Ni som kör 625 sxc...

• Thread starter Thread starter NAN
  • Start date Start date

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Dbs 21 vxl
En liten fråga till er som kör 625 SXC som motard vad har ni för försäkring?
Själv blev jag idag nekad en offroad försäkring hos LF.
Dom kunde inte ta emot den, fanns inte på nån lista som dom går efter.
Tycker de verkar konstigt. Kan de bli mer offroad än en SXC??

Mvh en mycket fundersam Niklas

Är de korkade eller???

Enligt Bilsport & mc kan dessa offroad försäkras hos dem, och varför ser in LF det???

KTM-modeller: Sting 125 / LC 2, 125 EXC, 200 EXC, 250 EXC 2-t (GSA), 250 EXC 4-t (RCA), 300 EXC 2-t, 380 EXC 2-t, 400 EGS-E / LSE, 400 EXC, LC 4-E 400, 450 EXC, 520 EXC, 525 EXC, 620 Duke, 620 EGS-E / LSE, 620 EGS-E Adventure, 625 Supermoto, 625 SXC, 640 Duke, LC 4 640 Supermoto, LC 4-E 640, R 640 Adventure, 660 SMC, 950 S Adventure, 950 Super Enduro, 990 Adventure, 950 Super Moto

Jag ringde och kollade några bolag igår. Tyvärr minns jag inte de exakta siffrorna, men det lutar åt att jag kommer köra If (som oftast). De tar 416kr/mån för halvförsäkring för min 625SXC -04 (jag är 29), och då kan jag ställa av och på hojen när jag vill.
Jag ogillar starkt de andra bolagens sk. årsförsäkringar med "låga priser" där man inte får ställa av hojen.

/ Andreas

Jag ringde och skulle försäkra min 625smc, den tog dom på offroad försärking.
3500kr hel/helår för mig som är 21 år.

Så att dom inte tar en 625 SXC är ju konstigt.

Jag ringde och kollade några bolag igår. Tyvärr minns jag inte de exakta siffrorna, men det lutar åt att jag kommer köra If (som oftast). De tar 416kr/mån för halvförsäkring för min 625SXC -04 (jag är 29), och då kan jag ställa av och på hojen när jag vill.

/ Andreas

Mmm hade inte du sålt din 625???

Tvekade mellan IF och Bilsport men tog IF då jag inte vet om jag kommer köra nåt i vinter så kan jag ställa av om jag vill! Då går min helförsäkring på 2200:- halvår. Är 32 och Bor i Tokholm, hur länge har du haft kortet Andreas?

Jag ogillar starkt de andra bolagens sk. årsförsäkringar med "låga priser" där man inte får ställa av hojen.

/ Andreas

Sätt den på Special bilsport & mc för 3500:- /år HELFÖRSÄKRAD istället för 416 x typ 7 mån = ca 2900:- för en HALVFÖRSÄKRING /år:tummenupp

Jag ringde och skulle försäkra min 625smc, den tog dom på offroad försärking.
3500kr hel/helår för mig som är 21 år.

Så att dom inte tar en 625 SXC är ju konstigt.

Om min hade gått igenom hade jag fått betala 4800 hel/helår.
Hur fan kan de skilja inom samma bolag?
För att få offroad försäkring va man tvungen å va 24 år. Jag är 25.

De här blir jag inte klok på! :va
Får ringa tebax imon å kolla så de verkligen stämmer.

Bäst jag går å lägger mig nu innan jag blir tokig!

Gonatt!

Fick inte 625an såld så jag kör vidare på den...

Jag har bara haft mc-körkort i ca ett och ett halvt år, det gynnar väl tyvärr inte mina premier. Jag ringde även Länsförskringar igår och dom ville ha 413kr/månad, utan möjlighet till avställning.
Knepiga ena dom där försäkringsbolagen...

/ Andreas

Dom är lite kocko på LF. När jag ringde upp och ville veta pris på deras offroadförsäkring var det en tant som sa att man inte fick åka på vägarna när man hade den. Höll på tjafsa med henne i säkert tio minuter (Jävligt irriterande när man vet att man har rätt), men hon vägrade ge med sig eller kolla upp vilkoren. Försökte hänvisa till deras hemsida och sa att jag var 100% säker på att det endast hängde på vilket typ av hoj man hade men näääe det var någon typ av specialförsäkring det där. Till slut gav jag upp och ringde igen för att få prata med en annan handläggare men hon sa ungefär samma sak i början. Men denna tanten kollade i allafall upp försäkringsvilkoren och kom då på att det var lite märkligt att man fick betala för trafikförsäkring om man inte fick åka på vägarna. :D Hur som helst var Folksam billigare i mitt fall.

Dom är lite kocko på LF. När jag ringde upp och ville veta pris på deras offroadförsäkring var det en tant som sa att man inte fick åka på vägarna när man hade den. Höll på tjafsa med henne i säkert tio minuter (Jävligt irriterande när man vet att man har rätt), men hon vägrade ge med sig eller kolla upp vilkoren. Försökte hänvisa till deras hemsida och sa att jag var 100% säker på att det endast hängde på vilket typ av hoj man hade men näääe det var någon typ av specialförsäkring det där. Till slut gav jag upp och ringde igen för att få prata med en annan handläggare men hon sa ungefär samma sak i början. Men denna tanten kollade i allafall upp försäkringsvilkoren och kom då på att det var lite märkligt att man fick betala för trafikförsäkring om man inte fick åka på vägarna. :D Hur som helst var Folksam billigare i mitt fall.

He he du har inte namnet på tanten, skulle vilja ringa upp och höra samma sak
och tjata lite till?

Om min hade gått igenom hade jag fått betala 4800 hel/helår.
Hur fan kan de skilja inom samma bolag?
För att få offroad försäkring va man tvungen å va 24 år. Jag är 25.

De här blir jag inte klok på! :va
Får ringa tebax imon å kolla så de verkligen stämmer.

Bäst jag går å lägger mig nu innan jag blir tokig!

Gonatt!

Min farsa som är 50 hade fått betala 3400 hel/hel. Jag hade fått betala 3500 hel/hel i en ort där det bor 10' pers, Bollebygd. Fattar inte heller riktigt.

Sätt den på Special bilsport & mc för 3500:- /år HELFÖRSÄKRAD istället för 416 x typ 7 mån = ca 2900:- för en HALVFÖRSÄKRING /år:tummenupp

Du glömde en parameter... Självrisken.

Jag är inte ett dugg förtjust i bilsports självrisker. Vad är det... 10K vid stöld om jag inte minns fel.

If har jag för mig är 5k. TH har 3K.

Visst, billig försäkring är ju bra men när nån snor hojen vill man inte betala 25% av hojen i självrisk.

Jag tar alltid med den parametern när jag räknar iaf...

/Lucky9

Jag har min försäkrad hos LF med "vanlig" försäkring=1870:- hel/hel med betydligt lägre självrisk än vad offroadförsäkringarna brukar ha.

Japp, LF, vanlig hoj, typ 2200:- per år hel/hel.
625 SXC -04, 32 år, hojkort sen -95

Jag har min försäkrad hos LF med "vanlig" försäkring=1870:- hel/hel med betydligt lägre självrisk än vad offroadförsäkringarna brukar ha.

"vanlig" försäkring på mig = ca 17000 :- halv/helår och så roligt är de faktiskt inte att åka hojj!!
År 25 år och haft kortet sen i sommras (aug).

fick besked igår i ett brev där de stod att de inte kunde försäkra den.
Ringde tillbaka efter nån dag å frågade om de verkligen va sant att de inte gick att offroad försäkra min SXC.
Han skulle kolla lite å höra av sig.

Men de går tydligen inte att offroad försäkra en KTM 625 SXC -04 hos Länsförsäkringar :huvet

Helt j_vla otroligt!!

fick besked igår i ett brev där de stod att de inte kunde försäkra den.
Ringde tillbaka efter nån dag å frågade om de verkligen va sant att de inte gick att offroad försäkra min SXC.
Han skulle kolla lite å höra av sig.

Men de går tydligen inte att offroad försäkra en KTM 625 SXC -04 hos Länsförsäkringar :huvet

Helt j_vla otroligt!!

Va fan är de helt inkompetenta? :rolleyes: SXC är ju en Offroad i från början från fabriken. Frågade du om de vet hur en sådan ser ut? Be de söka på google så får de se hur hojen ser ut, jäkla klåpare!

Har precis kollat upp försäkringar på en ktm625sxc i Stockholm och det var mindre kul. Lutar nog faktiskt åt IF som tar 623kr i månaden för en helförsäkring. Bilsport och mc tog något liknande men utan möjlighet att ställa av. Har dessutom bra erfarenheter av IF då jag har min hemförsäkring via dom. Missade i och för sig att kolla med SaluAnsvar.

Bor i Stockholm är 29år och har haft körkortet i snart ett år.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT