Araikaj
Våga Vara Snäll
Har blivit med anställning o denna öppnar möjligheter till inköp av sprillans ny sporthoj. Har nu naturligtvis blivit väldigt sugen på en mycket arg och vacker Italiensk springare Aprilia Tuono 1000 R, 2006.
Den hoj jag kör idag kostar 25´och den har jag kul med o river o sliter i dagarna i ända. Försäkringen kostar inget o jag skiter i om den blir skadad.
En riktig slithäst med andra ord, som jag även fått ganska bra fart på efter lite jobb (ombestyckning, slipon m.m.).
Men den hoj jag kollat in är ju sååå snygg coh den går grymt hårt o härligt MEN den vågar man väl inte slita och slänga i på samma sätt som min nuvarnade hoj? (Bara stöldrisken själv frambringar ju akut ångest
)
Hör kör Ni, ni som går in o köper en sprillans R1, Blade, Gixxer-
1. Poserar Ni bara vid korvmojen och putsar som tokar eller vågar Ni använda hojarna o köra dem dagligen?
2. Finns det några andra fördelar med en sprillans hoj bortsett ifrån att man är den första ägaren?
Skulle verkligen uppskatta Ert resonemang runt detta med nyköp, fördelar o nackdelar både ekonomiska och andra faktorer.
Den hoj jag kör idag kostar 25´och den har jag kul med o river o sliter i dagarna i ända. Försäkringen kostar inget o jag skiter i om den blir skadad.
En riktig slithäst med andra ord, som jag även fått ganska bra fart på efter lite jobb (ombestyckning, slipon m.m.).
Men den hoj jag kollat in är ju sååå snygg coh den går grymt hårt o härligt MEN den vågar man väl inte slita och slänga i på samma sätt som min nuvarnade hoj? (Bara stöldrisken själv frambringar ju akut ångest
)Hör kör Ni, ni som går in o köper en sprillans R1, Blade, Gixxer-
1. Poserar Ni bara vid korvmojen och putsar som tokar eller vågar Ni använda hojarna o köra dem dagligen?
2. Finns det några andra fördelar med en sprillans hoj bortsett ifrån att man är den första ägaren?
Skulle verkligen uppskatta Ert resonemang runt detta med nyköp, fördelar o nackdelar både ekonomiska och andra faktorer.
men köpte en ny sv 650 2005. Det var absolut inte planerat att det skulle bli en ny men då det bara skiljde 5000 sek mellan en ny 05:a och en 03 som hade gått 2700 mil så var valet ganska enkelt 

. Många har dom bara för att tro att dom är värst men bara faktum att maskinen är det och inte dom.
Kolla bara på däcken och speciellt fotpinnarna, inga skrap märken där inte. Men platta mitt på däcken har dom och o utnyttjade kanter på däcken. Det är ett dyrt nöje för dom att ha en maskin som kostar skjortan,kallingarna och mer än så för en helförsäkring. Sen så vill jag bara säga att jag doc håller med dom andra när det gäller att det är bara du som har kört den och ingen annan. Det är en sak bara det som känns helt OK. Sen priserna som det talas om att man får allt så mycket billigare, visst men du har också kanske betalat 125 000:- för att komma dit bara för några tusenlappar.
Är det då billigt kan man fråga. Jag säger vara så här. Köp en några år äldre hoj typ 02/03 och få en massa pengar kvar för både helt ny utrustning och en massa egna styling komponenter till som gör hojen till just din...