Nicky Hayden's första tur på Ducati Desmocedici

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Kanske gammal...men ändå!
Ska bli mkt intressant att se hur det går för Nicky 2009! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]xUOeNaHO3vk[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Kanske gammal, men gratis! :D

Vore kul o höra eller läsa en intervju om hans åsikter om duccen. Såvitt det lilla jag hört så tyckte han det var ett monster som inger respekt både för hojen och stoner...

Lite reaktioner från Nicky..

"I would have preferred to have another dry day today because we still had a lot of things to try with the bike but at least I got chance to get a first feel for it in the wet. We've seen with the way the rain has followed us around this season how important it is to have experience in these conditions. to. After my first run I said to myself, "wow, you're so slow!" But then we made some small changes and I felt better. We haven't really played around with the setting too much today because at the moment the most important thing is to try and adapt to the bike, the tyres, the team and their way of working and communicating. I have to be careful not to speak too fast or use too much slang! Joking aside, I know I have a lot of hard work to do but I'm ready for it and so is the team. I haven't asked for too many changes because Casey has already shown what this bike can do and now it's up to me to do the same.".

Ärlig och rak, bra inställning :tummenupp

Första testerna visar på hopp för Hayden. Kan nog vara bra för honom att komma ur HRC's grepp ändå. Köra i repsol är nog rätt speciellt, puig eller no puig, vilket även Rossi tyckte och drog..

Underbar video :tummenupp

Alltså, det infinner sig nått religöst blandat med stor förväntan när man ser Nicky glida ut på Ducatin. Jag både tror och hoppas att alla känner samma sak ...

Vi blir liksom bara så glad :)

Köra i repsol är nog rätt speciellt, puig eller no puig,

Då hoppas vi bara att dom inte kväver Divi oxå ..

Last edited:
Jag hoppas verkligen det släpper för honom, för jag gillar honom och hans personlighet. Nu kanske han kommer upp i toppen igen.

Trevligt med extraspänning i GP.
Särskilt för oss som inte har någon direkt favorit.

Kommer ihåg när ducati började hävda sig med 888an.
Superbike.
Samtidigt gjorde Cralle hjälteinsatser med "Motospeedyamman".
Mitt livs motorsporthöjdpunkt.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back