Ni som kör med HD- eller smokevisir

Tackar för alla bra svar!

Kommer o köra på ett HD-visir (tack för svaret DanTheMan71) och ev. komplettera med ett rök- eller spegelvisir när sola skiner och man vet att man e hemma innan det börjar skymma.

Tänkte på det här med spegelvisir, har jag uppfattat det rätt så kan man jämför det (ljusgenomsläpp o så...) med ett rökfärgat eller?
 
morlock skrev:
Jobbigt att byta visir hela tiden. och inte för att tala om slitaget på visirmekanismen och repor på visiren som lätt uppstår med så mycket meckande. :gnissla


Den mekanismen slits nog inte sönder i första taget... om man inte är väldigt stressad o jättestark... jag köpte dessutom denna grej :

Visirfodral MotoGP artikelnummer: 23-0121 på touringbutiken.se


Där lägger man det andra visiret sen har man det runt midjan under eller över stället... skyddar plus att du har nån stans att göra av visiret...

:tummenupp
 
Last edited:
Jag kör med rökfärgat (Premier-hjäm) och jag tycker det funkar hur bra som helst även på kvällen. Kanske att man får ta det lungt om man kör mitt i natten ute i skogen, då kanske man inte kan ha visiret nere. Men finns det lite gatuljus o trafik och så, så är det inga prob...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top