Nicky Hayden om Honda och säsongen 2007

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
http://www.youtube.com/watch?v=d9P68BPic80&NR=1
(Börjar med en några bilder från 2006)

Tycker det är en intressant fråga som ställs, nämligen om Honda har byggt nya hojen kring Pedrosa. Det ser ju faktiskt ut som att kåporna är för små för Hayden. Honda kanske räknade att med att de skulle få större vinstchans på det sättet.
 
Last edited:
Riktigt bra intervju. Men det känns som om det hade varit Max Biaggi i den stolen så hade det låtit som "That honda is one piece of shit bike and honda is a rotten company". Hayden är verkligen inte nöjd men diplomatist :tummenupp
 
Håller med. Bra intervju. Tack Bearing.
Oavsett vilket så utan sponsorer kan man oftast inte hårdsatsa och jag tycker Nicky gör rätt i att vara diplomatisk. "You dance with the girl you brought" Sen får vi hoppas för hans skull att det ordnar till sig.
 
Hayden är uppenbarligen frustrerad och det med all rätt. Finns ju ingen möjlighet att han kan vara nöjd med säsongen så här långt. Har dock svårt att tro att Honda skulle ha byggt RC212V direkt för Pedrosa. Man har ju rätt många hojar och förare därute, som skall ha optimala möjligheter att prestera. Sen att HRC kanske ser Pedrosa mer som en framtidsman än Hayden är en annan femma.
 
Förra året bestämde Honda sig för att vinna, till varje pris. Man byggde i princip en kundhoj, en hoj för Hayden och en för Pedrosa. När Melandri dessutom stundtals fick upp farten så fick han en del grejor som de andra kundhojarna inte hade (mestadels modifikationer av ram, sving och bakfjädringslänkage har jag för mig). Det kostade en stor påse pengar och dessutom innbar det att man inte had tid att börja utveckla 800cc så tidigt och i den takt som man kanske önskat. Men man fick ju vinna iaf!

Detta året sitter alla på samma hoj från början, dessutom får man börja med att lösa större problem istället för att finjustera hojen till förarna. Jag gissar att den förmodligen passar Pedrosa bättre än Hayden.

Hondan kommer vara riktigt vass i händerna på Pedrosa och Elias i slutet av säsongen, och from. 2008.

Edit: Just det, jag tror inte Hayden gör så bra ifrån sig i år, eller nästa år. 2009 åker han i ett B-team och 2010 åker han bil till K-Mart
 
Last edited:
Diplomat är Hayden iaf, och de han påpekade ang aerodynamik är ju iaf
ganska uppenbar : )
Jag tror han kan kan komma högre i tabellen men han är inte den
grymmaste av talangerna där ute!
 
Det är ju inte bara Pedrosa bland Hondaförarna som presterar bättre resultat än Hayden. Att RC 212 V inte skulle gå att anpassa för just Hayden låter rätt konstigt. Skulle det vara så får han väl byta till ett annat fabrikat och visa att förra årets titel inte var en tillfällighet.
 
Trevlig prick den där Hayden. Lojal mot Honda i vått och torrt också. Det är stort.
 
Intressant intervju och precis sånt man skulle vilja se före racen på Eurosport.
 
Stort att vara lojal mot Honda. Hur menar du?
Kan inte svara för Roller men precis som Hayden säger i intervjun är han tacksam för att Honda trodde på honom och tog honom till MotoGP där han vann en VM-titel.
Att vara lojal mot sin arbetsgivare anser många som självklart, andra bryr sig bara om sig själva.
 
Tycker det är en intressant fråga som ställs, nämligen om Honda har byggt nya hojen kring Pedrosa. Det ser ju faktiskt ut som att kåporna är för små för Hayden. Honda kanske räknade att med att de skulle få större vinstchans på det sättet.

Det är väl inte värre än att Häjden monterar Xjell-kåpa om han inte får plats?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top