Ni som har skägg......

Prova att tvätta skägget med vanlig tvål & vatten, det hjälpte för mig de dagar det kliade. :)

Jag får med väldigt torr hud vid skäggväxten. För mig är det viktigt att tvätta ordentligt och även köra med mjällschampo i skägget (ja, jag får väldigt lätt mjäll i hårbotten och så även i skägget), prova med det och använd gärna någon form av mjukgörande ansiktskräm/salva, det känns inte speciellt maskulint att stå och fläska på en massa salvor och krämer i nyllet men vem fan vill ha mjäll i skägget? :arsele

De enda gångerna jag inte har problem med mjäll i skägget är nog när jag idkat oralsex med kvinnor (jag gör inte sånt med män så det är ingen idé att ni frågar :tuttar ), kanske kan vara värt att prova även det :rofl

Jag har för mig att jag gjorde det förra helgen och hade nästan inbillat mig att det (HON) var orsaken till problemet. :skrämd

Kan det inte vara så att det är ditt ivriga kliande är orsaken till de fallande hudflagorna snarare än skäggväxten i sig?!
Om det är väldigt torrt så ta och köp babyolja :rullandeu
och ta in det i skägget när det fortfarande är blött/fuktigt så kommer du få bra med fukt till huden undertill.
Finns även "spray" man kan applicera för att få mer fukt till irriterad hud. :tummenupp
Kan änvändas av vuxna över hela kroppen för de som har torr hud.
Lycka till! :)

http://www.natusanbaby.se/catprod.jhtml;jsessionid=33KHDZ2RKUHUMCUCERDBXCQ?category=skin

Kan det inte vara så att det är ditt ivriga kliande är orsaken till de fallande hudflagorna snarare än skäggväxten i sig?!
Om det är väldigt torrt så ta och köp babyolja :rullandeu
och ta in det i skägget när det fortfarande är blött/fuktigt så kommer du få bra med fukt till huden undertill.
Finns även "spray" man kan applicera för att få mer fukt till irriterad hud. :tummenupp
Kan änvändas av vuxna över hela kroppen för de som har torr hud.
Lycka till! :)

http://www.natusanbaby.se/catprod.jhtml;jsessionid=33KHDZ2RKUHUMCUCERDBXCQ?category=skin

Skägg med babyolja i :rofl manligt :3freak näh gheyigt :nicka

Tvätta med mjällschampo (t.ex. fungoral) om du har problem med mjäll - svampen kan nämligen sprida sig ner till skägget. Och så smörj in med något mjukgörande för "hårbotten" - finns en massa sånt mojs att få tag i...

Tvätta med mjällschampo (t.ex. fungoral) om du har problem med mjäll - svampen kan nämligen sprida sig ner till skägget. Och så smörj in med något mjukgörande för "hårbotten" - finns en massa sånt mojs att få tag i...

Jag säger det igen: Babyolja :yoparty
Lite trevligare att tvätta sig med det än att få fungoral i munnen :näsblod :D
Dessutom är det billigare!

som sagt så är det en period då skägg kliar som bara den, det brukar gå över då skägget får en längd som gör att det känns mjukt.
Bara att härda ut och försöka undvika att klia för mycket då det lätt skapar irritationer i huden att vara där och riva hela tiden.
Även jag schamponerar skägget varje gång jag duschar.

Nu var det länge sen jag rakade av mig allt skägg eller för den delen lät det växa ut på något annat ställe än hakan. men en uppskattning är väll att det börjar klia efter kanske 2-3v och slutar efter 1-1½v beroende på hur snabb skäggväxt man har.

http://gents.se/ har mycket produkter för oss män. även ett forum där man säkert kan få bra med tips.
Obs känner bara till siten pga jag köper rakblad och raktvål därifrån så jag kan inte uttala mig så mycket om andra produkter.

Säkert flera som har sagt det innan orkade inte läsa allt

Börjar det klia brukar det vara dags att tvätta ur skägget ordentligt, jag brukar köra tvål + vatten, går nog lika bra med schampo.
Vita flagor har jag aldrig varit med om.

Balsam var det bästa för mig märkte jag...... så det kan ni testa om ni ska odla. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT