Ni som vill börja med ERF

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kontakta något ERF team och erbjud att hjälpa till i depån, detta är ett bra sätt att lära sig hur saker fungerar samt förstå strategin i detta rävspel, ett team som gör en bra placering består inte bara av snabba uthålliga förare, det krävs mycket mer än så, man måste ha depåpersonal som man kan lita på och som vet vad dom skall göra.

Detta gäller både förare & depåpersonal, att ge sig in i ERF utan att veta någonting innan racet är mission impossible, vi har haft Freppa som lärling i vårt team innan han startade ett eget team och det har gett resultat.

Det kostar ingenting att lära sig av andras misstag.
 
GSXR1100R skrev:
Kontakta något ERF team och erbjud att hjälpa till i depån, detta är ett bra sätt att lära sig hur saker fungerar samt förstå strategin i detta rävspel, ett team som gör en bra placering består inte bara av snabba uthålliga förare, det krävs mycket mer än så, man måste ha depåpersonal som man kan lita på och som vet vad dom skall göra.

Detta gäller både förare & depåpersonal, att ge sig in i ERF utan att veta någonting innan racet är mission impossible, vi har haft Freppa som lärling i vårt team innan han startade ett eget team och det har gett resultat.

Det kostar ingenting att lära sig av andras misstag.
Man presterar aldrig bra resultat utan professionell teamledning. :mad:
 
Ja, ni har väl verkligen fostrat Freppa i hur man kommer sist :rolleyes:

i övrigt har du ju rätt, som mekaniker och depåpersonal lär man sig mycket matnyttigt innan man börjar köra själv, oavsett erf eller vanlig RR
 
GSXR1100R skrev:
Kontakta något ERF team och erbjud att hjälpa till i depån, detta är ett bra sätt att lära sig hur saker fungerar samt förstå strategin i detta rävspel, ett team som gör en bra placering består inte bara av snabba uthålliga förare, det krävs mycket mer än så, man måste ha depåpersonal som man kan lita på och som vet vad dom skall göra.

Du jagar alltså billig depåpersonal ??

GSXR1100R skrev:
Detta gäller både förare & depåpersonal, att ge sig in i ERF utan att veta någonting innan racet är mission impossible, vi har haft Freppa som lärling i vårt team innan han startade ett eget team och det har gett resultat.

Det kostar ingenting att lära sig av andras misstag.

Om man som nybörjare vill använda sig av ERFkonceptet för att få upp hastigheten och bevisa för sig själv hur talanglös man egentligen är, utan att aspirera på pallplats första racet, är då inte ERF rätt väg att gå menar du ?

//Peter
 
Froven skrev:
Du jagar alltså billig depåpersonal ??



Om man som nybörjare vill använda sig av ERFkonceptet för att få upp hastigheten och bevisa för sig själv hur talanglös man egentligen är, utan att aspirera på pallplats första racet, är då inte ERF rätt väg att gå menar du ?

//Peter
Vi har redan depåpersonal, ERF är ett utmärkt tillfälle att nöta många varv på banan, men vad jag ville förklara är att debuten kan bli mycket roligare om man har ett team som hjälper till, man får en familjekänsla i ett bra team.

Tänk er värsta scenariot, du och en kompis delar på en hoj och anmäler er till ert första ERF utan att veta någonting, ni vill bara prova på skoj, men denna dag så växlar vädret mellan regn och torrföre ett par ggr och ni tvingas kränga däck helt själva, eftersom ni endast är två på plats så blir det stressigt och struligt, ni blir trötta och arga och börjar spilla bensin vid tankningarna, detta resluterar i stop & go och när ni går ut så är ni förbannade och överladdade, detta resulterar i ett besök i bollhavet och nu måste ni själva dessutom meka ihop skrotet om det går, ni hinner inte äta och det som skulle bli en rolig grej är nu enbart jobbigt och smärtsamt.

Ni kommer sist i tävlingen och hojen är mulad, nästa dag har ni träningsvärk och brutna revben, ni blir osams om kostnaderna och din kompis snor din tjej som hämd, du slutar bittert din ERF karriär på A-lagar bänken utanför systemet i Säffle.
 
GSXR1100R skrev:
blabla.....

du slutar bittert din ERF karriär på A-lagar bänken utanför systemet i Säffle.

En inte helt lysande framtidsutsikt. Finns systemet kvar i Säffle ?

Allvarligt, finns det något team med lite erfarenhet som är villiga att låta ett oprövat wildcard köra i deras team ? Om teamet satsar på att iaf komma i mål kan det ju bli en något tryckt stämmning i depån om man som ny mosar hojen på första passet ????

//P
 
Froven skrev:
En inte helt lysande framtidsutsikt. Finns systemet kvar i Säffle ?

Allvarligt, finns det något team med lite erfarenhet som är villiga att låta ett oprövat wildcard köra i deras team ? Om teamet satsar på att iaf komma i mål kan det ju bli en något tryckt stämmning i depån om man som ny mosar hojen på första passet ????

//P
Enklast är om alla förare är delägare i hojen, men det finns säkert någon som släpper in dig om du har pengar, no money no racing.
 
