Ni som har koll på GSX R 1100...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag har en rätt knivig fråga i så fall... :confused: Jag har en -94 i mkt fint originalskick som togs in -97 av en kille som (enligt uppgift från den andre ägaren) köpte hojen av en fd kollega i Saudi där han jobbat. Den här kollegan sålde då rätt exklusiva sportbilar i ett av Riyadhs finare områden och ville ha en snygg hoj i sitt show room.

Och här ligger mitt huvudbry:

Denna hoj var någon form av "specialversion", bla är det blanka aluminiumfälgar (skitiga nu men verkar vara en jävla glans under), en del detaljer i borstad aluminuim (bla passagerarhandtaget bakom sadeln som på alla andra originalbilder på -94.orna är lackad i hojens färger), andra bakdämpare etc. Frågan är om detta är fabriksgrejor eller eftermarknadsprylar som handlaren satt på enligt kundens önskemål? Handtaget bak har tex Suzukiloggan infräst, borde det inte tyda på att det är ett originaltillbehör?

Bilsnubben köpte cykeln ny men troligtvis inte i Saudi eftersom det inte finns några handlare där. Sannolikt är det en Europaimport men det måste jag kolla på ramen.

Inser att en bild vore intressant men har inte hunnit ta några.

Och ja, jag har försökt att få tag i killen som importerade hojen men hittills har jag inte lyckats.

Kan någon sprida lite ljus över detta?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back