Ni som inte har garage

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Ni som inte har Garage eller Förråd, letar ni upp närmaste lykstolpe o kedjar fast den. Eller hur förvarar ni hojen på nätterna.
Jag har just separerat, förut hade jag hojen i ett låst förråd precis utanför dörren. Nu har jag flyttat till ett äldre bostadsområde på tredje våningen, fönstrena ligger så att jag inte kan se parkeringen. Vågar knappt ha hojen där på nätterna, känns som om stöldrisken är stor. Hur gör ni?

Ni som inte har Garage eller Förråd, letar ni upp närmaste lykstolpe o kedjar fast den. Eller hur förvarar ni hojen på nätterna.

Tvingas ha den stående en mil bort tyvär, blir bil till hojen varje gång. Kedjar man fast den vid en lyktstolpe är risken stor att någon stör sig på det och sabbar den i ren protestaktion.

Jag har just separerat, förut hade jag hojen i ett låst förråd precis utanför dörren. Nu har jag flyttat till ett äldre bostadsområde på tredje våningen, fönstrena ligger så att jag inte kan se parkeringen. Vågar knappt ha hojen där på nätterna, känns som om stöldrisken är stor. Hur gör ni?

Klass 4 kedja och låst i stolpe eller likanande + larm borde väl hålla klåfingriga borta. Ha den under ett kapell också så den inte syns.

Kapell och fastlåst i ett cykelställ. Bättre än inget, dessutom är hojjen 5m från köksfönstret, i köket finns knivar.

Abus fetaste kätting runt en stor "stolpe" + Abus detecto 8000 (annat larm rekommenderas helst), och sen kapell på det.

Abus fetaste kätting runt en stor "stolpe" + Abus detecto 8000 (annat larm rekommenderas helst), och sen kapell på det.

Precis likadant som ovan.
Nåt jag märkte på min var att aluminiumdetaljer, tex runt tändningslåset oxiderade. Det blev en mjölkvit beläggning. Surt men så är det när man tvingas förvara hojen ute.

Är det rekommendabelt med kapell? Jag har inte införskaffat min första hoj än, men det är aktuellt snart.

Är det något speciellt man ska tänka på med kapell? Min situation är sådan att hojen kommer stå ganska centralt, fast i ett lungt område emellan två hus med bra överblick, och en flyktväg. Tänkte att kapell måste väl hindra dom där fyllona som vill provsitta eller amatör-stjäla hojen, det sinkar ju trots allt lite att krånga av kapellet?

Tänkte kapell, larmat skivbromslås och ev. kätting till något som sitter duktigt fast i marken.

Nån som vet nåt kapell som har en skonsam insida? Mitt (från duells) känns lite för strävt, insidan ser ut typ som galon gör på baksidan.

Jag har precis blivit med motorcykel, får garaget först nästa månad, bor tre trappor upp utan hiss, har inget föråd värt namnet och massa, massa brottslighet i området. Men fy vilken tur man kan ha..Pojkvännen bor ett par gårdar bort på nb så vi rullade in den i hans vardagsrum.. Snäll är han, för nu har han sin på uteplatsen..

Trappuppgången... !

Där brukar ju stå barnvagnar, rullatorer (?), cyklar och diverse skit??

Nä men skämt å sido. Ofta finns det ju något cykelförråd där du kan låsa in den? Kollat med hyresvärden ?

Annars så jättekättning, bromskivelås, larm och kapell, sen kan du nog inte göra så mycket mer.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back