Ni som körde upp privat

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hejsan, nu är min sporthoj strypt till 25kw. Ska beställa tid för omregistrering av den i nästa vecka ev. Nu till min fråga, ni som körde upp med egen motorcykel för "A körkort begränsat" provkörde uppkörningsledaren eran motorcykel eller varvade den stillastående eller tittade han bara på vägverkets intyg om att den var en 25kw hoj? Jag har både såkallade TUV intyg från MC kompaniet och får väl också papper från bilprovningen att den är 25kw.

mvh Henke

Kollade bara i reg beviset från vägverket!

Rolle85 skrev:
Hejsan, nu är min sporthoj strypt till 25kw. Ska beställa tid för omregistrering av den i nästa vecka ev. Nu till min fråga, ni som körde upp med egen motorcykel för "A körkort begränsat" provkörde uppkörningsledaren eran motorcykel eller varvade den stillastående eller tittade han bara på vägverkets intyg om att den var en 25kw hoj? Jag har både såkallade TUV intyg från MC kompaniet och får väl också papper från bilprovningen att den är 25kw.

mvh Henke

oGGe skrev:
Kollade bara i reg beviset från vägverket!

Okej, du vill inte berätta lite om hur uppkörningen gick till...vad som sas, vad man skulle göra osv, vilka kläder måste man ha o sådant? Vore snällt :pannkyss

Du ska ha skydds utrustning som när du kör i vanliga fall (förmodar att du kör med full utrustning).
Det är ju ny uppkörnings prov i år så jag vet inte om vad han kommer säga till dig men att du ska kolla litta grejor på hojen som t.ex. bromsarna!

Rolle85 skrev:
Okej, du vill inte berätta lite om hur uppkörningen gick till...vad som sas, vad man skulle göra osv, vilka kläder måste man ha o sådant? Vore snällt :pannkyss

Rolle85 skrev:

Du ska ha godkänd skyddsutrustning. Hjälm, handskar, mc-stövlar, skinnställ/goretexställ med skydd. Funktionskontroll och testa vändningar (bli av med nervositeten). Sen garagevändningar, bromstest och konbana. Sen är det ut i trafiken och visa att du tar hänsyn.

Använd SÖKfunktionen nu, det finns väl 113 olika trådar om det här.

Och nej, dom är inte hårdare mot privatister (min uppfattning)

Rolle85 skrev:
Okej, fast garagevändningen finns itne längre då..

Det tror jag nog men dom skulle ta bort det!
Varför vet jag ej! :confused:
Satan det skall väl alla klara :tungan
Har jag o alla andra fått gjort det med en sporthoj=Inte så enkelt som med en övningskörnings hoj skall väl ni med få göra det :arsele :hihi

ingen garagevändning... och nej han kollar inte om hoijen är på 25Kw men därimot så märker han nog på axx delen och liknande beroende på hur mycket sats du behöver m.m. han trodde att min RD var trimmad fast att den inte var det... mendet frågade han med ett leende :P iaf så tror jag inte att det är någon fara ifall du tar det lungt :D

Tack bra då vet jag. Får se om jag låter ha den strypt kanske ändå eller så tar jag väl ut de.
tack ska ni ha!

mvh Henke

Jag körde kawa zx6r strypt till 25 kw på uppkörning... han frågade med ett lite halvfult leende hur hojen gick :tomten
Hade ett Vance & Hince helsystem på oxå så den lät ju gött trots att den gick som en kratta.

Jag körde upp med 25kw på pappret...plockade ur strypet kvällen innan uppkörningen :) Det för att strypbrickorna i förgasaren fick trottlarna att hänga sig i fullgasläget...Tyckte att det var bättre att köra med "utan begränsning" än med begränsning med fullgas :näsblod

Mmm hojen som jag har är ju lättare att köra ostrypt liksom....men tack för alla svar

Privat är det bästa, jag betalade 1500kr för mitt mc kort :tummenupp

Kanske inte var så klokt att komma åkande på hojen Till uppkörningen dock :hihi

ja det går ju bra, då slipper man ev få en :6surkart av uppkörningsledaren

Hehe faen jag skulle aldrig våga sätta mig på hojen utan farsan eller om jag inte hade körkort...speciellt inte till uppkörning...då hade jag nog blivit nekad direkt =)

mvh Henke

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing