Nicasilfodrad cylinder, förkromade kolvringar?

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Hej

Jag undrar om man kan ha förkromade Kolvringar till en nicasilfodrad cylinder, jag läste i en moped katalog och där stog det att man inte ska ha förkromade kolvringar till nicasilfodrade cylindrar. Men stämmer det här på alla cylindrar?
Jag vet inte om jag har förkromade men det skulle vara dumt och chansa. Vet någon hur man ser de på kolvringarna?
jag har beställt kolvringar från www.addemoto.se artikelnummer: 17-720

Tack på förhand

//nomo

Last edited:
Ingen som vet?
För det är så här att jag har fått kolvringarna och ska sätta ihop allt på lördag så skulle vara hemskt tacksam för svar.

//nomo

nomolas skrev:
Ingen som vet?
För det är så här att jag har fått kolvringarna och ska sätta ihop allt på lördag så skulle vara hemskt tacksam för svar.

//nomo
jag har nicasilfoder på ktm:n,men jag tycker det ser ut som en vanlig kolvring bara.Finns det ingen å-f du kan fråga så att du får ett säkert svar?

Jag har fått lära mig att man inte ska ha det. Så jag skulle inte ha det. Och om jag var du skulle jag inte glömma att kolla upp om kolvringarna är förkromade.

Last edited:
Out_Spinner skrev:
Jag har fått lära mig att man inte ska ha det. Så jag skulle inte ha det. Och om jag var du skulle jag inte glömma att kolla upp om kolvringarna är förkromade.

mm...då mejlar jag addemoto och frågar om det är förkromade, men kan man inte se det på nå sätt? :confused:

Nu har jag äntilgen fått reda på hur det egentligen är! :)
Förkromade kolvringar går bra att sätta i nicasilfodrad cylinder (enligt ebos high performance).
Härligt! då slipper man köpa nya och vänta en vecka till :)
då blire lite skruva av i helgen :) :banana :banana

Använder man kromade ringar i dag överhuvudtaget ? Var inte det enbart förr när ringarna gjordes av nåt skört material ? Då man kunde bryta dom om man öppnade dom lite extra över kolven.
/u

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...