Ni som mekar & lökar på racen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
ERF frestar på kroppen, i lördags va det en tomte som sprang mot färdriktningen i fast lane när en förare kom in efter ett långt körpass, föraren va trött och försökte undvika att köra på tomten men med knappt styrfart så touchar han till tomten, såg riktigt otrevligt ut, Mumlan mfl såg oxo denna incident.

Gå för f-n inte i fast lane under race , det är ok att korsa fast lane om man är väldigt uppmärksam men inte att knalla runt där hur som helst.

Det finns ett markerat område där man får gå, använd den ytan till fotvandring.

GSXR1100R skrev:
ERF frestar på kroppen, i lördags va det en tomte som sprang mot färdriktningen i fast lane när en förare kom in efter ett långt körpass, föraren va trött och försökte undvika att köra på tomten men med knappt styrfart så touchar han till tomten, såg riktigt otrevligt ut, Mumlan mfl såg oxo denna incident.

Gå för f-n inte i fast lane under race , det är ok att korsa fast lane om man är väldigt uppmärksam men inte att knalla runt där hur som helst.

Det finns ett markerat område där man får gå, använd den ytan till fotvandring.

Säg det till tomten istället för till oss! :7peta

Last edited:
Jag noterade att det fanns förare som körde på det streckade området som är till för att gå på, dessutom verkade dom allmänt irriterade när folk inte flytta på sig :va :tomten
Det streckade området ska ju endast korsas vid in respektive utfart mellan fastlane och bandepå.

oscar skrev:
Säg det till tomten istället för till oss! :7peta
Det verkar som om vissa inte vet vad som gäller i bandepån, förarna har RR licens och det är dom som skall upplysa sina lökmeckar om vad som gäller, skadar dock inte att berätta det här på SH heller.

Lasker skrev:
Jag noterade att det fanns förare som körde på det streckade området som är till för att gå på, dessutom verkade dom allmänt irriterade när folk inte flytta på sig :va :tomten
Det streckade området ska ju endast korsas vid in respektive utfart mellan fastlane och bandepå.
Helt sanslöst.

!!!

Idioten på ducatin då.
han höll nästan samma fart i depån som hojarna ute på rakan.
han var förmodligen sur efter att ha fått ett stop and go.
riktigt hjärnsläpp, han borde få ett års avstängning för det
riktiga brakpuckotilltaget :kocko
/

Ducati piloten blev väl avstängd från tävlingen och fick inte köra mer :confused:
Bara piloten inte hojen :va

Lasker skrev:
Ducati piloten blev väl avstängd från tävlingen och fick inte köra mer :confused:
Bara piloten inte hojen :va
Stämmer bra, han fick inte köra mer denna dag, rätt beslut av tävlingsledningen.

Jag kan iof förstå att folk blir förbannade, men att köra 150 blås genom depån efter ett stop & go är livsfarligt.

GSXR1100R skrev:
Stämmer bra, han fick inte köra mer denna dag, rätt beslut av tävlingsledningen.

Jag kan iof förstå att folk blir förbannade, men att köra 150 blås genom depån efter ett stop & go är livsfarligt.

Endurance Racing for Fun :va

GSXR1100R skrev:
Det är väl farligt även om man inte fått ett stop & go. ;)

Peno skrev:
Endurance Racing for Fun :va
Ja, någon borde ta bort det där "for Fun", det var väl åtminståne två säsonger sedan det fanns plats för glada nybörjaramatörer på hjälpligt ihopskruvade gat-as. Utveckligen i ERF verkar gå parallellt med klasserna R600 och R1000, d v s överfulla startfält följt av utkvalningar.

Teddy skrev:
Ja, någon borde ta bort det där "for Fun", det var väl åtminståne två säsonger sedan det fanns plats för glada nybörjaramatörer på hjälpligt ihopskruvade gat-as. Utveckligen i ERF verkar gå parallellt med klasserna R600 och R1000, d v s överfulla startfält följt av utkvalningar.
I år har ingen behövt att nöta bänk, alla som betalat i tid har fått köra, förhoppningsvis fortsätter man med samma koncept nästa år.

Den enda gången som det var utkvalning i ERF historia va hos farbror Luff 2004.

Anmälda lag som betalar i tid får alltid tävla, först till kvarn som man säger.

När jag va på anderstorp häromveckan så såg jag två stycken inom 20 min som höll på att bli påkörda även fast de gick på de streckade området.

Teddy skrev:
Du snackar om saker du inte har en aning :7peta

Kval har det endast varit en(1) gång. Dock har antalet seriösa team ökat från 1-2 till ca 8-9 som tagit steget från att tanka med vattenkanna till varianten med jeepdunk. Förstår inte var du fått intrycket att man inte kan vara med som glad amatör, det är fullt möjligt att köra med en standard hoj utan modifieringar, tjusningen är att det finns en mix av team från de som aldrig tävlat innan till svenska och nordiska mästare. Varje team kan hitta nån att fightas med, oavsett plats i resultatlistan. Fighten kan lika gärna stå om 12-13 som om 1-2 plats. Kom och besök ett rejs nästa år så får du se racing som sträcker sej längre än 20 minuter :tummenupp

Nr:18 skrev:
Du snackar om saker du inte har en aning :7peta
Ja och det är varken första eller sista gången.
Nr:18 skrev:
Förstår inte var du fått intrycket att man inte kan vara med som glad amatör
Det var ett utslag av min hybris som brukar dyka upp så här års.

Ursäkta att jag sprider osanningar, det är precis som du skriver en kombination av mitt intryck att antalet seriösa lag ökat och The Luff Incident. Jag måste erkänna att ERF faktiskt är tilltalande, synd bara att de portade 2T. I o fs råkade jag just surfa förbi en ZX6R -03 för 26' NOK på racing.no. Hmmm, Endurance.

Teddy skrev:
Jag måste erkänna att ERF faktiskt är tilltalande, synd bara att de portade 2T. I o fs råkade jag just surfa förbi en ZX6R -03 för 26' NOK på racing.no. Hmmm, Endurance.

Slå till vetja.... Jag ställer upp som andreförare ( & racebuss, såklart)
Mecka får vi nog hitta någon annan som gör.

Sedan var det ju några miffon som stod och fotade på fel sida räcket också. :mad:

valmers skrev:
Sedan var det ju några miffon som stod och fotade på fel sida räcket också. :mad:
Dom fick skäll och lovade att ta på fotovästen nästa gång.

RR:Benny skrev:
Slå till vetja.... Jag ställer upp som andreförare ( & racebuss, såklart)
Mecka får vi nog hitta någon annan som gör.
Du har ju både hoj och superbuss klart. De 26000 som den hojen kostar får ni väl lägga på däck. :tummenupp

Teddy skrev:
Ursäkta att jag sprider osanningar, det är precis som du skriver en kombination av mitt intryck att antalet seriösa lag ökat och The Luff Incident. Jag måste erkänna att ERF faktiskt är tilltalande, synd bara att de portade 2T. I o fs råkade jag just surfa förbi en ZX6R -03 för 26' NOK på racing.no. Hmmm, Endurance.
Jag tror att du skulle gilla ERF, du har ju övergett do or die körandet för länge sedan, håller man bara snygga spår så är ERF relativt säker racing jämfört med Rookie klasserna, du hittar alltid någon som är i din egen kaliber att rejsa mot, i dagsläget är ERF mycket bang for the bucks.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back