Ni som importerat hoj med undertray...regbesiktning?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Halloj

Undrar om någon här har lyckats registreringsbesiktiga en hoj med ombyggd bakdel, med en undertray eller liknande.
Har den gått igenom eller är dom väldigt griniga?:gnissla

Tack

Inga problem så vida det inte inkräktar på regelverket gällande skyltplacering, skyltbelysning, e-märkta blinkare (rätt placering) och bakljus osv.

Jag gjorde exakt det och till mig sa besiktningen i förväg att den hojen är helfordonsgodkänd dvs att man inte fick ändra på någonting... När jag väl kom dit däremot så muttrade han lite och så sa han att det var ok :)

Hmm...ok!
Så vad tror du om denna?

Ser nice ut.
Har du otur så mäter de avståndet mellan blinkers (som ska vara minst X antal cm), kontrollerar att glaset på blinkers samt broms-/bakljus är e-märkta.
Sen gnäller de säkert om att skyltbelysningen är felaktig/otillräcklig.
(minns ej hur det var med reflex bak men OM den ska vara med, så ska även den vara e-märkt)

MEN det är om de har en dålig dag.

Jag har tidigare erfarenheter av båda en bil & en hoj, & regbesiktningen är ett tärningsspel!! får man "fel gubbe" kan man gå därfrån väldigt ledsen, eller får man en avslappnad kille som fick nuppa kvällen innan så skiter dom i småsakerna....
Kanske bara att rulla in & låtsas som det regnar innan man bygger om hela bakdelen till fult original....

Jag har tidigare erfarenheter av båda en bil & en hoj, & regbesiktningen är ett tärningsspel!! får man "fel gubbe" kan man gå därfrån väldigt ledsen, eller får man en avslappnad kille som fick nuppa kvällen innan så skiter dom i småsakerna....
Kanske bara att rulla in & låtsas som det regnar innan man bygger om hela bakdelen till fult original....

Samma här.
Regbesiktigade en Gixxer 750 -97:a för ett par år sedan.
Hade inte fått passagerarsadeln vid hojbesiktningen, utan hade endast cutsen.
Nitisk som han var skrev han att hojen INTE var godkänd för passagerare...
Tack för det bilprovningen...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...