Ni som tycker att Ducati är dyrt!

Bj.O.rn skrev:
"Det är inte svårt, bara komplicerat" brukar jag säga om justering av desmoventiler..
/B
Det fungerar i praktiken men inte i teorin eller? :D

Bara uppe i 2650$ ännu man kanske skull lägga ett bud, den rovan skulle göra sig bra i min ram och med 162 bakhjushästar eller vad det nu va 998 SBK maskinerna utvecklade så lämnar man mången gråtande gixxer 1000 ägare efter sig!.

Är det någon som vet om man kan använda 996 bp snikiga motorstyrning till en sådan 998rs om man skaffar ett chip som passar?.

Re: men vadå

Bo_Tengas skrev:
Lite material till Bjorn och övriga ...
(fan att en motor kan va erotisk)

foggys 998 race rova

Motorn är en 996RS '99 eller factory '98 med trippelsprut.. ingenting annat, ingen jämrans 998.. Har skruvat lite med såna ja..

Nej den funkar inte i en 996 biposto.. Datorn fattar inte vad det är frågan om, en P8 (SP/SPS-modeller) kan fås att jobba med trippelsprut, fast det är mycket jobb..

RS-modellerna använder Marelli MF3S-dator (kabehärvan måste bytas för att få det att funka. Den är i två delar, kan köpas av Ducati corse för 25.000:- halvan.

Starmotor saknas, går ej att montera på racerveven, att springa igång går inte.. Dessutom behövs nytt bränslesystem, den här motorn vil ha 5 bar på soppan, orginalprylar klarar med lite god tur 4-4,5 bar med annan regulator.

Extremt mycket delar är specifika för racerrovorna, inte mycket av standardbitarna passar eller funkar..

Hållbarhet samt serviceintervall vill jag hellst inte uttala mig om..

/B

Last edited:
Re: Re: men vadå

Bj.O.rn skrev:
Motorn är en 996RS '99 eller factory '98 med trippelsprut.. ingenting annat, ingen jämrans 998.. Har skruvat lite med såna ja..

Nej den funkar inte i en 996 biposto.. Datorn fattar inte vad det är frågan om, en P8 (SP/SPS-modeller) kan fås att jobba med trippelsprut, fast det är mycket jobb..

RS-modellerna använder Marelli MF3S-dator.

Starmotor saknas, går ej att montera på racerveven, att springa igång går inte..

Då var de genast ointressant får väl lägga pengarna på däck och bantid istället då, för jag måste nog erkänna att det är långt ifrån duccen som sätter begränsingen för tempot. :rodnar

20laxar är vad ett set orginal kåpor till min hade kostat... plus 5' för dekaler... redan där halva hojjens värde!

ska man köpa en rs125:a i delar så går det väl på en halv miljon :p

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back