Nicke tzr, hör upp!

nicke skrev:
visst visst, jag har sagt att klockningen kanske inte blev helt exakt, :död men men,, ska göra om det som jag sa i sommar, seriöst,, okey? :3freak ... men när vi ändå har ämnet uppe, vad gör din dtr från nollan då?, (vet att den inte är byggd för snabba accelartioner men skoj att veta ändå...) :squid

vet inte skulle gissa på runt 10-11sek :död
 
Hammet skrev:
vet inte skulle gissa på runt 10-11sek :död
okey, skoj... nämen allvarligt, ämnet med "sommar trippen" som jag tog upp förut, är det någon som är seriöst sugen på att åka?,, jag vet inte längre, de verkar som ämnet har flytit ut i sanden, är det bara jag som forfarande har lust att åka nu längre?,,
 
nicke skrev:
okey, skoj... nämen allvarligt, ämnet med "sommar trippen" som jag tog upp förut, är det någon som är seriöst sugen på att åka?,, jag vet inte längre, de verkar som ämnet har flytit ut i sanden, är det bara jag som forfarande har lust att åka nu längre?,,

jag skulle hängt på om det inte vore för att jag bodde så långt upp i norr :huvet
 
Biifer skrev:
Nja.. 10-11s är lite och ta i!
Jag klockade min på 8,5-9s i sommras.

ja vet inte riktigt, dtn gör väl på 10,5 i nåt test om jag inte missminner mig, sen är det en kugg lägre på framdrevet så däromkring skulle jag tro...
 
Hammet skrev:
ja vet inte riktigt, dtn gör väl på 10,5 i nåt test om jag inte missminner mig, sen är det en kugg lägre på framdrevet så däromkring skulle jag tro...
Feta testförare? Dt'n gör lätt 0-100 under 10s.
 
Hammet skrev:
vet inte, det är svårt att på en uppfattning om, men den piskade en 740glt (131hk) ganska lätt 0-100
Johanjulgrans och NisseJärnets båda dt hojar drar ganska jämt med min! Men men, låt strippen avgöra i sommar! Det är kanske för svårt att mäta med vanliga armklockor.
 
Eh va???

Vad är det för prat om Rs som gör 0-100 på ca 4 sek :kocko

En Mitsubitshi Evo 6 (tommy mäkinen....) gör väl 0-100 på 4-4.5 sek??
Att tillägga är då att den ar fyrhjulsdriven och 280 kh. visserligen en sådär 1300 kg tyngre än en mc, men hur lätt är det att få till en bra start med en 125:a med effekt som kommer vid 5-6000 rpm :confused:

Nu får jag väl smisk för att jag jämförde med en bil, men det får man ta :fyllisar
 
Okej, detta är lite off topic, men istället för att dra upp en ny tråd om en ganskameningslös grejj så tänkte jag klämma in det här :)
No offence Hammet :D

Men nu är saken så här..
Detta är vad jag ska fixa på hojen och kommer det att bli bra eller är det inte värt pegnarna?

-byta packningar för kompet, vevlager.
-sätta på High Flow filter och större munstycke.
-ha ett gianelli effektrör på.
-plana toppen (riskabelt? :( )
-ha den ostrypt

vad tror ni om den kombinationen? vad bör toppfart, acc bli?
inte så jättebra på hur 125cc går med trim...
Nåt mer (inte för dyrt) som man BÖR göra?
Hjälp mej med detta nu grabbar :tungan
 
Mito mannen skrev:
hur lätt är det att få till en bra start med en 125:a med effekt som kommer vid 5-6000 rpm :confused:

Hört talas om kopplingsslir? :tungan
 
Inte så trovärdigt, men ja kan iaf säga att kompisens tzr drog lika med min rs, fast då väger jag 30kg mer, men ändå!
 
det går inte att klocka hojen på en viss sträcka och sen räkna ut 0-100km/t
(om nu inte hojen går exakt 100km/t vid sträckans slut förstås)
Accelerationen är inte linjär.
 
jo, om man först kör sträckan utan att ta tid och sedan märker ut var man var när man uppnåde 100km/h, sedan så klockar man på den sträckan,, :tummenupp ,no problem,,, men men, det blir alsrig exakt, det är bara en jämförelse siffra...
 
Mito mannen skrev:
Eh va???

Vad är det för prat om Rs som gör 0-100 på ca 4 sek :kocko

En Mitsubitshi Evo 6 (tommy mäkinen....) gör väl 0-100 på 4-4.5 sek??
Att tillägga är då att den ar fyrhjulsdriven och 280 kh. visserligen en sådär 1300 kg tyngre än en mc, men hur lätt är det att få till en bra start med en 125:a med effekt som kommer vid 5-6000 rpm :confused:

Nu får jag väl smisk för att jag jämförde med en bil, men det får man ta :fyllisar



Det är ju bara att varva upp den till 5000 6000varv sen slira iväg då går min på slangen lite iaf :D
 
nicke skrev:
jo, om man först kör sträckan utan att ta tid och sedan märker ut var man var när man uppnåde 100km/h, sedan så klockar man på den sträckan,, :tummenupp ,no problem,,, men men, det blir alsrig exakt, det är bara en jämförelse siffra...

det sa du inte att du gjorde.
du mätte ju upp 500 meter, tog tid på den sträckan och räknade fram 0-100, det var det jag kommenterade.
 
Mito mannen skrev:
Eh va???

Vad är det för prat om Rs som gör 0-100 på ca 4 sek :kocko

En Mitsubitshi Evo 6 (tommy mäkinen....) gör väl 0-100 på 4-4.5 sek??
Att tillägga är då att den ar fyrhjulsdriven och 280 kh. visserligen en sådär 1300 kg tyngre än en mc, men hur lätt är det att få till en bra start med en 125:a med effekt som kommer vid 5-6000 rpm :confused:

Nu får jag väl smisk för att jag jämförde med en bil, men det får man ta :fyllisar

En orginal Evo 6 TME gör 0-100 på 4,9 enligt fabrik :blah
 
Alla head to head race som görs på gatan bevisar inte för fem öre hur snabb en hoj är. En 125:a är skitsvår att starta med och ett proffs på en RD125 slår lätt en halvfet genomsnittssextonåring på en Aprilia.

Eller som min 125:a, den har ingen effekt under 10000 varv, är växlad för runt 100 knyck på ettan, och missar man starten blir man frånkörd av en EU-moppe, det innebär dock inte att en EU-moppe är snabbare i accelerationen, bara att jag gjorde en kass start.....

Betydligt bättre är att mäta maxacceleration uppe i fart, från, säg 100 knyck. Det säger mycket mer om hojens acceleration. Där spöar jag en Aprilia RS250....(skrytvarning, men jag är ju på 125 forumet...)
 
nicke skrev:
jo, om man först kör sträckan utan att ta tid och sedan märker ut var man var när man uppnåde 100km/h, sedan så klockar man på den sträckan,, :tummenupp ,no problem,,, men men, det blir alsrig exakt, det är bara en jämförelse siffra...

Hur vet du vart du når hundra? Går du enligt mätaren så kan du ju aldrig få det ens i närheten av exakt. Sen innebär ju det att du måste nå hundra vid exakt på centimetern samma ställe nästa gång och hur lätt är det? Det finns två sätt som gäller när du ska mäta acceleration: 1.GPS med något program som kan räkna acc, finns ett väldigt bra svenskt sådant. 2.Någon form av testdator, Vericom eller liknande brukar vara tillräckligt exakta. Att försöka mäta sträckor och lita på hastighetsmätaren känns inte så exakt.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top