Ni som har jour..

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Vad ligger ersättningen på när ni har jourberedskap... alltså när ni inte behöver ryka ut men måste vara hemma o hålla dig nykter :fyllisar

1. Ersättning i veckan mån - tor. (kväll/Natt)
2. ----"----- på helgen
3. Vad jobbar du med

Håller på att förhandla fram eventuellt jourarbete...

DaLorD skrev:
Vad ligger ersättningen på när ni har jourberedskap... alltså när ni inte behöver ryka ut men måste vara hemma o hålla dig nykter :fyllisar

2. ----"----- på helgen
3. Vad jobbar du med

Det finns en uppsjö lösningar på detta gissel. Beror på hur korrekt man vill vara. Har haft ett gäng upplägg mot anställda genom åren, vissa motiveras av pengar, andra av annat såsom ledighet osv. Men generellt sätt så om det är jour, så har jag i dagens läge en "flatrate" för alla veckans dagar a´ 1000:- / dag, jourperioden är 1 vecka var 8:e vecka. Om något händer så man måste "jobba", förutom inplanerat jobb som är 500:- extra för 1-2h (kanske lite ersättning på en helg, men mycket för en kvart som det oftast är på vardagar 17:30-17:45), så löser man det med ersättning / ledighet (1h jobb = 2h ledigt). Krånglar man till det för mycket får man som arbetsgivare ägna för mycket tid åt pappersarbete, och det är sådär kul.

DaLorD skrev:

2. ----"----- på helgen
3. Vad jobbar du med

Jag hade ca 3500/vecka + utryckningar. Jobbade som servicetekniker med plåtbearbetningsmaskiner, typ gradsaxar, revolverstansar, kantpressar och sånt, samt dess kringutrustning.

OBS! detta var ca 6-7 år sedan, så det bör rimligtvis vara högre ersättning idag.

DaLorD skrev:

2. ----"----- på helgen
3. Vad jobbar du med

1. Beroende på om man har A-jour (11600) eller B-jour (1700) från torsdag till torsdag var tredje vecka. När man har A-jour utgår ingen timdebitering utan det är en fast summa. När man har B-jour har man timdebitering när man behöver jobba. A-jouren sköter allt tills han inte hinner/klarar uppgifter/na. Då rings B-jouren in.

3. Snöröjning från 15 oct till 15 Apr

Det finns säkert hur många andra olika sätt som helst detta är löst på men detta gäller för mig, är helt ok för min del.

// Björn

2. 1000kr extra samt en dag ledigt veckan därpå. Varje samtal som resulterar i en "utryckning" ger minst tre timmars betalt med övertidsersättning.
3. Industri

3800 tor - tor, fredagen ledig enligt arbetstidslag +500 snöröjning 1dec- 1apr.
2tim övertiders. vid nedkallning plus arbetad tid.
jag går var femte vecka.
fastighetsskötare på industri.

de förbanade eletrikerna har 1700 mer än vi, o de går mer sällan. :huvet

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...