Ni som tagit bort KTM stänkan, hur har ni gjort?

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Vill ha bort den nu, usch va ful den är. :eek:

Jag har sett att en del har kvar skylten där bak, hur har ni fäst den i ovankant?

Blinkarna, har ni satt dom i plasten på flärpen/stjärten eller var det nu heter, det som e kvar? Eller har ni plockat av stänkan och sågat till den för att sen sätta tillbakas den?

Tacksam för svar!

Det finns en kortare stänka att köpa med plats för regskylt, blinkers osv. 200 spänn kostar den max.

Va trevligt :-)

Nån som har bilder på hur det set ut monterat?

Vill att det ska se ut såhär typ (Noll-Koll's hoj som var till salu förut):
attachment.php

edit: är det denna, 108:- kostar den:
70844.jpg

Last edited:
så här såg det ut på min

jag böjde till en alujumjumbit under skärmen och skruva fast vid dom två skruvarna som sitter uppe på skärmen

Bifogat

• ktm 44.jpg
    ktm 44.jpg
    49.8 KB · Visningar: 557
Jag tog bort hela bakskärmen på min och monterade
skylten + skyltbelysningen framför bakhjulet på innerskärmen.

WaZZe skrev:
så här såg det ut på min

jag böjde till en alujumjumbit under skärmen och skruva fast vid dom två skruvarna som sitter uppe på skärmen

Hur gjorde du med blinkersen?

varför blinkers? tog bort mina samma dag jag fick hem min..
rockar fettare utan eller? lyse fram å bak räcker bra för mig iafa

peter the great skrev:
varför blinkers? tog bort mina samma dag jag fick hem min..
rockar fettare utan eller? lyse fram å bak räcker bra för mig iafa

Förvisso, men jag åker fram o tebax till Bromma genom stan varje dag och med tanke på hur folk kör här så kan de vara bra att ha. Iofs kan man sitta o vifta med armarna etc men men...

I övrigt, gjorde ni nånting åt skyddet som satt i stänkan för baklyset? Känns lite naket att ha det så när det regnar etc...

Last edited:
Basse skrev:
Hur gjorde du med blinkersen?

altså.. bort med älgläppen.. sen för att ha nått att fästa blinkersarna i, böjde jag till en aluminium bit som jag skruvade fast i dom två skruvarna som sitter uppe på stänkskärmen(tror handtagen sitter där annars??) och sen blinkernsarna i aluminiumbiten.

Skylten och skyltbelysningen satt jag inne i hjulhuset

sen har jag sett att många bara sågar av läppen lite snyggt och då finns ju blinkersfästena kvar.

Det är den ja! Jag har nog inga bilder efter omvandlingen nej. Den är väl 40% kortare än orginal.. men vill du ha regskylten på samma ställe så är det nog den minsta skärmen du kan ha. Annars får du väl skruva fast den som Smile gjorde..

Basse skrev:
Va trevligt :-)

Nån som har bilder på hur det set ut monterat?

Vill att det ska se ut såhär typ (Noll-Koll's hoj som var till salu förut):
attachment.php

edit: är det denna, 108:- kostar den:
70844.jpg

No worries my fliend... Vart bara att jag sågade bara till den lite bättre, kan ju inte rejsa särskilt bra ändå :rodnar Skulle stegra för en budbil imorse som tutade och vinkade och då fick jag motor(kärring?)stopp istället :o

Vi får fixa din flottörnivå ikväll mannen, så du kan bromsa utan fullgas igen :tummenupp

Eller så kan ni göra så här, tyvärr vet jag inte vart grejerna är köpta, det var den tidigare ägaren som köpte/monterade.

Bifogat

• bakblink.jpg
    bakblink.jpg
    39.9 KB · Visningar: 238
eisbaer skrev:
Det är den ja! Jag har nog inga bilder efter omvandlingen nej. Den är väl 40% kortare än orginal.. men vill du ha regskylten på samma ställe så är det nog den minsta skärmen du kan ha. Annars får du väl skruva fast den som Smile gjorde..

Beställde en på Bike Trollhättan

I tisdags, i dag fick jag sms :tummenupp 104:- :D

Blir till att ta fram sågen i eftermiddag.

premiärturen med ny läpp och skylt

Tog en tur med tjejen till hennes mormor och snyltade lite kaffe :D När det var dax att dra (bor i radhusområde med många pensionärer) så hade det stått två poliser och lurpassat så när jag hade hoppat upp och skulle smyga iväg (gångväg) så visslade en av dom på mig :eek: fan skit helvete :confused: ny fin sporthoj regskylt på,inget skattemärke,ingen reflex ,inga backspeglar,gångväg !Det här kommer kosta pengar tänkte jag.
Polisen säger:Är det din hoj? Ja säger jag. Är det regnummer TW...... och kollar på den fina regplåten? Ja säger jag igen. Bra säger polisen för det är någon som ringt och säger att det står en olåst mc här! Men jag ska åka nu så det är ingen fara säger jag! Bra ha en bra dag säger poliserna. :confused:
Jag fattar nada men ville inte fråga vad dom igentligen ville så det var bara att glida iväg :hej

HansEman vart i stan bor du??? Hade varit kul att ha någon att köra enstånka ihop med till våren :fakta

Fan västa twilightzone... :p

Har du nån bild på nya stänkan o skylten, vore kul o se :-)

Edit: Så här set iallafall min ut nu, kanske trista bilder på en dussinhoj men iallafall bättre än orginal:
01.jpg

04.jpg

Last edited:
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back