Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ställer på och av varje gång jag kör, 100 kr/dag. Jag förstår inte heller hur folk har råd att inte köra försäkrat...![]()
Fredrik![]()
Påställd och försäkrad året om.![]()
Halvförsäkring/Helår = 3200:- Så jag kör aldrig oförsäkrat.
Påställt och försäkrat året om, extrakostnaden för vinterhalvåret är minimal i mitt fall.![]()
(Stöld och vagnskada är upp till var och en att försäkra sig mot eller ge fan i, men den som kör utan trafikförsäkring har mitt fulla förakt.)
Nej, du får bara köra den till besiktning säger 17 § i Lagen om Vägtrafikregister (2001:558).
Det händer iofs ibland...nu hade du nog otur när du tänkte![]()
men see and behold:Jag har IF, har inte fått några papper om extraavgift för av och påställning.
Fredrik
Det händer iofs ibland...men see and behold:
Brukande av avställt fordon...
Hade man bott i södra europa kan jag förstå, men är det inte lite slöseri med pengar att ha den påställt året runt?
Jag brukar klistra in detta direkt från VV. Det är lite förenklat från det du klistade in.....om folk har svårt att fatta menar jag...![]()
Det dyker upp folk ibland som är tvärsäkra på att man aldrig får köra ett avställt fordon, men dom brukar bli tysta när dom får läsa själv.
Så här står det på : http://www.vv.se/templates/page3____620.aspx
"Att köra ett avställt fordon
Som regel får du inte köra ett avställt fordon. Det finns dock ett undantag: när du ska köra närmast lämpliga väg till och från en besiktning. Fordonet måste vara trafikförsäkrat och det får inte finnas några obetalda fordonsskatter."
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|