Ni som vill fylla ut hela söndagen med hojbyggarserien Build or Bust!!

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Har äntligen hittat vart man streamar denna grymma serie! Inte 100% bildkvalitet men går att se på via laptopen.

Build or Bust är en serie där vanliga människor får en möjlighet att bygga sin egen drömhoj hos Russel mitchells firma, Exile cycles. Dock måste den byggas helt från scratch på 30 dagar.
Startar inte hojen eller om de inte gör en burnout så får de ingen hoj.

Sjukt roligt att kolla på.

Går tyvärr inte att ge genväg som tar en hela vägen. Såhär gör du:

Gå in på "www.scottgillen.com"
Klicka på "Enter with browser"
Vänta ett bra tag tills en massa text dyker upp på vänster sida.
Klicka på "television"

Nu har du 2 säsonger att välja på.

ENJOY! Jag har precis förstörd 2 hela dagar av er semester för ni kommer inte kunna sluta kolla ;)
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Damn you, nu kommer jag ju att slänga bort all min vakna tid på det här tills jag sett alla avsnitten! :)

Cool hoj i din avatar, är det en Zero?
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Damn you, nu kommer jag ju att slänga bort all min vakna tid på det här tills jag sett alla avsnitten! :)

Cool hoj i din avatar, är det en Zero?

Sorry...moohahaha

Det är en zero ;)
Håller själv på med min zeroinspirerande wildstarbobber i garaget just nu.
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Ha ha nu vill jag inte åka till jobbet längre.... hinner något avsnitt innan jag måste stressa iväg. Tack för tipset. :tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ett annat tips: A bike is born.
Mark Evans renoverar en triumph och en HD.
Befriande att se en amatör göra så gott han kan.
Förbannat underhållande.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sorry...moohahaha

Det är en zero ;)
Håller själv på med min zeroinspirerande wildstarbobber i garaget just nu.

Låter som mycket ombyggnationer, Zeros ser ju rätt speciella ut hela hojarna :)

Har du lagt upp en byggtråd om den?
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Närrå..jag har stulit lite smådetaljer bara. Försöker få det låga, långa utseendet. Tyvärr inget superseriöst som springergaffel, hd snurra lr liknande.
Ingen byggtråd...känns som man har tillräckligt mycket att göra =/ Blir nog ett youtube klipp senare

Låter som mycket ombyggnationer, Zeros ser ju rätt speciella ut hela hojarna :)

Har du lagt upp en byggtråd om den?
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Närrå..jag har stulit lite smådetaljer bara. Försöker få det låga, långa utseendet. Tyvärr inget superseriöst som springergaffel, hd snurra lr liknande.
Ingen byggtråd...känns som man har tillräckligt mycket att göra =/ Blir nog ett youtube klipp senare

Lågt är snyggt och så gillar jag deras ballongdäck i samma dimension fram och bak. Snurran spelar mindre roll tycker jag, de använder väl oftast S&S och inte HD själva?

Lite synd att Jesse Rooke framstod som världens kuf i de två avsnitten har var med i, om han nu inte är det, för han bygger ju grymt coola hojar som i alla fall jag gillar mer än Exile egentligen. Mer Roland Sands än OCC :)

http://www.rookecustoms.com/designs.html

http://www.bikeexif.com/rooke-customs
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Precis..Firestone ANS 5.00-16 eller avon mkII 5.00-16 däck. Jag har de senare. Balla som as..synd bara att de inte går att få tag på större bakdäck i samma stuk. Skulle velat ha iallafall 150-160mm bredd på bakdäcket.
Passa även på att köpa zeros handmade, tan solo seat.
Du har helt rätt angående motorerna.

Jesse förlorade nog rätt mycket på det där...inge vidare reklam för sig själv. Han hade nog tjänat på att bygga hojen med russel. Men han ville väl ha sina 50,000 - 70,000 dollar för hojen.
Nä..hade bra mycket hellre tagit en zero type 5 eller 9 för 30.000 dollar.


Lågt är snyggt och så gillar jag deras ballongdäck i samma dimension fram och bak. Snurran spelar mindre roll tycker jag, de använder väl oftast S&S och inte HD själva?

Lite synd att Jesse Rooke framstod som världens kuf i de två avsnitten har var med i, om han nu inte är det, för han bygger ju grymt coola hojar som i alla fall jag gillar mer än Exile egentligen. Mer Roland Sands än OCC :)

http://www.rookecustoms.com/designs.html

http://www.bikeexif.com/rooke-customs
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har kollat i typ ett streck nu, all min vakna tid :) Är på avsnitt 8 säsong två...

Är det bara för mig eller är det en hel del av avsnitten på säsong två som inte riktigt funkar, jag kan inte se längre än en viss punkt när det bara slutar funka.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Låter som ett coolt bygge, jag skulle gärna se bilder på det!

Hur är de där retro-däcken att köra med, det är väl inte radialdäck eller vad det heter, dvs de är inte lika stabila som däcken vi är bortskämda med nuförtiden? Jag tycker det är coolt att de inte är så breda, jag gillar hojar som är låga och smala, det ser så oproportionerligt och konstgjort ut när de kör med typ 300-bakdäck.

Kostar en Zero inte mer än så? Jag hade trott att de skulle vara betydligt dyrare. Men går de att regga in i Sverige, är de typade i EU eller kan man regga de som hemmabygge på något sätt? Jag har noll-koll på de där grejerna.

