Tjababa...
Idag när jag slutade jobbet ringde syrran o sa att det låg fribiljetter till supermotard-cupen (hennes kille tävlar) i hennes brevlåda och om jag va sugen på att kolla så var det bara att hämta dem...
det håller på mellan 17:00 och 20:00... Jag slutade 16:30..
Fort som attans hem till min kära dam
som hade maten på bordet o sen iväg emot syrran... nu var väl klockan 17:15 eller nåt och jag blev stressad eftersom jag ville se hela skiten... Och med detta i huvet kör jag lite för fort på hojen.. ca:100 på 50... :kocko Vid Vidingsjö ser jag helt plötsligt bakom en kurva att det står en blå-vit och en man med gul väst lutar sig in genom rutan på nån gammal ford men sliter ut huvet o tittar surt på mig... jag bromsar in och tar det lungt de sista 300 metrarna till syrran...
Väl framme ligger som sagt en bunt biljetter i brevlådan så jag tog en knippe och stack vidare mot sviestad... fortfarande stressad och glömde liksom bort situationen innan... när jag kom till rondellen vid Ullstämma ser jag till min förskräckelse att det är ca: 30 bilar i kö till rondellen
och jag tänker inte vänta så jag drar hela kön på det heldragna och smått kastar mig in i rondellen där jag kör om två bilar på innern (det är en sån där liten rondell som bara har en fil) eftersom de skulle svänga vänster och jag rakt fram..
Till min förskräckelse
står det en polisbil till och ska precis svänga in i rondellen från sturefors-hållet när jag glider förbi.. "- Jä-la skit" tänker jag... dom såg nog hela skiten och sänker till 50... mycket riktigt sväger Polisen ut efter mig men med en bil emellan... när bilen emellan svängt av i Hjulsbro drar polisen ifatt mig och ligger sen i röven och när jag blinkar in till sviestad gör han det också... så fort vi kommit in på den lilla 70-vägen slår han på ljusen... SHIT... va jobbigt... men ingen idé att dra på så jag stannar...
Ur bilen kommer två unga killar i 30-årsåldern varav den ena säger...
-"Har du körkort"
Jag: "-förmodligen" och tar fram det...
Polis:"-Du.... din skylt syns lite dåligt..."
Jag: "- va?? gör den??"
och vet att den inte syns ett skit när jag sitter på hojen
Polis: "-Joo vi trode inte du hade nån skylt alls..."
Jag flinar lite och ser förvånad ut... medan jag hör mitt namn och vikken hoj jag har över radion
Polis: "-Hur länge har du haft hojen??"
Jag: "- ca: 1 år"
Polis: "-Och den skylten satt på när du köpte hojen eller har du ett besiktningspaket som du slänger på när det e dags??"
Jag: "-Ungefär så.... Har orginalet hemma men jag har inte behövt sätta på det eftersom jag inte besiktigat än.."
Polis:"-Men du... jag tar ditt reg-nummer och ser jag dig med samma skylt efter 2 veckor så blir det böter..."
Jag: "-Ok... Tack ska du ha..."
Sen tittar han lite närmre på hojen o säger..."-Du..... den där gör väl sådär en 120 eller?? och flinar lite ironiskt.." Jag börjar garva och säger.. "-joo... Men lite medvind och om jag e riktigt skitnödig" varpå snuten brister ut i asgarv..
"-Kör Lugnt nu och ha det kul på sviestad... vi vill inte hämta dig där om du förstår vad jag menar.."
Summan av det hela... DET FINNS POLISER SOM E RIKTIGT MÄNNSKLIGA O TREVLIGA... bara det att jag ej träffat dem innan ....

Idag när jag slutade jobbet ringde syrran o sa att det låg fribiljetter till supermotard-cupen (hennes kille tävlar) i hennes brevlåda och om jag va sugen på att kolla så var det bara att hämta dem...
det håller på mellan 17:00 och 20:00... Jag slutade 16:30..Fort som attans hem till min kära dam
som hade maten på bordet o sen iväg emot syrran... nu var väl klockan 17:15 eller nåt och jag blev stressad eftersom jag ville se hela skiten... Och med detta i huvet kör jag lite för fort på hojen.. ca:100 på 50... :kocko Vid Vidingsjö ser jag helt plötsligt bakom en kurva att det står en blå-vit och en man med gul väst lutar sig in genom rutan på nån gammal ford men sliter ut huvet o tittar surt på mig... jag bromsar in och tar det lungt de sista 300 metrarna till syrran...Väl framme ligger som sagt en bunt biljetter i brevlådan så jag tog en knippe och stack vidare mot sviestad... fortfarande stressad och glömde liksom bort situationen innan... när jag kom till rondellen vid Ullstämma ser jag till min förskräckelse att det är ca: 30 bilar i kö till rondellen
och jag tänker inte vänta så jag drar hela kön på det heldragna och smått kastar mig in i rondellen där jag kör om två bilar på innern (det är en sån där liten rondell som bara har en fil) eftersom de skulle svänga vänster och jag rakt fram..Till min förskräckelse
står det en polisbil till och ska precis svänga in i rondellen från sturefors-hållet när jag glider förbi.. "- Jä-la skit" tänker jag... dom såg nog hela skiten och sänker till 50... mycket riktigt sväger Polisen ut efter mig men med en bil emellan... när bilen emellan svängt av i Hjulsbro drar polisen ifatt mig och ligger sen i röven och när jag blinkar in till sviestad gör han det också... så fort vi kommit in på den lilla 70-vägen slår han på ljusen... SHIT... va jobbigt... men ingen idé att dra på så jag stannar...Ur bilen kommer två unga killar i 30-årsåldern varav den ena säger...
-"Har du körkort"
Jag: "-förmodligen" och tar fram det...
Polis:"-Du.... din skylt syns lite dåligt..."
Jag: "- va?? gör den??"
och vet att den inte syns ett skit när jag sitter på hojenPolis: "-Joo vi trode inte du hade nån skylt alls..."
Jag flinar lite och ser förvånad ut... medan jag hör mitt namn och vikken hoj jag har över radion
Polis: "-Hur länge har du haft hojen??"
Jag: "- ca: 1 år"
Polis: "-Och den skylten satt på när du köpte hojen eller har du ett besiktningspaket som du slänger på när det e dags??"
Jag: "-Ungefär så.... Har orginalet hemma men jag har inte behövt sätta på det eftersom jag inte besiktigat än.."
Polis:"-Men du... jag tar ditt reg-nummer och ser jag dig med samma skylt efter 2 veckor så blir det böter..."
Jag: "-Ok... Tack ska du ha..."
Sen tittar han lite närmre på hojen o säger..."-Du..... den där gör väl sådär en 120 eller?? och flinar lite ironiskt.." Jag börjar garva och säger.. "-joo... Men lite medvind och om jag e riktigt skitnödig" varpå snuten brister ut i asgarv..
"-Kör Lugnt nu och ha det kul på sviestad... vi vill inte hämta dig där om du förstår vad jag menar.."
Summan av det hela... DET FINNS POLISER SOM E RIKTIGT MÄNNSKLIGA O TREVLIGA... bara det att jag ej träffat dem innan ....

Sedan ville han att jag skulle blåsa i alkomätaren och den hade ett litet genomgående rör att blåsa i och på något vis lyckades jag hålla för andra änden av röret för jag blev blå i ansiktet och det hände inget. När han grymtade om det så tog jag bort fingret och tappade balansen för jag hade blåst så jag lutade framåt.