GSXR1100R skrev:Stämmer bra, han fick inte köra mer denna dag, rätt beslut av tävlingsledningen.
Jag kan iof förstå att folk blir förbannade, men att köra 150 blås genom depån efter ett stop & go är livsfarligt.
Man ska ju inte, och får inte, köra för fort i bandepån. MEN arrangören, nu menar jag i Anderstorp, e ju ofta ute o cyklar när dom tar sina "domslut". Jag fick en stop&go på racet där för tre år sen för fortkörning under kvalet!! Hur kan de straffa sig ut till racet? Läser man alla regler FIM någonsin har skrivet kan inte en förselse på träning straffa sig i form a v tidstilläg, stop&go eller dylikt på racet. Jag visade tävlingsledaren och domaren (Benny&Hans) samtliga regelböcker i ämnet då de inte var helt specat i TR och fick till svar "det där bryr vi oss inte om, vi gör som vi vill, det här e våran tävling..."
Dessutom hävdarde jag att jag inte körde för fort då vi hade in fartbegränsare på hojen som vi hade kalibrerat till 44km/h. När jag frågade hur fort jag hade kört svarade stjärnorna "60, 70 så där... för fort gick det"
Hur godtyckligt som helst. Tänk o får det svaret av snuten.
Visst måste man ha regler, men kan man inte kontrolera dem på något sätt så ska man väl inte dömma..?