Ni som kan stånkor

Som sagt: Låt farbror Super & raper titta och fila lite så löser det sig nog :tummenupp :D :banana

Om inte ventilerna...
Jag skulle nog tippa på att det är just förgasaren som är problemet isf...
Kolla runt på forum för DR650 ägare så hittar du garanterat nån som monterat samma förgasare och kan få info om vilken nål osv som ska användas.
Stämmer inte nålen och lågfartsmunstycket så kan den bli tjurig som fan att starta.

Daniel
www.supermotard-racing.com

Last edited:
Inte för att vara sådan, men det är inte så att kickaren bara behöver träna lite stånka kickning??

Det kan ju vara så att den är lite extre kinkig med den nya förgasaren och behöver ett extra kickvant ben med rätt snärt för att gå igång?

Tyckte min XR var totalt omöjlig att starta i början. Nu blir man ju irriterad om den inte går igång på andra kicken... :)

Bara en tanke. :) :hej

PutteLiten skrev:
Inte för att vara sådan, men det är inte så att kickaren bara behöver träna lite stånka kickning??

Det kan ju vara så att den är lite extre kinkig med den nya förgasaren och behöver ett extra kickvant ben med rätt snärt för att gå igång?

Tyckte min XR var totalt omöjlig att starta i början. Nu blir man ju irriterad om den inte går igång på andra kicken... :)

Bara en tanke. :) :hej

Oh ja! Been there, done that. Kicka DR är fan ingen lek om man inte vet hur man gör. När man väl lärt sig är det en dans. :) Du är för klen NoicE. För klen..

Ventilerna är det knappast på en DR.
Kolla fugge och framförallt tändning.

Jo jag vet att jag är klen som fan, har ju mkt skrot i benet också :p
Får lite ont i höftleden när jag kickar också, men vafaan mario och mindraper får titta på den åt mig :D

Jag ska sätta på orginalförgasaren, se över ordentligt att olja slutar droppa...
och är inte allt 100% då så blir jag arg och ringer tillbaka :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...