Ni som kör i GUL grupp på SRW

Jag köper inte det där. Knök in loket i innerspår och gasa, inte fan ligger du kvar där vid utgången.
Även om man inte är snabbast vill nog dom flesta pressa lite i kurvorna, själv försöker jag kolla i dom snävaste för att släppa om när det behövs (det händer ju inte ofta eller :va ). BMW kurvan är ju given att man kommer ut ur långt till höger om man inte nu låter bli att gasa för att släppa om. I och för sig så är väll igentligen högersidan innerspår då det ju faktiskt svänger höger. Inte lätt för en novis att veta vart han ska ta vägen när han fått en gammelgixxer efter sej.
Kurvan är ju gord för att vara lite svår och då får man nog vara beräd att det kan bli en och annan lite konstig manöver innan medåkarna hittar spåret. Dessutom skiljer spåren nog en hel del beroende på hojtyp och erfarenhet. Framförallt i gul grupp där nog variationen är som störst.

Så vad ville jag då säga med detta?
Håll dej i vit grupp gubbj"¤&¤l, om det inte passar! :D
 
Rogerr skrev:
Jag köper inte det där. Knök in loket i innerspår och gasa, inte fan ligger du kvar där vid utgången.
Även om man inte är snabbast vill nog dom flesta pressa lite i kurvorna, själv försöker jag kolla i dom snävaste för att släppa om när det behövs (det händer ju inte ofta eller :va ). BMW kurvan är ju given att man kommer ut ur långt till höger om man inte nu låter bli att gasa för att släppa om. I och för sig så är väll igentligen högersidan innerspår då det ju faktiskt svänger höger. Inte lätt för en novis att veta vart han ska ta vägen när han fått en gammelgixxer efter sej.
Kurvan är ju gord för att vara lite svår och då får man nog vara beräd att det kan bli en och annan lite konstig manöver innan medåkarna hittar spåret. Dessutom skiljer spåren nog en hel del beroende på hojtyp och erfarenhet. Framförallt i gul grupp där nog variationen är som störst.

Så vad ville jag då säga med detta?
Håll dej i vit grupp gubbj"¤&¤l, om det inte passar! :D
Hohohohoho :D
 
Det här var nog den dummaste tråden i år...

Jag hoppas ingen i GUL-grupp läser och tar åt sig. Blandningen av hojar och kunskapsnivå i gul grupp kommer alltid att innebära att en viss "oordning".
Det blir knappast bättre av att tävlingsförare tvunget ska köra där också...
 
CorbenDallas skrev:
Det här var nog den dummaste tråden i år...

Jag hoppas ingen i GUL-grupp läser och tar åt sig. Blandningen av hojar och kunskapsnivå i gul grupp kommer alltid att innebära att en viss "oordning".
Det blir knappast bättre av att tävlingsförare tvunget ska köra där också...
Jag tyckte att det va på plats att påpeka att OM man kan så... varför får man inte ens tipsa om att folk inte ska byta spår i kurvorna för att undvika olyckstillbud, jag skrev inte att folk måste. Visst är nivån olika men om man inte ens får ge tips så vet jag inte vad, att bromsa ur en kurva innan rakan kan resultera i krock.

För övrigt så bröt jag inte mot omkörningsförbud på insidan som vissa andra gjorde och jag repekterar reglerna som SSEMSE har satt.
 
GSXR1100R skrev:
Jag tyckte att det va på plats att påpeka att OM man kan så... varför får man inte ens tipsa om att folk inte ska byta spår i kurvorna för att undvika olyckstillbud, jag skrev inte att folk måste. Visst är nivån olika men om man inte ens får ge tips så vet jag inte vad, att bromsa ur en kurva innan rakan kan resultera i krock.

För övrigt så bröt jag inte mot omkörningsförbud på insidan som vissa andra gjorde och jag repekterar reglerna som SSEMSE har satt.

Okej, läs ditt inlägg igen.
Det är möjligt det inte var menat så, men det "låter" väldigt mkt som "håll undan så vi andra kan komma fram o förbi..."
 
CorbenDallas skrev:
Okej, läs ditt inlägg igen.
Det är möjligt det inte var menat så, men det "låter" väldigt mkt som "håll undan så vi andra kan komma fram o förbi..."
Satans tolkning av bibeln....
 
CorbenDallas skrev:
Okej, läs ditt inlägg igen.
Det är möjligt det inte var menat så, men det "låter" väldigt mkt som "håll undan så vi andra kan komma fram o förbi..."

Han menade nog f¤# va han skrev men har nu glömt bort vad han menade :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top