Ni som planerar/väntar/har barn.....

colik skrev:
haha ja man kan ha ganska kul här ibland...se hur en annons om en barnvagn utvecklar sig och blir en pajkastningstävling... :hihi
Det här är fullaste allvar :fatta!

jag kör en Emaljunga Minior Edge -03, kittad med åkpåse i kolfiber-imitation och regnskydd med reflex.
Går som satan!!!
och ps. 6.000 får du en "värsting" för så konkurrensen där Mavve bor kan inte vara hög...
:näsblod

foppa skrev:
och ps. 6.000 får du en "värsting" för så konkurrensen där Mavve bor kan inte vara hög...
:näsblod

Bra för dig ju.
Jag tänker aldrig handla barnvagn dock.
6000kr är ju en styrdämpare för fasen.

den allsmäktige skrev:
Sittvagnar är ju betydligt billigare om du inte fattade det

Som 3 barnspappa kan jag säga att priserna på barnvagnar har ökat presic som försäkringspremierna helt enkelt....

Du kan få en barnvagn för 3-4 papp, men också för över 10 papp...

Mavve, du får hitta fjälla snart :tuttar

blom skrev:
om du slår ut 10000 på `säg tre år .1095 dagar. så blir det inte så mycket om dagen.. och 10000 är ju extremfall..

och att folk går på det? man lär väl ha en vagn till sin unge men du kanske blev dragen på pulka året om när du var liten

Det hjälper inte!
Det är åt helvete för mycket pengar, för nåt som är så tekniskt okomplicerat.
Det motsvarar ungefär att ett vanligt masstillverkat bambustaket (t ex R1) skulle gå loss på 300 000kr.

Jag vill ha en bärsele i Yamahas räserfärger.. Kan inte all på SH lägga en slant så jag kan specialbeställa den direkt från fabriken? :tungan :tungan

Har två vagnar i bra skick som vi fick gratis.
Men har man inget bättre att lägga pengarna på.. Man lever nog inte i samma värld som jag om man anser att 10 000 är ett vettigt pris för en dj*vla barnvagn. :va

Ugluk skrev:
Har två vagnar i bra skick som vi fick gratis.
Men har man inget bättre att lägga pengarna på.. Man lever nog inte i samma värld som jag om man anser att 10 000 är ett vettigt pris för en dj*vla barnvagn. :va
Exakt, köp begagnat ungarna märker ingen skillnad.
Eller tar skada.

SÅ är det... Alla dessa människor som är lite mer än andra köper sånt...
jag hade en kollega som handlade en kashmirtröja för 10.000:-... Hon frågade om inte jag ville handla såna med.. Men jag sa att jag har ulltröjor och att den var lite ful så jag skulle inte vilja ha den. Fan va sur hon blev! :arsele

Sedan skaffade hon städerska till sin lägenhet... en 2:a! Vilka nötter!!! :fatta!

Cujo skrev:
Det hjälper inte!
Det är åt helvete för mycket pengar, för nåt som är så tekniskt okomplicerat.
Det motsvarar ungefär att ett vanligt masstillverkat bambustaket (t ex R1) skulle gå loss på 300 000kr.

Flytta till Finland, här kostar en retta motsvarande 240000 kr :fakta

Var på babyland och kollade in en mclaren sitt/jogg vagn med slicks och på något sätt länkad hjulupphängning fram så att den klarar doserade kurvor :rolleyes: (trehjulint 8800kr). Det var justa bromsar och slicks.
Är vi dumma som tilltalas av att det står mclaren, race, slicks etc.. :yoparty
I annonserna så kan man i vissa fall hitta fraser som första servicen avklarad.. :confused:
Ska köpa en branvagn lagom till april, så jag hinner väl lära mig under tiden. :tungan

Ses bland barnvagnsannonserna :Bugar

PiT skrev:
Hur fan kan ni börja bråka om tillome barnvagnar.
Ni har för lite att göra :tummenupp

Har man läst ända hit så har man definitivt för mycket tid :) För små hjul på den där. Kanske finns några större i någon tillbehörskatalog :lol

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti