NiklasL is going motard

Tjockt aluminium är skiten:yoparty starkt, tjockt, lätt.

Helt perfekt. :)

Dessutom gillar jag kraschpuckarna, ser riktigt professionella (hmm, stavning?) ut. :tummenupp

Edit: På dagens fråga skulle jag säga att den är till för att justera filtrets tillgång till luft. :)

Last edited:
Ska du lägga på ett lager glasfiber också eller? Ser helt okej ut annars. :tummenupp

Ingen aning om hur man hanterar glasfiber, är det regler på att man ska ha det? För isåfall får det ju bli så.

Men det gnistrar ju inte om dem när du skrapar dem :näsblod

Nää, jag ska inte vara FÖR cool, folk kan faktiskt bli ledsna:D

Edit: På dagens fråga skulle jag säga att den är till för att justera filtrets tillgång till luft. :)

Jajo, ungefär så spekulerar jag också, men vad ska det vara bra för?:confused:

Last edited:
Den kanske funkar som en extra choke? stryper lufttillförseln om man stänger den så att den blir lättare att starta och går bättre i början?

Annars ett fint sätt att finjustera bränsle/luftblandningen :D

2886915 Ingen aning om hur man hanterar glasfiber, är det regler på att man ska ha det? För isåfall får det ju bli så.

Näe vet inte om det är krav på det men sparar ju banan hehe. Glasfiber är nog det lättaste som finns att jobba med. Pensla på polyester på ytan på med galsfiber och sedan pensla lite polyester utanpå också.

Alternativt är ju att smeta på lite polyester bara vid hörnena. Men fräck blir det. :)

2886915 Ingen aning om hur man hanterar glasfiber, är det regler på att man ska ha det? För isåfall får det ju bli så.

Jag förmodar att den går bättre med fri lufttillgång (öppen), men att det finns möjlighet att stänga luckan vid allmänt skitigt och blött väder för att inte täppa till filtret helt. Dock bara som jag tror. :)

Näe vet inte om det är krav på det men sparar ju banan hehe. Glasfiber är nog det lättaste som finns att jobba med. Pensla på polyester på ytan på med galsfiber och sedan pensla lite polyester utanpå också.

Alternativt är ju att smeta på lite polyester bara vid hörnena. Men fräck blir det. :)

Äh, kör med en rulle silvertejp på varje handtagsskydd bara! Skitsnyggt!

hehe ja, nu är ju aluminium iof relativt mjukt men jag ska lösa det på något vis. Blir nog till att spänna fast ett par gamla handtagsskydd utanpå alut :)

Äh, kör med en rulle silvertejp på varje handtagsskydd bara! Skitsnyggt!

en lite enklare lösning ja :hihi

Last edited:
2886961 hehe ja, nu är ju aluminium iof relativt mjukt men jag ska lösa det på något vis. Blir nog till att spänna fast ett par gamla handtagsskydd utanpå alut :)

en lite enklare lösning ja :hihi
Jo vet det och formen var relativt fin så det funkar nog bra. :tummenupp

Och avrunda dagen med lite lek, notera trycket på tröjan :D
Heelklicker.jpg

men nicklas, dem där däcken är ju alldelles försmå..
visst ska motarder ha små breda däck, men det där är väll endå att ta i?:confused:

:rolleyes:

Nån som ska på Mötley och Swedenrock lr?. då blir det jobbigt, för att mötley är dagen innan

2887257 och vafan har det med Niklas motardbygge att göra? :va
Det finns ett forum för "överflödiga diskussioner" vettu!
Kilen har bevisat flera gånger att han inte tillhör sveriges intelligensreserv så förvänta dig inte för mycket.

2887185 men nicklas, dem där däcken är ju alldelles försmå..
visst ska motarder ha små breda däck, men det där är väll endå att ta i?:confused:

:rolleyes:
Han har byggt en trike :rofl :lol

Bättre lycka tills nästa motarbygge Niklas :tummenupp

Last edited:
Nån som ska på Mötley och Swedenrock lr?. då blir det jobbigt, för att mötley är dagen innan

Murphys Lag:
Om något kan gå fel så kommer det att göra det.

wINBLADS Lag:
Om något kan gå fel, så beror det på att det är en kinaskräp.

Vet att din är korean men jag bryr mig lika mycket som du gjorde när du skrev inlägget:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty OUTLAW!!!11!

För att inte verka off-topic och lika cool som mr.cool, så undrar jag när slicksen åker på:)

Last edited:
Hrmm...

"Om något kan gå fel kommer det att göra det, och vid sämsta möjliga tillfälle"

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back