Så får jag köpa gel ifall det pajar, har ju ändå ingen nytta för batteriet annars.Kom även på att om jag blir lite duktigare på endos så blir ju lutningen kanon.....

Last edited:
Hopp lite arbetsbyte, installerade en lapptimer åt polarn i hans Miata,så fick han svetsa lite så nu sitter batteriet fast & de främre fästena till plasten....ska finfixas sen men det lär ju bil mer svetsning.

Bifogat

• P1020157.jpg
    P1020157.jpg
    49.5 KB · Visningar: 182
Sommaren slut inte rört bygget på hela tiden skönt, men nu har man blivit sugen att fortsätta så denna vecka har blinkers bakljus/skyltbelysning ,skyllthållare monterats.
Så var jag hos polaren & lånade polermaskinen igår så nu får nog cutsen duga.
Bra att varva lite förbannat hus /vind isolering/ inredning med lite hojbygge annars hade det blivit en trist höst.

Bifogat

• P1020436.jpg
    P1020436.jpg
    90.5 KB · Visningar: 195
  • P1020437.jpg
    P1020437.jpg
    94.8 KB · Visningar: 187
Hopp nu har jag lyckats rulla ut skiten för att få lite perspektiv på den (2:a gången).
Det jag fundrar på är nån slags flyscreen, ska man ha kvar clip-on styret (slutar ju ändå med att jag vänder mina crosstyren upp&ner).
Ska man ha nån kåpa under sadeln osv....
Ja helt enkelt lite , vad ska man vad inte....

Bifogat

• P1020444.jpg
    P1020444.jpg
    97.9 KB · Visningar: 179
  • P1020446.jpg
    P1020446.jpg
    97.9 KB · Visningar: 231
  • P1020447.jpg
    P1020447.jpg
    88.8 KB · Visningar: 180
  • P1020450.jpg
    P1020450.jpg
    86.6 KB · Visningar: 173
Hel ball hoj ju....på med en snygg kåpa över lyset. Sen gillar jag hojarna som har en bit av underkåpan kvar, under motorn alltså.

Att göra:
Crosstyre(Fatbar)
Nytt framlyse(MT02 klassiker)
Ta bort stora analoga varv/hastighetsmätare och byt mot nån liten smutt digital (Vapor?)
Sen som tidigare talare sa någon nätt underkåpa
Undertail?

EDIT: Glömde ju ge beröm för att hojen är riktigt het, grymt snygg röv och fet batterihållare :D Gör bara fronten lika snygg som du gjort röven :)

Hel ball hoj ju....på med en snygg kåpa över lyset. Sen gillar jag hojarna som har en bit av underkåpan kvar, under motorn alltså.

Tackar kåpa över lyset har jag med listat ut att jag behöver, däremot så kopplade jag in de små spottarna & vilket SKIT det var (tack aprillia).Så nu har jag fixat ett par bättre ifrån en Triumph Sprint med H7 lampa i.
Sen så håller jag även med om en bellypan skulle inte sitta fel så jag ska nog göra en i alu så att det binder ihop det lite med baken.

Att göra:
Crosstyre(Fatbar)
Nytt framlyse(MT02 klassiker)
Ta bort stora analoga varv/hastighetsmätare och byt mot nån liten smutt digital (Vapor?)
Sen som tidigare talare sa någon nätt underkåpa
Undertail?

EDIT: Glömde ju ge beröm för att hojen är riktigt het, grymt snygg röv och fet batterihållare :D Gör bara fronten lika snygg som du gjort röven :)

Tackar ska försöka göra det däremot så blir det nog bara en bellypan av de saker du föreslog, har alldrig varit så mycket för att handla nya dyra mätare osv. roligare att försöka göra nåt med saker man har & ska jag lägga stålar på nåt så brukar det va bromsar & fjädring.
Men hur som så är det kul att höra vad andra tycker ibland så glömmer man ju det uppenbara....

Last edited:
Tackar kåpa över lyset har jag med listat ut att jag behöver, däremot så kopplade jag in de små spottarna & vilket SKIT det var (tack aprillia).Så nu har jag fixat ett par bättre ifrån en Triumph Sprint med H7 lampa i.
Sen så håller jag även med om en bellypan skulle inte sitta fel så jag ska nog göra en i alu så att det binder ihop det lite med baken.

Tackar ska försöka göra det däremot så blir det nog bara en bellypan av de saker du föreslog, har alldrig varit så mycket för att handla nya dyra mätare osv. roligare att försöka göra nåt med saker man har & ska jag lägga stålar på nåt så brukar det va bromsar & fjädring.
Men hur som så är det kul att höra vad andra tycker ibland så glömmer man ju det uppenbara....

Cykeldator?:)

Hopp nu har jag lyckats rulla ut skiten för att få lite perspektiv på den (2:a gången).
Det jag fundrar på är nån slags flyscreen, ska man ha kvar clip-on styret (slutar ju ändå med att jag vänder mina crosstyren upp&ner).
Ska man ha nån kåpa under sadeln osv....
Ja helt enkelt lite , vad ska man vad inte....

bort med allt vad lyse och mätare heter och ersätt med smuttare och smidigae icke orginalprylar. För övrigt gillar jag röven skarpt! Snyggt gjort!

bort med allt vad lyse och mätare heter och ersätt med smuttare och smidigae icke orginalprylar. För övrigt gillar jag röven skarpt! Snyggt gjort!

Japp det blev faktiskt ett nytt lyse igår, var förbi polarnas HD affär & där låg faktiskt ett riktigt snyggt alulyse(e-godkännt till&med) som inte var 1 meter långt & vägde 45kg vilket det mesta annars gör där. Så det är bara till & fräsa ett litet fäste sen kommer den att sitta kanon i underkronan.

Elfa lär ha någon spiralkabel om det fortfarande är aktuellt för batteriet :tummenupp

Elfa lär ha någon spiralkabel om det fortfarande är aktuellt för batteriet :tummenupp

Nja kommit fram till att bara ha små korta "vanliga kablar" som syns så lite som möjligt istället, biltemas sub-bas el kablar leder bra + att polarn hade en bit liggandes så ska bara låna en modell större kabelklämmetång....

ser riktigt bra ut..

missa inte att regga dig på http://www.motorcyclebuilders.net

och visa upp bygget och dina andra byggen på ett internationellt forumt =)

Låter spännande kollade in det lite igår det är ganska nystartat va??.
Ända jobbiga är att man ska gärna hinna med lite annat än datorn ,det är ju typ 1:a gången man orkat skriva på nåt forum, men får se ska kolla in ibland iallafall å se hur det går för dig. Sen så är ju Husqvarna TL 1000 jävligt snygg som är med där ska bli spännande att se vad han bygger på nu, för det gör han....

Grymt schysst bygge! Gillar baken på hojen skarpt! Klockrent!

Tackar gillar med den baken sadeln är 1/2 så stor som orginal, ska bara försöka få lite tid att bygga vidare nångång, pillat lite el, men sen så isolerar man vinden ,river toa å så vidare .Men i helgen ska vi lämna tjejens hoj på bänkkörning så att den iallafall även går att köras övar 120km utan att den hostar.

Last edited:
Tja är det nån som vet vart man köper en snygg bellypan till en sån här riskokare eller måste man fixa till nåt eget i alu????

Tja är det nån som vet vart man köper en snygg bellypan till en sån här riskokare eller måste man fixa till nåt eget i alu????

tyska ebay,tyvärr är ju euron jävligt dyr nu men de jag kollade på skulle gå på ca 800 inkl frakt.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti