ni som kört på midlanda!

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
Ska upp och köra i helgen. Tänkte höra mig för lite vilken drevning som passar bäst till den banan.
Kör en ktm lc4 640 SM -03.

/Anders

Har en polare som körde där förra året.. tror han körde orginaldrevning (640 -01), men banan e ju ganska stor så du kommer nog å ligga å nöta på toppfart på rakorna.

Cosmo skrev:
Ska upp och köra i helgen. Tänkte höra mig för lite vilken drevning som passar bäst till den banan.
Kör en ktm lc4 640 SM -03.

/Anders

17/42 blir nog bra, då slipper du varvstoppet på 5an.........

Återkom med resultat, jag ska dit 28Juni.........

Jag tänker satsa på 17/38 eller möjligen 16/38 och har ju pulver nog i motorn att orka med det. Tar med mig en bunt drev och labbar (den 28:e även här)...

TomK skrev:
Jag tänker satsa på 17/38 eller möjligen 16/38 och har ju pulver nog i motorn att orka med det. Tar med mig en bunt drev och labbar (den 28:e även här)...

Nja..... 17/40 har jag åkte med och den är snarlik 16/38....... men jag åker dit med 17/42.......så får man se vad man behöver plocka på............ men kanske bra att lugna ner motorn på femman utefter den långa neförsbacken........ Jaja, det visar sig........

TomK skrev:

Får ta och skaffa mig ett 38-drev bak och testa lite med olika. Har precis slängt på ny fugge och akra helsystem så den borde orka med. En jäkla skillnad blev det iaf.
Ökade 6 häst och 4 Nm på att bara ställa in allt fint i bänken. Mikunis förgasare som ska vara avstämda för ktm lc4.. my ass att de var det. Gick som en påse skit innan bänkningen.

Edholm: Det är nog bara jag som ska rulla runt med motard, men man vet aldrig. Vi är nästan 50 st som ska köra i helgen. FÅr se om man kan piska några plastraketer.

Någon som vet om man kan gena i chikanen längst upp på banan? Hoppa tex?

/Anders

Tom Byron skrev:
Nja..... 17/40 har jag åkte med och den är snarlik 16/38....... men jag åker dit med 17/42.......så får man se vad man behöver plocka på............ men kanske bra att lugna ner motorn på femman utefter den långa neförsbacken........ Jaja, det visar sig........

Hur snabbt får man upp den i med 17/42? Har inte testat än, var regn när jag skulle åka hem igår så jag var inte på humör att tokgasa.

Någon som vet när varvstoppet slår i?

varvstopp.

På min 625:a slår iaf varvstoppen in strax över 9000. Tror det var 9200.

Re: varvstopp.

420 skrev:
På min 625:a slår iaf varvstoppen in strax över 9000. Tror det var 9200.

Alltså orken tar slut efter 7000rpm så att jaga varvstoppet är väl onödigt........ däremot så tar väl moppen slut fortare

Jag har åkte med 16/40 som lägst å då slog det inte stopp........

Sedan 17/40 blir den hopplöst slö på femman......... 17/42 funkar finfint överallt tydligen......

oavsett drevning (som jag provat) så har den toppat över 180.....enl. mätaren......

Men vad vet jag.......

Körde där för några helger sedan med 16/38 då hinner den inte varva upp till varvstoppet i nerförsbacken, men har snudd på 180 knutar innan man slår på hejdarna -klart man kan gena i chikanen, men man får väll lite väl mycket sand på däcken bara för att ta nästa kurva bra...

är det öppet för allmenheten o kolla där? verkar vara många som ska köra :)

Ecke skrev:
Körde där för några helger sedan med 16/38 då hinner den inte varva upp till varvstoppet i nerförsbacken, men har snudd på 180 knutar innan man slår på hejdarna -klart man kan gena i chikanen, men man får väll lite väl mycket sand på däcken bara för att ta nästa kurva bra...

Heheh Jo det slant lite hit å dit, tog en liten vilopaus vid sidan om chikanen..Tvungen att stanna och varva ner hjärtat :crash :rodnar

Har inte en aning om hur öppet det ska vara. Det enda jag vet att det inte är en allmän körning. Publik har jag inte koll på.
Är nog egentligen inte så spännande att kolla på oss glada amatörer.

Nurse Ratched skrev:
Och vad kör herrn själv med på midlanda??

/Hising

16/42

(Jag tror han hade 17 fram när han körde i höstas?!? Fast jag är ju inte Krattan förstås... :rodnar )

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard