Mina problem i år har väl grundat sig mycket i att jag helt enkelt köpte fel däck. Jag har kört på 180 däck bak, och den mjukaste gummiblandningen som bridgestone har.
Pratade med Bridgestonekillen i telefon, och när jag väl bestämt mig så frågade han vad jag ville ha för hårdhet. Eftersom jag körde på "soft" bak, och "supersoft" fram på Metzeler så sa jag helt enkelt "vi kör väl på samma..."
Vilket var ett misstag, eftersom "Soft" är det allra mjukaste bakdäcket som Bridgestone har. Så nu satt jag med 13 set för mjuka däck på hyllan. Typiskt!
Har haft problem med att hojen känts lite svajig och vinglig vid acceleration ut ur kurvorna. Och har inte riktigt fått ordning på det.
Sen provade ett "Medium" 190 bakdäck som jag köpte av Martin på Gelleråsen senast, och det var STOR skillnad... Mycket bättre...
Så nästa år blir det Medium 190 bak, och soft fram...
Det skvallras nu om helt nya Bridgestone däck till nästa säsong. Dom ska tydligen ha lärt sig en del under det senaste året i MotoGP, vad vet jag...
Ny stomme och lite annan profil pratas det om. Så vi får väl se vad som händer....
Verkar som det blir Bridgestone i alla fall.... (Beror lite på hur sponsringen kommer se ut nästa år, man är ju trots allt lite prostituerad när det väl kommer till kritan....

)
Är osäker på exakt vilken benämning det är på dom däcken jag använt. Kan gå ner i garaget och kolla ikväll....