Ni som kört KTM625/660, Husa 650 & Honda 450?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Någon som har erfarenhet om ovanstående hojar och kört dessa? Pratar framför allt års -05 -07. Är ktm:erna tunga & slöa jämfört med husan och hondan eller? Tacksam för svar och synpunkter..
 
Geronimo79 skrev:
2356746 Någon som har erfarenhet om ovanstående hojar och kört dessa? Pratar framför allt års -05 -07. Är ktm:erna tunga & slöa jämfört med husan och hondan eller? Tacksam för svar och synpunkter..
Slöa är dom inte.Däremot väldigt klumpiga om du tänkt åka gokartbana tex.På väg spelar det ingen roll.För gatåka väljer jag 625/660 framför vilken 450 som helst,oavsett märke.
 
Busaberg skrev:
2356770 Slöa är dom inte.Däremot väldigt klumpiga om du tänkt åka gokartbana tex.På väg spelar det ingen roll.För gatåka väljer jag 625/660 framför vilken 450 som helst,oavsett märke.

Ska inte köra bana men jag skulle vilja ha en med längre serviceintervaller men är lite rädd för att jag inte ska ha lika kul med ktm 625/660. Har haft en ny (-00) Suzuki dr 650se som jag tyckte var slö men det går kanske inte att jämföra den alls mot en ktm..
 
Har en 660 och har kört en Husa 650 (05:a). Viss är det skillnad i drag osv. Men jag tycker inte 660 är klumpig, bara slöare......
 
Geronimo79 skrev:
2356818 Ska inte köra bana men jag skulle vilja ha en med längre serviceintervaller men är lite rädd för att jag inte ska ha lika kul med ktm 625/660. Har haft en ny (-00) Suzuki dr 650se som jag tyckte var slö men det går kanske inte att jämföra den alls mot en ktm..

Du kan inte jämföra mot en DR650 på ngt plan! 625 och 660 är jäkligt fina på gata! Tror du kommer bli såld efter en provtur. 525 är också fin, men känns lite tam mot 625/660 tycker jag, men klart bättre chassie.
 
525 känns tam mot 625/660. Vilken drömvärld lever du i då?
 
Zebulonm skrev:
2357036 525 känns tam mot 625/660. Vilken drömvärld lever du i då?

Jag tycker så, den saknar en hel del vrid, även om den går ungefär lika bra rakt fram.
 
supermoppe skrev:
2357115 ...men sen kommer kurvorna :fakta

Ja precis, men det skrev jag ju i första posten också! 525 är en bättre hoj på de flesta sätt, men särskilt vass rakt fram är den inte i org. utförande. På gata vill man gärna ha pulver vilket 660 har något mer av + långa serviceintervaller.
 
-PLM- skrev:
2357132 Ja precis, men det skrev jag ju i första posten också! 525 är en bättre hoj på de flesta sätt, men särskilt vass rakt fram är den inte i org. utförande. På gata vill man gärna ha pulver vilket 660 har något mer av + långa serviceintervaller.
Oj då, kollade igenom tråden lite slarvigt.

Har aldrig känt att jag behöver nå mer effekt när jag åker gata med 450:in. Det 660:in har som fördel är ju lite mer effekt/vrid samt längre serviceintervaller men det tycker iaf. inte jag överväger den smidighet, lätthet, pris på reservdelar, mer vibrationsfria gång mm. som min 450 har på något sätt.

Edit: Nu har jag hälften av sveriges motardåkare emot mig :näsblod
 
Last edited:
Tror nog jag hade haft roliga på en 450 på gatan.

Dock är det inte värt service intervallerna samt alla ras som antagligen kmr komma.
 
supermoppe skrev:
2357115 ...men sen kommer kurvorna :fakta
Hur många vägsträckor finns det i det här landet där en LC4 får pisk för att den helt enkelt är för klumpig? Då blir det typ gokartbana.
 
Busaberg skrev:
2358011 Hur många vägsträckor finns det i det här landet där en LC4 får pisk för att den helt enkelt är för klumpig? Då blir det typ gokartbana.

O på gocartbanan hänger det på föraren till 99%. Ger mig fan på att de riktiga motardkanonerna skulle passera mig med en guldvinge på en gocartbana , även om jag passerade både en Ktm 525:a o en Hm 450 på sista gocartbanekörningen....:).

Har provat Hm 450 på landsväg o enligt mig räcker den inte till. Det där lilla extra i de högre hastigheterna saknas. Är man ute o åker med kompisarna som har sporthoj , så vill man gärna ha lite extra pulver , som bland annat 660:n har , annars blir man avhängd för lätt när det blir raka vägar......

O den asfalterade landsvägen där en 450 hänger av en 660 pga kurvorna ???....Hmmm....finns den ??:confused:
 
Har en Husa 650 och har haft en KTM660...
Tyvärr blev 660 stulen annars hade ja åkt runt på den fortfarande å svurit över dom extra kilona på banan men på gata är det den den perfekta motarden, men nu blir det 90% bana och då vill man ha lite mindre vikt, vet inte om man skulle valt en 450 men men nu blev de en 650 å den tycker jag funkar fin fint där.
Skulle jag börja åka gata igen skulle jag försöka skaffa en 660 igen:fakta
 
Busaberg skrev:
2358011 Hur många vägsträckor finns det i det här landet där en LC4 får pisk för att den helt enkelt är för klumpig? Då blir det typ gokartbana.
Som "Folkezx9r" skriver så beror det till största del på föraren hur fort det går men gatan är ju ingen bana så där försöker iaf inte jag sätta några nya tidsrekord om man så säger. Tycker jag helt enkelt har roligare på en smidigare hoj vart jag än åker.
 
men vad är skillnaden på 625 och 660??
är det inte samma motor??
ller är det ända skillnaden el-starten?

ingen????
 
Last edited:
tattoo skrev:
2379427 men vad är skillnaden på 625 och 660??
är det inte samma motor??
ller är det ända skillnaden el-starten?

ingen????

Är ca 30cc mer och en ngt vassare kam(tror jag?) och bortplockad startmotor som skiljer 625/660. Ganska liten skillnad i praktiken.
 
finns det inte skutspinnar på 625an??
visst man åker mest själv men man kanske yckas lura upp nån:tuttar
ibland.....
 
Upptill 04 (sista "riktiga" årsmodellen) så fanns inga skjutspinnar. Tror 05 har det.
 
-PLM- skrev:
2380902 Är ca 30cc mer och en ngt vassare kam(tror jag?) och bortplockad startmotor som skiljer 625/660. Ganska liten skillnad i praktiken.

Är det inte annan förgasare oxå.

Och så väger den 20 kg mindre:tummenupp
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top