Precis..Firestone ANS 5.00-16 eller avon mkII 5.00-16 däck. Jag har de senare. Balla som as..synd bara att de inte går att få tag på större bakdäck i samma stuk. Skulle velat ha iallafall 150-160mm bredd på bakdäcket.
Passa även på att köpa zeros handmade, tan solo seat.
Du har helt rätt angående motorerna.

Jesse förlorade nog rätt mycket på det där...inge vidare reklam för sig själv. Han hade nog tjänat på att bygga hojen med russel. Men han ville väl ha sina 50,000 - 70,000 dollar för hojen.
Nä..hade bra mycket hellre tagit en zero type 5 eller 9 för 30.000 dollar.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Såg själv att något avsnitt av säsong 2 strulade.

De som kört med däcken säger att de är helt ok. Avon ska tydligen ha lite bättre egenskaper, speciellt i regn. Dock så är det klart de är långt ifrån de sporthojsdäck man är van vid.
Sant som du säger med för breda däck.
Att köra på över 200 bredd tycker jag är lite ute. Dock hade det sett bättre ut med lite bredare däck än de 130 mm som jag har på min hoj nu då svingen är bred som satan. 160 hade varit perfekt.

Japp,..zeros kostar runt 30,000 dollar så det är inte så farligt. Dock är det 25% moms på det samt fraktkostnaden. O även tull på några procentenheter.
Vet inte hur man ska regga in den. Men å andra sidan så ser man ju flera customhojar som är reggade, typ boss hoss, big dog etc. Så på nått sätt går det.

Drar iväg en länk till dig när hojen är klart.
Så får man hoppas att man kör längre med denna än förra hojen man mini bobbifierade. Körde en vända på 30 mil innan jag la ut den på blocket. =P Saknade K7:an man hade


Låter som ett coolt bygge, jag skulle gärna se bilder på det!

Hur är de där retro-däcken att köra med, det är väl inte radialdäck eller vad det heter, dvs de är inte lika stabila som däcken vi är bortskämda med nuförtiden? Jag tycker det är coolt att de inte är så breda, jag gillar hojar som är låga och smala, det ser så oproportionerligt och konstgjort ut när de kör med typ 300-bakdäck.

Kostar en Zero inte mer än så? Jag hade trott att de skulle vara betydligt dyrare. Men går de att regga in i Sverige, är de typade i EU eller kan man regga de som hemmabygge på något sätt? Jag har noll-koll på de där grejerna.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Diagonal/beltdäck i rätt storlek på fälgar anpassade för sådana däck är inte mycket sämre än radialdäck på motorcykel.
Påfrestningarna på ett MCdäck är annorlunda än på ett bildäck.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tackar för tipset men är det bara jag eller är avsnitten i denna serie jääkligt skumt klippta/redigerade med de mest skumma musikvalen? Ibland repeteras samma klipp 2-3 gånger och vissa scener bryts mitt i när de ska berätta någonting.

Är det en amatör som klippt ihop denna serie själv?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tackar för tipset men är det bara jag eller är avsnitten i denna serie jääkligt skumt klippta/redigerade med de mest skumma musikvalen? Ibland repeteras samma klipp 2-3 gånger och vissa scener bryts mitt i när de ska berätta någonting.

Är det en amatör som klippt ihop denna serie själv?

Har du aldrig sett amerikansk TV tidigare?
Var tionde minut skall det vara reklam.
Då kastar man in en "Cliff-hanger" för att inte publiken skall byta kanal.
Efter reklamavbrottet upprepas det som hände innan, för att fånga nytillkomna tittare.
Om de inte hittar en tillräckligt dramatisk, nära förestående, händelse, så kan samma Cliff-hanger användas till flera reklamavbrott.
Jag hatar det.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Well ovanligt osnyggt gjort isåfall. Men var nog inte reklambrejken jag reagerade först och främst över. Utan bl.a så klipps konversationer mitt i för att följas upp av en helt annan scen med hopp i tiden. I episod 3 eller liknande får man se Scott göra en och samma burnout 5-6 gånger under ett par minuter, deja vu. Verkar inte vara en lika påkostad produktion som den för OCC.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Jag håller med, riktigt skumt klippt. Det kan komma ett klipp där han säger något i stil med att "nu är det kört, han kommer aldrig släppa igenom det bygget" det kan klippas in på 2-3 olika scener. Känns antingen otroligt felklippt eller latheten har kommit smygandes. "Shit fan, här måste jag ha något spännande, det han sa här förut var ju rätt bra" :)

Annars en väldigt underhållande serie!
Det känns mer äkta än OCC. På OCC skulle de aldrig låta en stackare gå därifrån utan hoj efter 30 dagar. Hollywood slut- Men här tycker man ju verkligen synd om vissa.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är ju som sagt som vilken serie som helst anpassad för TV; gå aldrig till reklam utan en rejäl cliffhanger med dramatisk musik så att tittaren bara måste se mer efter reklampausen.

Skulle man ta bort reklamen ur liknande program är jag övertygad att de skulle se likadana ut. Typ American Chopper var ju exakt likadant.

Många av dagens serier i helt andra ämnen skulle garanterat se likadana ut, jag vet inte vad kidzen tittar på nuförtiden men typ Lost och liknande.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top