Ni som inte testat minimoto

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Ett hett tips är att göra det!

Lindrar abstinensen lite..Eller kanske blev det värre..

Var i Tullinge och körde för första gången idag!

Det var otroligt kul tycker jag!!!

Med mina stelopererade höftleder så kommer jag nog inte klara ett varv utan kramp och eländeskänslor... :(

Tyckte att skjuta i sittande färdigställning var en hel plåga...

Sjuk i huvudet som man är så testkörde jag på en hyr minimoto för ett tag sedan och tyckte det var kul satan. Igår var vi ner till Södertälje och provkörde en "riktig" minimoto, det var om möjligt ännu roligare. Kolla med killarna på www.maxat-racing.com om provkörningsmöjligheter söndagar i södertälje. Kan ju tillägga att jag köpte en egen minimoto på stående fot, hämtar den på onsdag. Snackade med en kille som hade kört hela säsongen i fjol, hans "race" budget låg på ca 3000:-, det är som att underhålla en radiostyrd bil. Om man lyckas få kolv / cylinder att skära så kostar nya prylar lusentapp, så det känns överkomligt. Har man inte råd eller intresset att raca på "riktigt" så känns detta som ett kungligt alternativ särskilt på vintern. Inomhus race blandat med is-race, hur kul måste det vara?

Tja.. Kom ner på söndag till Tullinge och provkör 150 spänn för 2*6 min öppet är det mellan 12.00-19.00 om du sedan blir biten så är det bara att köpa en hoj. Ny eller beg det är ju upp till dig... Kolla in www.pocketbikeracing.com eller nå oss per telefon 08-53060409

MVH Smålis, Micke och Jeppe

Last edited:
Forkman skrev:
Var är det närmast Borås att köra minimoto?

Strömsnäsbruk i Småland.Inte så lågt ifrån Ljungby
SMB Strömsnäs Minibike Daniel 0703-444184

Back