Ni som kör fireblade, hur bra tryck är det i dem???

Men kära nån, kör med hojen istället; den är liksom gjord för att svänga med.

Den som kan åka bakhjul fixar det med en CB125T, eller vad som helst.

Wheelie84 skrev:
Powerwheelie på 2an går med min 954. vid rätt höga varv. Ska ta och dreva om hojen. 3an är ju bara och glömma. Det är fel tycker jag. =) Sviker blade nästa gång jag byter. ZX10R ska vara grymma när det gäller powerwheelies säger dom. =)
Mycket beror ju på chassi osv igentligen, hojjarna ska ju inte powerwheela, kolla motogp hojarna, konfigurerade för att wheela så lite som möjligt.. Kraften skall ju ner i marken..
Körde Rettans 04 härom dagen, effekt nog för att P.W på alla växlar igentligen, men så funkar det ju inte..
Ja eller nåt, ni fattar..

Folk överdriver så jävligt, de flesta hojar går inte alls ofrivilligt på bakhjulet på annat än ettan om man sitter som man ska i sadeln.
Med teknik och kroppsvikten kan du ju få det att se ut som om hojfan går på bakhjulet på de flesta växlarna.
Läs heller inte hysteriska hojtidningar där de alltid sen 15 år tillbaka beskriver sina provkörningar en aning kryddade, undrar hur många hojar man läst om som vid de första körningarna beskrivs som raketer.

Poacher skrev:
Folk överdriver så jävligt, de flesta hojar går inte alls ofrivilligt på bakhjulet på annat än ettan om man sitter som man ska i sadeln.
Med teknik och kroppsvikten kan du ju få det att se ut som om hojfan går på bakhjulet på de flesta växlarna.
Läs heller inte hysteriska hojtidningar där de alltid sen 15 år tillbaka beskriver sina provkörningar en aning kryddade, undrar hur många hojar man läst om som vid de första körningarna beskrivs som raketer.
Exakt, man beskrev ZX10-R som en hysterisk hoj som var omöjlig att köra på två hjul med. Då jag provade ZX10-R hade jag inga större problem att hålla ned framhjulet, inte ens på ettan. Har hojen mycket effekt får man givetvis luta sig framåt vid acceleration. Visserligen är jag en 95-kilosklump, men ändå.

Vad är det för torrvikt på en Blade från 93, och hur många kusar ska den ha original? Nån som vet?

valmers skrev:
Men kära nån, kör med hojen istället; den är liksom gjord för att svänga med.

Den som kan åka bakhjul fixar det med en CB125T, eller vad som helst.

Men hur blir det om han inte har nån CB 125T? Och han verkligen vill åka på bakhjulet med sin blade, får han det eller? Han kanske kan åka på bakhjulet o svänga samtidigt då blir ju alla nöjda :tummenupp

snabbgashandtag

valmers skrev:
Då jag provade ZX10-R hade jag inga större problem att hålla ned framhjulet, inte ens på ettan. Har hojen mycket effekt får man givetvis luta sig framåt vid acceleration.

Precis..
Det är ganska stor skillnad om man kör med silkesvantar eller om man gasar på lite mer distinkt tycker jag !

Om jag gasar "mjukt" kan jag lätt varva ur ex 04:ans Blade på ettan och får endast ett litet(ca 2 dm) powerlyft i slutet.. Speciellt om jag lutar framåt och "håller ner den lite"
Om man däremot vrider på gasen "hastigt" så sticker framhjulet till väders rejält redan vid 5000r/min :banana

Jag minns de gamla "snabbgashandtagen" som såldes av Hobbex - jag funderar på att montera ett sånt på min R1:a :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park