Focus
Guest
Ingen som var på Nightwishkonserten igår?
För er som inte var där kan jag medela att det var
!!!!!
För er som inte var där kan jag medela att det var
!!!!!Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
!!!!!
Focus skrev:Ingen som var på Nightwishkonserten igår?
För er som inte var där kan jag medela att det var![]()
![]()
!!!!!

SkorvKalle skrev:me too!![]()

Limstift skrev:Ni som var på konserten kanske kan hjälpa mig med en sak jag alltid undrat angående Nightwish. Hur får sångerskan så gäll röst, har hon en roadie som står på knä och nyper henne i muffen med en polygrip?![]()
![]()
. Förbandet "Lordi" var faktiskt en positiv upplevelse (helt klart en upplevelse oavsett man tyckte om dem eller ej). Men inte visste jag att gitarristen i Nightwish bara är typ 2 dm lång, han är ju grymt liten, men väldigt duktig. Det var skoj att få gå på rockkoncert igen, senast det begav sig var nog 1977 eller 1978 då jag såg Rainbow med Ritchie Blackmore på Falconerteatern i Köpenhamn. 1976 kan jag stoltsera med att ha sett "gamla" Black Sabbath med Ozzy i Lund (tror det var -76 i alla fall). Så idag vid 44 års ålder fick jag uppleva lite nostalgi tillsammans med min underbara 16-åriga dotter Skalman skrev:Me three
Fast kom på det sent så fick bara sittplatsbiljett...Rockar mycket mer fett på ståplats, men man får vara nöjd med att komma dit i alla fall.
Kör ni båge dit?

Inte fullsatt verkade det som. Uppskattningsvis 2500-3000, vet inte hur många biljetter de hade. Men på torsdagen var det i alla fall mindre än 10% kvar. Gott om plats på ståplats i alla fall, fast de kanske hade gjort så med flit.Chris Ash skrev:Hur mycket folk var det?
Chris Ash skrev:Nightwish är lite coola, ett nytt hårdrocksband som håller på att uppnå superstjärnestatus internationellt. Det var fanimej inte igår! Deras poppiga framtoning verkar gå hem hos fler än bara hardcorerockarna. Vi har iofs The Darkness men de lirar så att säga i division fyra eller nåt.......
Skäms på dig
stony skrev:Blir slayer den 13:e![]()
så slipper man stå i 2-3 timmar eller hur lågt tid det tar.Focus skrev:Ingen som var på Nightwishkonserten igår?
För er som inte var där kan jag medela att det var![]()
![]()
!!!!!
Skalman skrev:Nytt vet jag inte riktigt, de släppte sin första skiva 1997, jag har lyssnat på dom i ca 5-6 år. Fast de har mest turnerat i Finland och det är först på senare år som de börjat turnera i övriga "världen", dvs Tyskland, Sydamerika osv. I USA har de inte slagit, men det kanske lossnar nu när ett spår från senaste plattan blir ledmotivet i en Hollywood-$$-film (film:Alone in the dark, låt:Wish I had an angel)
Jämför du Nightwish med The Darkness? URRRRRKSkäms på dig
![]()
Visst är de lite poppiga, men samtidigt ändå rätt råa (hade de funnits för 15-20 år sedan hade folk undrat vad de höll på med, ung. som med Sabbath o dyl.). Fast jag vill ändå påstå att de har en tämligen säregen stil, med operasångerskan Tarja som lead singer. Basisten får visserligen sjunga några låtar ibland, men för mig är det ändå Tarja som gör soundet speciellt bra.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |