Ni som säger att motard är tråkigt...

Suomalainen skrev:
Räknade väl med förlusten när den såldes, tappar ju en hel jäkla massa där eftersom han köpte den spretans med massa godis.
köper man sprillans ny så får man ju räkna med att man gör förlust på en sådan affär om man säljer den efter en sesong.. köpte själv min beg. då blir förlusten på så sätt inte lika stor... men ja har inga planer på att sälja min häller så :)
 
(Utan att adressera någon enskilld person!)

En sak som jag inte förstår, är vaför måste det visa så jävla mkt på hastighetsmätaren??

För det är väll KÄNSLAN av fart man är ute efter? Inte hur mkt som visas på hastighetsmätaren??

Eller är det så att det viktigaste är att skryta vid korvmojen att man klarade kurvan X i 180. (verklig fart var igentligen 130, men det låter bättre med 180, och det går säkert att köra så fort om man bara vågar...)

Min motard toppar 170 på motorväg. I 140 har jag ungefär samma fartkänsla som i 250 på min TLR. Erkänner dock ledigt att på motorväg och stora vägar så är TL roligare pga att den har en helt enormt läcker motor. Men på småvägar där det svänger mest helatiden, då är motarden roligare.

Och mycket prat om att ni kör fortare med sporthojen? Ja visst, på motorvägar etc.
I helgen lämnade jag sporthojarna i backspegeln på söderåsen och hann både parkera ta av hjälm, jacka hanskar innan sporthojarna dök up.
(Ok, vi tävlade inte, och alla kunde kört fortare, men vi alla körde med säkerhetsmaginaler och men kan hålla betydligt högre fart med behållna marginaler på en motard)

Dock så kan jag förstå dem som bara testat en motard några minuter att de inte förstår något. De har ju inte den där mega kraftiga motorn som förför. Men ta en tur på en kurvig väg. :)

Jag tycker det är enklare att stunta med den, men det är väll en smaksak.
Billigare att kracha är det.
Jag har vurpat 3 gånger. har betalat exakt 0 kr (noll) i reparationer...
Lite sneda fotpinnar (lagade med stor hammare och nyckel 24... :hihi )
Ny bakskärm (600 kr från UFO) och ny framskärm (80kr Honda orginal). så är den "som ny".


Det går att toura med den, men inget jag rekomenderar. :P
Med 10 liters tank kommer man inte så långt...
 
PutteLiten skrev:
(Utan att adressera någon enskilld person!)

En sak som jag inte förstår, är vaför måste det visa så jävla mkt på hastighetsmätaren??

För det är väll KÄNSLAN av fart man är ute efter? Inte hur mkt som visas på hastighetsmätaren??

Eller är det så att det viktigaste är att skryta vid korvmojen att man klarade kurvan X i 180. (verklig fart var igentligen 130, men det låter bättre med 180, och det går säkert att köra så fort om man bara vågar...)

Min motard toppar 170 på motorväg. I 140 har jag ungefär samma fartkänsla som i 250 på min TLR. Erkänner dock ledigt att på motorväg och stora vägar så är TL roligare pga att den har en helt enormt läcker motor. Men på småvägar där det svänger mest helatiden, då är motarden roligare.

Och mycket prat om att ni kör fortare med sporthojen? Ja visst, på motorvägar etc.
I helgen lämnade jag sporthojarna i backspegeln på söderåsen och hann både parkera ta av hjälm, jacka hanskar innan sporthojarna dök up.
(Ok, vi tävlade inte, och alla kunde kört fortare, men vi alla körde med säkerhetsmaginaler och men kan hålla betydligt högre fart med behållna marginaler på en motard)

Dock så kan jag förstå dem som bara testat en motard några minuter att de inte förstår något. De har ju inte den där mega kraftiga motorn som förför. Men ta en tur på en kurvig väg. :)

Jag tycker det är enklare att stunta med den, men det är väll en smaksak.
Billigare att kracha är det.
Jag har vurpat 3 gånger. har betalat exakt 0 kr (noll) i reparationer...
Lite sneda fotpinnar (lagade med stor hammare och nyckel 24... :hihi )
Ny bakskärm (600 kr från UFO) och ny framskärm (80kr Honda orginal). så är den "som ny".


Det går att toura med den, men inget jag rekomenderar. :P
Med 10 liters tank kommer man inte så långt...

sweet :)
 
Det är skitkul med motard, men det är nästan lika kul med offroaddäck också undantaget väghållning och stoppies på asfalt (eller hur Backe? :rolleyes:) . Men man kan köra utanför vägen också, det rockar!
En bild från igår med endurodäck :)
 

Bifogat

  • 1822-m.jpeg
    1822-m.jpeg
    65 KB · Visningar: 129
peter the great skrev:
nästa år åker du sporthoj igen... jag köpte oxå en ny 660 med extra allt förra året,det var kul några månader....du ger nog upp när plomberna trillar ur näbben på dig...förlora 32.000:- på min motard karriär på 1år. billigt om du säger det så

Självklart! Kolla vad jag har för hojar och inse att sporthojen är den som ska rulla bana! För farligt för gata!

Förresten, vad gjorde du för att förlora 32´ på en 660? Jag köpte min ny billigare än vad vissa vill ha för begagnade med 250+ mil på mätaren.... pruta rätt från början och räkna inte med godiset. Min sucka har sjunkit 50´+ på 1 år.. det är värdeminskning det... :(

//jaG
 
Last edited:
Goffe skrev:
1,4 mil, då blir vi två om de.. sporthoj vs motard 1-0

skylten.. du är för FEG för att den ska ta i :7peta kommer nog en vacker dag att ta i ska du se.. på med skylt på kawan oxå.. fast den kommer inte att ta ui på länge sporthoj vs motard 0-1

summa: 1-1 :tungan

Visa filmbevis så tror jag dig... tills dess är det sporthoj - motard:

0 - 2

:tungan

//jaG
 
The_Wanderer skrev:
Japp det gjorde vi, hur kunde du veta det?



I mitt bildredigeringsprogram kommer de upp en inforuta
med mycket info, tex va de är för kamera ,klockslag(om den är inställd på kameran)
slutarttider, iso värde mm
 
-PLM- skrev:
Det är skitkul med motard, men det är nästan lika kul med offroaddäck också undantaget väghållning och stoppies på asfalt (eller hur Backe? :rolleyes:) . Men man kan köra utanför vägen också, det rockar!
En bild från igår med endurodäck :)

PLM kör en motard med offroaddäck!

För alla som har tröttnat på sina motarder kan jag varmt rekomendera en uppsättning offroaddäck.
Helt plötsligt blir livet mycket mer spännande å alla stunttrick som man har lärt sig blir genast 10 gånenger svårare. För att inte tala om fartkänslan! Helst med lätt skeva hjul... då e det julafton!!! :hihi
Stopiesar a`la 180 grader bör dock undvikas, inte bra för kropp eller hoj :rolleyes:
 
GRYMMA BILDER, Keep up the good work. In med fler.

Lägg gärna upp en tråd med Era bästa tricktips. Jag behöver några. Min hoj går fortfarande mest på båda hjulen men jag kämpar på.
 
Zeb_Macahan skrev:
Visa filmbevis så tror jag dig... tills dess är det sporthoj - motard:

0 - 2

:tungan

//jaG

Filmbevis behövs inte, du kommer ju att ligga bakom/jämsides på ett hjul du oxå.. men visst, om du vill ah en film! :)

Håller med, motard är kul o ätt att köra.. o man håller ner farten lite jämfört med sh.

660 eller 640?! 660 lätt.. lättare att köra/leka.. hade riktigt svårt för 640:n..
 
Backe skrev:
PLM kör en motard med offroaddäck!

För alla som har tröttnat på sina motarder kan jag varmt rekomendera en uppsättning offroaddäck.
Helt plötsligt blir livet mycket mer spännande å alla stunttrick som man har lärt sig blir genast 10 gånenger svårare. För att inte tala om fartkänslan! Helst med lätt skeva hjul... då e det julafton!!! :hihi
Stopiesar a`la 180 grader bör dock undvikas, inte bra för kropp eller hoj :rolleyes:

Men hallå.. var det där en pik mot min hoj? :( Fälgarna är raka iallafall :fatta!
Jag hoppas förgasarstrulet är löst, är din moppe klar till onsdag?
 
Goffe skrev:
suck.. hur kul är motard egentligen.. :va de ja kan med motard kan ja med sporthoj.. fast ilte fortare bara.. så, de är bara att öva mera o köra långsammare med sporthojen ist. :7peta

(tack för lånet igår Zeb, 660:n är ok :tummenupp )


Säger han som inte får upp en 640 på bakan. :D
 
-PLM- skrev:
Men hallå.. var det där en pik mot min hoj? :( Fälgarna är raka iallafall :fatta!
Jag hoppas förgasarstrulet är löst, är din moppe klar till onsdag?

Jag syftade på min gamla TTR...

Tror inte jag får ihop hojen till på onsdag.
 
PutteLiten skrev:
Ny bakskärm (600 kr från UFO) och ny framskärm (80kr Honda orginal). så är den "som ny".

Har oxå en XR650 och skulle vilja ha tips(web-sida kanske med priser...?) på VART man kan köpa UFO- plast.
Tips mottages tacksamt!
:tummenupp
/El P.
 
El Presidente skrev:
Har oxå en XR650 och skulle vilja ha tips(web-sida kanske med priser...?) på VART man kan köpa UFO- plast.
Tips mottages tacksamt!
:tummenupp
/El P.

Jag köpte min via Honda Center i Helsingborg.
Men tyvärr har den säljaren slutat och de som är där nu anstränger sig inte lika mycket för att få tag på grejer som inte ingår i "standard sortimentet".
De vill bara sälja orginal plasten och det kan de ju fortsätta att drömma om...
 
Vadå, är Hondas plast dyr?
Jag fick betala 2000:- för all plast + ett styre på min KTM.

//Emmi
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top