Ni som körde upp privat

Han SKA kolla i reg beviset att den e 25kW.. :fakta

jack_pil skrev:
ingen garagevändning... och nej han kollar inte om hoijen är på 25Kw men därimot så märker han nog på axx delen och liknande beroende på hur mycket sats du behöver m.m. han trodde att min RD var trimmad fast att den inte var det... mendet frågade han med ett leende :P iaf så tror jag inte att det är någon fara ifall du tar det lungt :D

Här står nog det mesta man behöver veta angående ämnet: http://www20.vv.se/vvfs/htm/2004nr109.htm

Specifikt vad det gäller personlig utrustning står det såhär nu:
Sökanden skall bära skyddskläder av skinn eller annat robust material samt skyddsglasögon eller motsvarande, kraftig fot*beklädnad, handskar och ryggskydd. Skyddsutrustningen skall vara avsedd för motorcykelkörning.
Tänk på att man måste ha ryggskydd (vet inte om det måste vara ett separat eller om ett inbyggt duger) nu. Dessutom ska skyddsutrustningen som sagt vara avsedd för motorcykelkörning. Så om man kommer utan ryggskydd eller t.ex. har ett par jeans på sig så kan man bli hemskickad, förlorar avgiften för uppkörningen och måste köra upp vid ett annat tillfälle.

Man ska själklart även ha en godkänd hjälm på sig, men detta står nog inte i föreskrifterna eftersom det är lag på det. :)

I den här tråden kan man läsa lite om den nya uppkörningen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=56752

Körde crossmoppe i 2 år...o har kört min egen sporthoj...känns inte så såvrt...bra mycket lättare än att lära sig köra bil tycker jag...

Jag körde upp med en 600cc 25kw-hoj som var ostrypt vid uppkörningstillfället. Han kikade på regbeviset och gick ett varv runt hojen och kollade lite på den. Att det gick väldigt fort på påfarterna till motorvägen reagerade han på, jag skyllde på medvind :tungan

Sålänge det står 25kw på pappret så är det nog lungt. Körskoleläraren visste att min hoj inte var strypt och uppkörningsmannen måste vart redigt dum om han inte märkte att det var bra mycket mer än 34hk på bakhjulet.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...