Ni som lackat om era hojar

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Är sugen på att lacka om min streetfighter men funderar lite på hur mycket man ungefär får betala så man inte är helt färsk och blir lurad av nån elak lackerare. Hojen ska ha en färg så inget avancerat.

den är väl perfekt som den är? :)

en enkel färg hos en "hobby"lackare om du tar med egen färg + kanske slipar själv... mja kanske 1500 eller så.

Lämna hojen som den är och hämta ut omlackad.. nja..

räkna med 3 papp för jobbet, en tusing eller två för lacken, plus "lite" saltning.

så hamnar du nog rätt :tungan tippar på 5-6 tusen.

Kanske finns nån med hemmapulad lackbox här som kan tänka sig ett litet projekt?

(fast jag tycker nog färgen är bra som den är)

P.s funkar lite som med försäkringar, kan skilja mycket hos olika verkstäder, om man vill lägga de pengarna på det.. annars kommer man ju ganska mycket billigare undan om man "känner någon som känner någon"

Last edited:
Okej. gillar lacken men lite skönhetsfel har den. Den får nog vara som den är för jag kommer bli jävligt förbannad när jag råkar lägga den som jag antagligen kommer göra. och då är man tillbaks på ruta ett :S

Är sugen på mycket o vet inte ifall jag kommer behålla hojen, detta är min första hoj så vet inte riktigt hur mycket man ska lägga ner på den och hur pass mycket man kommer få tillbaks sen när man säljer den.

2bananer borde du kunna få nån att lacka för...kanske två å fem.
jag lackade samma yta fast utan magen d betala jag 1500 för, och det gjordes av proffs.

MVH

Man kan köpa riktig billack i färgburk. Munstycket som sitter på dom burkarna är hela hemligheten till att det blir så bra. Kostar ca 170kr/burk. Du behöver 2-3 burkar till en hoj

Jag har lackat så och det ser ut som du lämnat in den till en firma. Se mitt garage.

Man kan köpa riktig billack i färgburk. Munstycket som sitter på dom burkarna är hela hemligheten till att det blir så bra. Kostar ca 170kr/burk. Du behöver 2-3 burkar till en hoj

Jag har lackat så och det ser ut som du lämnat in den till en firma. Se mitt garage.

Var köper du dessa?

Lackad min med biltema färg och 2 komponents klarlack på burk :tummenupp
tyckte inte att den var värd mer:)

Bifogat

• Bild 042.JPG
    Bild 042.JPG
    231.7 KB · Visningar: 119
Okej. gillar lacken men lite skönhetsfel har den. Den får nog vara som den är för jag kommer bli jävligt förbannad när jag råkar lägga den som jag antagligen kommer göra. och då är man tillbaks på ruta ett :S

Är sugen på mycket o vet inte ifall jag kommer behålla hojen, detta är min första hoj så vet inte riktigt hur mycket man ska lägga ner på den och hur pass mycket man kommer få tillbaks sen när man säljer den.

ÄR DU DUM PÅ RIKTIGT :va :D

Kom hit med prylarna så ska jag lära dig !:tummenupp

Har du pengar till rygga nu då? ;)

Som många redan sagt. Har du möjlighet att lacka grejerna själv så gör det. Släta plastkåpor är hur enkelt som helst att lacka.

Åk till en välsorterad lackfirma så blandar dom till 2k färg på burk åt dig, blir jättebra. Köp en burk riktig klarlack som funkar ihop med färgen samtidigt! Undvik 1k färger från t.ex. biltema som släpper för minsta stenskott, dom tar dessutom typ en månad på sig att härda helt..

Underarbetet är viktigast, slipa slipa slipa..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph