Nilax

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nisse, Nisse, Nisse... Jäkla skit! Det kommer inte bli detsamma att besöka Gotland detta år, när inte du är med. Man kommer sakna dej i depån, på banan och på kvällen när det snackas skit och fixas käk... Det här kom 40 år för tidigt för din del... Känns förjäkligt att behöva åka för att "ta ett sista farväl" av dej i övermorgon... :(
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nisse nisse, har saknat dig de senaste turerna på onsdagar... kommer sakna dig på många fler som kommer. :(
Idag är det dags att säga ett sista farväl. :( :(
 

Blåbusen

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Sthlm/Haninge
Hoj
Orange ZX10R -08
Då är det bara ngn timme kvar tills man sätter sig i bilen och kör den tunga biten till kyrkogården
och tar ett sista farväl av Nilax,sådanan här dagar suger oxpung.:(
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Tack alla som kom och hedrade Nisses minne idag. Det var mycket uppskattat av Nisses anhöriga.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja det var känslosamt... Jäkligt tungt!

Lova vara rädd om er, -ingen mer begravning av sådan anledning!
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Ett personligt brev från Nisses mamma som enligt önskemål postas här.

britta.jpg
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Ahmen vad fasiken!
Fick se detta tråkiga först nu. (är inte inne här så ofta)
Har försökt att ringa till dig flera gånger. Talade in ett meddelande alldeles nyss…nu fattar jag varför du inte är anträffbar.

Vi brukar snacka med varann ibland och har åkt ihop en del.

Saknar dig.

//Robban.
 
Last edited:

mamre

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Vega
Hoj
zx12r
Idag gick det många tankar till dig Nisse. Vi besökte en av dina favoritplatser på våran norrunda idag, Gimo. Allt är som vanligt på den lilla orten.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Åkte förbi olycksplatsen i söndags i hällande regn och såg fotot av dej Nisse, där nere vid sidan av vägen. Tänker ofta på dej när man är ute och kör och tar lite stopp här och där. Det är då man saknar dej som mest. Dina ordvitsar, skämt och tokerier förgyllde verkligen varenda körning vi åkte på ihop.

Jag är glad att jag fick lära känna dej, men det är tungt att det inte blev en längre bekantskap än det blev. Jag saknar dej och kan nog inte riktigt förstå hur mycket dina barn och din familj saknar dej. Jag hoppas deras vardag blir lite lättare med tiden som går. Minnet av dej, det lever kvar.
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Vet inte hur ofta jag tänker på dig Nisse, men ofta är det ska du veta! Så fort jag åker på en bra hojväg så vill jag ringa dig och tipsa... men så minns jag att det ofattbara har hänt och att du inte längre finns ibland oss...
Hoppas att din familj har kommit vidare och minns glädjen du spred omkring dig. KRAM
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Imorrn är det 1 år sen Nisse lämnade oss i sorg och saknad. Känns overkligt och tungt. Vi är några stycken som tänker ses vid McD Hägernäs vid 18.30 och sen ta oss via Nisses Hemmabana, Bogan, ut till Vaxholm för en fika. Det är öppet för alla som vill haka på. Vi bär minnet av dej med oss Nisse.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Klyschan "tiden går snabbare ju äldre man blir" är inte bara en klyscha. Den gör verkligen det. Blir ofta att man skänker Nisse en tanke när man rullar förbi Svensboda, av alla vägar. Jag kände aldrig Nisse. Stötte på honom en gång på en åkning, samt käftade med honom här till och från. En person som berörde, både i text och i tal. Är på annan ort, så blir inget åkande för mig imorgon. Skänker Nisse och hans familj en tanke. Ta hand om er.
 

Blåbusen

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Sthlm/Haninge
Hoj
Orange ZX10R -08
Japp tiden går men minnen består 1 år har gått sedan man fick beskedet på jobbet att Nisse förolyckats.
Saknar honom,vi körde Svensbodavägen för ngn helg sedan och tänkte då på Nisse då det var en hans favvo vägar.Saknar hans sköna kommentarer och inlägg här på forumet.
Blir nog att åka upp till olycksplatsen i helgen istället.

VIF Nisse du är inte glömd.
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Så är det Nisse, livet går vidare för oss andra men du ska veta att du är saknad!
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Var förbi olycksplatsen igår och la en blomma. Sedan var det en körning längs Bogan ut till Vaxholm för en fika och lite snack innan det bar tillbaka till stan. Svängde om kyrkogården på hemvägen och la en blomma där med. Du ska veta att du är saknad. Kör snyggt var du nu än befinner dig.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top