Nicks

• Thread starter Thread starter Kia
  • Start date Start date
Jag baserar mitt nick på FreddaAbborre, han har inte sagt nåt än. Men så är han väl kvar i alperna också ;)

Last edited:
Det började runt -81 när mina föräldrar fick en son de kallade Stefan....o på den vägen är det

Jag vet inte riktigt vart mitt nick kommer ifrån.
När jag reggade mig så slog jag bara på måfå över tangentbordet och då blev det som det blev...
Men istället för att ha ett 28 tecken långt nick så kortade jag ner det till endast 4 bokstäver och siffror eftersom mitt förnamn består av 4 tecken, detta hjälper mig att komma ihåg vad jag heter.

Tror det var på detta viset men är ej säker... :va

Dee_cati skrev:
För jag gillar min kisse och tänkte att han kunde få vara med på bild. Och vet du vilket jävla raggnings-plåster han är!? Ujujuj vilka erbjudanden man har fått via pm-lådan *dock så försvinner de när de får se bild på mig istället...*

Tur att du inte skrev ditt inlägg på engelska... det hade blivit en smula märkligt. :D

Mitt nick kommer från min stora fäbless för Tigger, vilken började redan som liten "pajk" då jag tyckte/tycker att han är störtskön!
Jag började sedan samla på prylar med honom på och har nu en ganska respektingivande samling, om jag får säga det själv. (Det var dock roligare att samla innan Tiggers film kom och det började dyka upp tiggerprylar i var och varannan butik)

Dee_cati skrev:
...Ujujuj vilka erbjudanden man har fått via pm-lådan *dock så försvinner de när de får se bild på mig istället...*

Jag vet hur det är, skitjobbigt när det bara väller in raggningsförsök. Jag är inget stycke kött, jag är faktiskt en person!

Nicket ja, kommer inte riktigt ihåg. Men ett tag var det bara hetoljepannor som roterade i huvudet, inte riktigt friskt jag vet. Det var nog nån kombination av prestige och lappsjuka som ställde till det. Thermal(oil) är hetolja på engelska.

Gillar Sagan om ringen. Omvandlade mitt namn på en tolkien sida och det blev Nienna Alatariel. Nienna finns med i Tolkiens värld, och jag tycker det är fint! Tyvärr inte helt ovanligt nick..men men..

"A Queen of the Valar, the sister of Námo and Irmo, who dwells alone on the western borders of the World. Nienna ranks as one of the eight Aratar, the most powerful of the Valar."

de va när jag spelade massvis med quake 2 massa dm och cw och public runt 98-99 så va man ju tvungen att heta något så de fick bli wizlow. sen fortsatte jag använda det när jag vart akitiv i cs (legat 2a på clanbaseladdern) spelade sönder mitt första gymnasieår och gick om :kocko

En kompis kallade sin klass för "TF"-klassen eller Totally Failure-klassen. I flera månader hälsade vi på varandra genom att säga: Tjena TF!
Det blev även ett annat sätt att säga idiot till någon, ifall någon klantade till det sa vi TF eller Tjena TF.
Sen när jag skulle byta namn på lunar ( :banana ),för att lfcfan87 som jag hade innan blev obekvämt när Linkoping FC bildades i damallsvenskan eftersom det egentligen skulle betyda Liverpool FC. Så då tog jag ultimate_TF och det blev samma här.

Heter Klingberg i efternamn så det brukar inte ta mer än några dagar innan folk jag träffar börjar kalla mig Klingan.

Kia skrev:
Är bara lite sådär allmänt nyfiken. Varifrån kommer era Nicks? Hittar ni bara på ett rätt upp och ner eller finns det en historia bakom?? Bara nyfiken...

Mitt nick kommer från en svensk tecknad rymdsaga: Matulda&Megasen från 1975. En höjdarrulle :banana

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8