Tror det är gjort men sätter upp det på listan. Vilken är 3-an? Frågar då jag inte har bilen här, tittas på vid tillfälle. Oljekyl på en 67a, där ser man. Trodde det var uteslutande luft.
Detta är en 2L bussmotor men 3an sitter på samma ställe på alla

Har man en begynnande kantarell så pyser färskgaser ut i avgas röret och förbränns dåligt vilket ger högt CO. Visst tändningen kan ge samma resultat. Att vrida fördelaren under gång har jag gjort flera gånger på mina hydrokoptrar. Inga problem alls men gör detta bara för att kolla. Innan längre och hårdare uppdrag skall man kolla med en stroboskoplampa. Som tidigare sagt gamla VW motorer gillar inte höga förtändning några längre stunder.
Har den automat choke ? Om så är fallet så skulle jag kolla upp hur dom står när den blivit varm. Dom värms elektriskt och får dom inte ström blir dom inte varma = duktigt med CO och hög bränsleförbrukning.
Last edited: