Nikko G-Pack?

på min hoj märktes ingen skillnad..vissa påstår att det är lite sockerpiller effekt/placebo effekt på g-pack prylarna..

annat än att dom plockar bort toppfartsspärren men dom hävdar också att den ska ta bort spärrar på 2:an och 3:ans växel också men jag märkte inget alls..

Jag har en liknande variat på min TL1000s.

http://www.s-racing.se/album.php?c=80

På min gjorde det en väldig skillnad.
- jämnare gång på låg- och mellan reg
- betydligt bättre gasrespons fr tomgång
- mkt bättre vrid på låg- och mellanreg

Slängde på en utan att ha några förväntningar alla. Tänkte att den skillnad G-pack gör end kan mätas och ej upplevas. Men där hade jag fel, jag är mkt nöjd och näst drevning är det nog det enklaste och billigaste "trim" man kan hitta. G-pack är nog en snikvariant av PC och mappning, skillnaden är att man inte kan göra några inställningar och att man är låst till den mappning som ligger i G-packen. Kontentan är nog att det blir samma sak som att köpa PC och ladda ner en färdig mapp fr nätet.

EDIT: Hmm... det är visst en Nikko jag har :rodnar

Last edited:
det enda en gpack gör är att simulera att 5:ans växel ligger i.
4-6:an har 3 grader högre tändning än 1-3:an.
och på gixxer 1000 och busan så har du varvtalsspärr på 6:an som du går förbi med gpacken eftersom den simulerar 5:an

kör själv med en hemmagjord modell, de e bara ett motstånd som behövs.

G-pack är INTE nått som liknar PC eller Bazazz som ger dig möjlighet att justera insprutningen.

G-Pack är en TRE mod som lurar ditt system att tro en förutbestämd växel ligger i. Dock är G-pack en lite snittsigare model än ett enkelt motstånd som vissa andra fabrikat. Den låter motorn falla tillbaks på rätt mapp vid riktigt låga varv.

Lägg i neutralen på din sukka å dra till varvstopp med resp utan TRE eller G-Pack...japp skillnad i maxvarv.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back