Än en gång har en seriöst välmenande tråd varit på väg och spåra
ur, fått sig några törnar.... Tror det är helrätt att göra på det sättet
och se och lära lite av andras misstag respektive se vad som är bra, det är dyrt ändå det vi håller på med... :rolleyes:

Tror vi är många här på forumet som går och funderar på ERF av
flera skäl, mkt bantid, "gagget" i bussen ner istället för och va själv, dela
kostnader, delad glädje dubbel glädje o vice versa..... Och framför allt va
klarar man av tidsmässigt efter att ha fått "harva" en del på banorna, dvs dom
flesta av oss vill väl utvecklas oavsett om det är på slangen eller på banan...
*lite tankar en fredaglunch* :) /M

Och JA !!! Systemet finns nog kvar i säffle..... *W Case....* :tungan
 
ERF är roligt.

Det enda jag saknar i ERF-depån är "depålivet" som man lever under SM/SO/STCC.... fan det bästa som finns är att hänga runt i depån halva sommaren.

Men som tråden säger: Det är toppen att hänga i depån o hjälpa till. Man lär sig otroligt mycket samt att om man vill köra så brukar det finnas öppningar hos flera team, nästan varje rejs.

Syns du ofta i depån och är lite hjälpsam så kommer teamen fråga om DU vill köra för dom.......

//Anders
 
GSXR1100R skrev:
Vi har redan depåpersonal, ERF är ett utmärkt tillfälle att nöta många varv på banan, men vad jag ville förklara är att debuten kan bli mycket roligare om man har ett team som hjälper till, man får en familjekänsla i ett bra team.

Tänk er värsta scenariot, du och en kompis delar på en hoj och anmäler er till ert första ERF utan att veta någonting, ni vill bara prova på skoj, men denna dag så växlar vädret mellan regn och torrföre ett par ggr och ni tvingas kränga däck helt själva, eftersom ni endast är två på plats så blir det stressigt och struligt, ni blir trötta och arga och börjar spilla bensin vid tankningarna, detta resluterar i stop & go och när ni går ut så är ni förbannade och överladdade, detta resulterar i ett besök i bollhavet och nu måste ni själva dessutom meka ihop skrotet om det går, ni hinner inte äta och det som skulle bli en rolig grej är nu enbart jobbigt och smärtsamt.

Ni kommer sist i tävlingen och hojen är mulad, nästa dag har ni träningsvärk och brutna revben, ni blir osams om kostnaderna och din kompis snor din tjej som hämd, du slutar bittert din ERF karriär på A-lagar bänken utanför systemet i Säffle.
Har du stulit storyn ifrån team ADHDs debut :va :)

Har dock inte blivit av med någon tjej eller hamnat bland A-lagarna i Säffle........................än :(
 
Nogger skrev:
Än en gång har en seriöst välmenande tråd varit på väg och spåra
ur, fått sig några törnar....

Vet inte om det är mina inlägg du åsyftar, ber isåfall om ursäkt om jag uppfattats som stötande/störande.

Självklart förstår jag att aldrig så mycket vilja inte kan slå rutin.


//Peter
 
oFFkeFF skrev:
Ja, ni har väl verkligen fostrat Freppa i hur man kommer sist :rolleyes:

i övrigt har du ju rätt, som mekaniker och depåpersonal lär man sig mycket matnyttigt innan man börjar köra själv, oavsett erf eller vanlig RR

Vi ligger 13:e i sammandraget. Och var är ni? :3freak
 
Froven skrev:
Vet inte om det är mina inlägg du åsyftar, ber isåfall om ursäkt om jag uppfattats som stötande/störande.

Självklart förstår jag att aldrig så mycket vilja inte kan slå rutin.


//Peter

Det är lugnt mannen !! Men det är alltför ofta ngn annan "triggar"
på en liknande grej och så är karusellen igång, vi vill väl inte att
sphoj.com ska bli som bike.se..... :hihi
 
Freppa skrev:
Vi ligger 13:e i sammandraget. Och var är ni? :3freak
5 starter och 5 fullföljda lopp ger 11 ggr 5 = 55 poäng, ett bra koncept om man aldrig tar placeringspoäng, dock lite tråkigt att puttra runt i sex timmar bara för att få målgångspoäng, även om ni hade kommit sist i samtliga race så hade ni haft samma poäng som nu.

Hade varit mer spännande om poängsättningen gick längre ner i fältet, då hade vi som krigar i mellan striden fått lite mer att kriga om.
 
GSXR1100R skrev:
5 starter och 5 fullföljda lopp ger 11 ggr 5 = 55 poäng, ett bra koncept om man aldrig tar placeringspoäng, dock lite tråkigt att puttra runt i sex timmar bara för att få målgångspoäng, även om ni hade kommit sist i samtliga race så hade ni haft samma poäng som nu.

Hade varit mer spännande om poängsättningen gick längre ner i fältet, då hade vi som krigar i mellan striden fått lite mer att kriga om.

En poäng för vaje avklarat varv kanske vore nått?
 
Axxexs skrev:
En poäng för vaje avklarat varv kanske vore nått?
Man kunde ha poäng efter antal startande, har man 37 lag på gridden så får vinnaren 37 p och tvåan 36 osv, dom som gör DNF får ingenting, har man som nu sist på Anderstorp 42 lag och 11 DNF så får det teamet som kom sist skapligt med poäng ändå.
 
GSXR1100R skrev:
Enklast är om alla förare är delägare i hojen, men det finns säkert någon som släpper in dig om du har pengar, no money no racing.
Detta borde vara slogan för all RR. För undvikande av missförstånd.
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top