Ni som kör ttr600....

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej, har lite funderingar kring Yamaha ttr600, det verkar vara en pålitlig lagomhoj.

ska börja med att säga att jag har sökt runt och läst andra liknande trådar men inte fått svar på dessa frågor: (varning för konstiga moppefucko-frågor)

-Hur snabbt kan man marcha i med "normal drevning"?
-Ungefär i vilka hastigheter får man upp den på slangen med/utan koppling och vilken växel?
-Går det i huvudtaget att köra på crossbanan med den?
Tanken är att använda den som grusbus, mindre skogsstigar, vinterkörning och motard. Jag har i dagsläget en Suzuki sv650 och en 250cross/enduro. Kommer en ttr600 kunna ersätta dessa eller borde man kanske behålla 250:n till surhålen..?

ola_sandin skrev:
Hej, har lite funderingar kring Yamaha ttr600, det verkar vara en pålitlig lagomhoj.

ska börja med att säga att jag har sökt runt och läst andra liknande trådar men inte fått svar på dessa frågor: (varning för konstiga moppefucko-frågor)

-Ungefär i vilka hastigheter får man upp den på slangen med/utan koppling och vilken växel?
Tanken är att använda den som grusbus, mindre skogsstigar, vinterkörning och motard. Jag har i dagsläget en Suzuki sv650 och en 250cross/enduro. Kommer en ttr600 kunna ersätta dessa eller borde man kanske behålla 250:n till surhålen..?

Jag är en nöjd TT600R-ägare, vill man ha bra driftsäkerhet och långa serviceintervaller är TT600R bra. Med trimavgassytem och ombestyckade förgasare går den hyfsat.
Marchfarten beror på hur mycket fartvind man orkar med, jag brukar ligga och nöta i 100-120 på E4:an men jag undviker det så mycket jag kan. Det är på grusvägar man hör hemma.
Bakhjulsåka vet jag inte vad den orkar med i standard utförande, min hoj går upp på bakhjulet på 3 och 4 på gas och ryck i styret.
Självklart går det att köra på crossbana med den.
Kolla min hemsida, jag har skrivit där vad jag gjort på min hoj.
http://hem.passagen.se/sydbrink/rolf

ola_sandin skrev:

Min TTR var std förutom en öppen ljuddämpare och dynojetkit. Den var nerdrevad en kugg fram, och toppade runt 155km/h (övervarvningsskyddet)

Över 70km/h klarade jag inte att ta upp den sittandes på sadeln. Då tog jag upp den på 3:an med koppling. 2an gick det att gasa upp den med rejält gung å ryck. jag kopplade oftast upp den på 2an eller 3an. Får man bara upp den så går det fint att slanga lådan ut =)

Grusvägar och större stigar går finfint, men personligan tycker jag den är på ok för klumpig när man behöver lyfta runt den lite bland träd å jävelskap. Behåll 250:n!!

ola_sandin skrev:

På fråga A svarar jag 120km/t
B på 1 an och 2 an beroende på drevning
c Ja det går hur bra som helst att köra med den det beror helt på vad man har för krav på upplevelsen.

En underskattad superallroundhoj som är sämst på allt men bäst allround.

WestW skrev:
Kika på Honda XR650 också.

Japp, jag har sneglat på dom också men de ligger snäppet högre i pris. Xr 600 verkar också en ok hoj, men verkar generellt vara mer misshandlade/hårdkörda.

?

Kolla om CDi boxen är utbytt om du köper en -98a ttr den kommer att paja å den är dyr (ca +5000spänn)

Back